عمومیکسب و کار دنیای 77

شال قشنگتره یا روسری

راهنمایی های کوچک برای انتخاب بهتر شال یا روسری

انتخاب شال و روسری برای خانم ها یکی از دشوار ترین انتخاب هاست . اینکه برای هر پوششی چه نوع شال یا روسری انتخاب کنیم و در هر موقعیتی ،چه نوع پوششی مناسب تر است یکی از چالش بر انگیز ترین انتخاب ها برای خانم هاست.اگر می خواهید بهترین شال یا روسری را انتخاب کنید ادامه مطلب را از دست ندهید.

علاوه بر چادر، سر کردن شال یا روسری، دو شیوه برای حفظ حجاب سر توسط خانم های ایرانی است و ما هرکجا که بخواهیم برویم، یکی از این دو را برای حفظ پوشش سر انتخاب می کنیم. اما خیلی از ما نمی دانیم که کجا و با چه لباسی باید شال سر کنیم و روسری را باید در چه جاهایی و با چه لباس هایی همراه کنیم. گاهی فکر می کنیم شال کلاً بهتر است یا اینکه روسری برای همه لباس ها انتخاب مناسبی است. اما این نکته را بدانید که هیچ کدام از این دو، بهتر یا بدتر نیستند؛ مهم این است که بدانیم کجا باید چه چیزی سر کنیم و هر کدام از این دو پوشش را با چه لباسی همراه کنیم. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بارها بر سر اینکه شال یا روسری را انتخاب کنید، دودل مانده باشید و نتوانسته باشید به راحتی تصمیم بگیرید برای چه موقعیتی، چه جور پوششی مناسب تر است. می خواهیم در این یادداشت با چند راهنمایی کوچک به شما کمک کنیم برای انتخاب شال یا روسری راحت تر تصمیم بگیرید و بدانید هر کدام از اینها بیشتر با چه لباس هایی هماهنگ است.

شال قشنگتره یا روسری

در مهمانی های مختلف شال مناسب است یا روسری؟

قبل از هرچیز این نکته را یادتان باشد که به طور کلی شال نسبت به روسری، بیشتر حالت اسپورت دارد و روسری بیشتر حالت رسمی را نشان می دهد. اما این اصل بسته به طرح دار بودن یا نبودن روسری شما و همین طور بسته به اینکه شال تان را چطور و با چه مدلی روی سرتان می بندید، می تواند تغییر کند؛ مثلاً اگر یک شال ساده و نخی را که معمولاً به مانتوهای تابستانی و اسپورت بیشتر می آید با یک مدل زیبا و مناسب مهمانی روی سرتان ببندید و با یک سنجاق نگین دار زیبا آن را محکم کنید، کاملاً حالت رسمی به شما می دهد.

کلیدهای انتخاب انواع شال یا روسری

اگر به یک مهمانی دوستانه دعوت شده اید و قصد دارید باحجاب در این مهمانی حاضر شوید، حتماً بنا به جو مجلس یک لباس اسپورت یا یک دست لباس نیمه رسمی را در نظر گرفته اید. برای این لباس بهتر است دنبال یک روسری ساده با رنگی که با لباس تان هماهنگ است باشید یا اینکه یک شال را که رنگش خیلی روشن و شاد نباشد در نظر بگیرید. کلاً برای وقت هایی که ظاهرتان حالت نیمه رسمی دارد، دست تان بازتر است و می توانید شال یا روسری را به دلخواه خودتان انتخاب کنید.
اما اگر مهمانی شما رسمی است و قرار است تا محل مهمانی با یک مانتوی رسمی بروید، حتماً یک روسری سیلک یا ساتن طرح دار انتخاب کنید که حالت کاملاً رسمی دارد و با ظاهرتان هماهنگ است. چون معمولاً مانتوهای مجلسی و رسمی رنگشان مشکی است، پیشنهاد می کنیم یک روسری سفید- مشکی طرح دار را انتخاب کنید؛ چون هم رسمی و زیباست و هم ظاهرتان را از یکنواختی و تک رنگ بودن خارج می کند. اما اگر قرار است به عروسی بروید و نگران خراب شدن موهایتان هستید، پیشنهاد می کنیم یک شال سبک سرتان کنید و دنباله های آن را پشت گردن بیندازید.

انتخاب شال یا روسری بر اساس استایل فردی

هر فردی باید با توجه به استایلی که دارد، شال یا روسری را برای پوشش سر انتخاب کند. برای مثال زنان چادری بهتر است از روسری برای پوشش سر استفاده کنند زیرا روسری هایی مانند روسری نخی مانع از سر خوردن چادر از روی سر می شوند. کسانی که به استایل رسمی علاقه مند هستند بهتر است در کنار مانتو کتی و لباس های پارچه ای از روسری قواره بلند یا قواره کوتاه استفاده کنند. کسانی که علاقه مند به استایل های اسپرت و راحتی هستند، می توانند از شال برای تکمیل استایل روزانه خود استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا