استانی

بازگشت ۶۰ واحد صنعتی راکد استان یزد به چرخه تولید

بازگشت ۶۰ واحد صنعتی راکد استان یزد به چرخه تولید

به گزارش خبرگزاری دنیای 77 از یزد، «محمد دهگان» با بیان اینکه هم اکنون سه طرح توسعه خوشه ای در استان در حال اجراست، افزود: 53 طرح اقدام حمایتی در سال 1400 از خوشه های اجرا شده و تکمیل شده در استان است. راه اندازی شد و از ابتدای سال جاری تاکنون 37 برنامه عملیاتی برای این خوشه ها تدوین و اجرا شده است که در 6 ماهه اول نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی مشارکت واحدهای صنعتی مقیاس کوچک در نمایشگاه های داخلی و خارجی را یکی از موثرترین برنامه ها در توسعه بازار محصولات صنعتی در مقیاس کوچک برشمرد و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 3 هزار صنعت کوچک برای حضور در نمایشگاه های داخلی کمک شده است. و نمایشگاه های خارجی در قالب اخذ غرفه یا شرکت در نمایشگاه توسط شرکت شهرک صنعتی استان یزد انجام شده است که از این تعداد حدود 500 مورد حمایتی مربوط به سال 1400 و بیش از 140 مورد مربوط به اولی می باشد. شش ماهه 1401.

دهقان افشا کرد: شناسایی و رفع نیازهای فنی، برگزاری کلینیک سیار در نواحی شهری و صنعتی استان یزد، تشخیص عوارض و اجرای طرح های بهبود عوارض شناسایی شده و همچنین ارائه خدمات توسعه کسب و کار از جمله برنامه های جدی شرکت شهرک های صنعتی است. در سال 1400 بیش از 100 برنامه در این راستا و در شش ماهه نخست امسال بیش از 60 برنامه در حوزه توسعه فناوری و ارائه خدمات بالینی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان با اشاره به اقدامات انجام شده برای فعال سازی واحدهای راکد و غیرفعال گفت: بیش از 1500 واحد صنعتی در شهرها و نواحی صنعتی استان یزد فعال شده است که ممکن است به دلایل مختلف غیر فعال باشند.توجه داشته باشید شناسایی این واحدها و کمک به راه اندازی مجدد آنها طرحی از سوی شرکت شهرک صنعتی است که از اوایل سال گذشته تاکنون 177 واحد صنعتی غیر فعال در استان یزد شناسایی شده است.

دهقان ادامه داد: خوشبختانه با بررسی مشکلات و اجرای طرح های بهسازی و تلاش واحدهای صنعتی از ابتدای سال 1400 تاکنون حدود 60 واحد صنعتی در شهرها و نواحی صنعتی راه اندازی و به تولید در کشور بازگشته است. 6 واحد از 13 واحد در این چرخه در سال جاری است. ماه ثابت است.

دکمه بازگشت به بالا