اقتصادی

سال تمام شد و خودپرداز همه بانک‌ها به صیاد وصل نشد!

سال تمام شد و خودپرداز همه بانک‌ها به صیاد وصل نشد!

اگرچه رئیس کل بانک مرکزی قول داده بود تا پایان سال امکان ثبت، صدور و تأیید چک از طریق دستگاه های خودپرداز در تمامی بانک ها وجود داشته باشد، اما کمتر از یک هفته تا پایان سال باقی مانده و تنها پنج بانک دارای دستگاه خودپرداز هستند. با سیستم ماهیگیری مرتبط بود.

به گزارش دنیای 77، در راستای اجرای کامل قانون چک، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده است که امکان ثبت، صدور و تایید چک از طریق دستگاه های خودپرداز از آذرماه به تدریج آغاز می شود و باید تا پایان سال به تمامی بانک ها پرداخت شود. این امکان برای مشتریان ..

این در حالی است که تحقیقات در این زمینه نشان داده است که تاکنون تنها پنج کارگر به سامانه خودپرداز ماهیگیری بانک های کالیان، پاسارگر، صادرات، ملت و سامان متصل شده اند.

ماجرا از این قرار است که با تصویب قانون جدید چک که از ابتدای سال جاری، انتقال و انتقال چک از طریق ثبت و صدور و تایید چک های مورد نیاز برای ثبت در سامانه صیادی ممنوع شد.

در این راستا برای لازم الاجرا شدن این قانون باید مراحل مختلفی برای ثبت، تأیید و رسیدگی به چک های صادر شده اعم از تشریفات شخصی و خارجی در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد. رویه‌های کاملاً غایب که از زمان شروع توزیع جدید چک صیادی وجود داشته است شامل درخواست پرداخت، ثبت چک، تأیید اعتبار و ارائه خدمات جستجو از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی شامل فضای اینترنت بانکی و بانکی است که کاربران می‌توانند مراحل لازم را طی کنند. بدون این سه روش حضوری به شعبه بانک یا خودپرداز مراجعه کنید

اما از آنجایی که امکان ثبت نام و صدور چک به صورت آنلاین در سامانه صیادی برای همه وجود ندارد، لازم است چند طرح از جمله فعال سازی دستگاه های خودپرداز و ارسال پیامک برای ثبت نام و حواله در نظر گرفته شود که نشان می دهد فقط ثبت نام و انتقال نیست. . چک از طریق پیامک صادر نمی شود، اما همه بانک ها دستگاه خودپرداز خود را در سامانه سیاد برای ثبت، صدور و انتقال چک فعال نکرده اند.

نحوه ثبت و صدور چک با خودپرداز

ضمناً جهت ثبت، صدور و انتقال چک در دستگاه های خودپرداز پنج بانک رفاه کارگران، پاسارگاد، صدارت، ملت، سامان باید موارد زیر را انجام دهید:

الف. نحوه استفاده صادرکنندگان چک از خدمات خودپرداز:

صادرکننده چک با یکی از کارت های بانکی صادرکننده چک خود می تواند به دستگاه خودپرداز بانک مراجعه و پس از طی مراحل تایید (اولین رمز کارت را وارد کنید) و در منوی ثبت چک، 16 رقمی را مشخص کند. شماره در برگه چک اطلاعات شناسه فیشینگ را که می خواهد صادر کند وارد کرده و با وارد کردن مشخصات اولیه چک، تاریخ، مبلغ و مشخصات ذینفع چک، موضوع چک را ثبت کند.

به عنوان مثال اگر چک توسط بانک x صادر شده باشد، متقاضی (صادرکننده چک) می تواند با استفاده از کارت بانکی صادره توسط بانک x نسبت به صدور چک اقدام کند و با تعیین دستگاه خودپرداز آن بانک برای صدور چک ثبت نام کند. .

ب) نحوه استفاده گیرندگان چک از خدمات خودپرداز:

گیرنده چک ممکن است کارت بانکی داشته باشد و به دستگاه خودپرداز (شرایط بانک صادرکننده کارت و صادرکننده خودپرداز یکسان است) مراجعه کند و پس از انجام مراحل احراز هویت (اولین اطلاعات رمز کارت را وارد کنید) و مشخص کند / چک را در منوی تایید منتقل کنید، در برگه چک دریافتی بمانید اطلاعات شناسه فیشینگ 16 رقمی را وارد کنید و اطلاعات چک ثبت شده از طرف شما را مشاهده کنید، عملیات تایید / انتقال چک به شخص ثالث را انجام دهید.

به عنوان مثال، اگر متقاضی تأیید چک برای انجام فعالیت های تأیید / انتقال به یک دستگاه خودپرداز بانک x مراجعه کند، باید چک را با استفاده از کارت بانکی صادر شده توسط بانک x تأیید یا انتقال دهد. این عملیات برای هر چک صادره از شبکه بانکی قابل انجام است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا