اقتصادیکسب و کار دنیای 77

قرعه کشی معروف کامپیوتری با رعایت عدالت | لایزور دانش مهاجرت

 

عدالت و برابری از جمله مهم‌ترین ارزش‌های بشر هستند و انسان‌ها همیشه به دنبال راه‌هایی بوده‌اند که عدالت در کارهای مختلف به بهترین شکل ممکن برقرار شود. قرعه کشی یا به اصطلاح انگلیسی لاتاری ، یکی از همین راهکارهایی است که انسان‌ها برای برقراری عدالت اختراع کرده‌اند.

برگزاری لاتاری بهترین روشی است که می‌توان با آن یک خدمت یا کالای محدود را میان افرادی با شرایط یکسان تقسیم کرد. وقتی تعداد کافی از یک چیز موجود نباشد، ولی افراد زیادی خواهان آن باشد، شاید هیچ روشی عادلانه‌تر از قرعه کشی وجود نداشته باشد.

عادلانه‌ترین نوع لاتاری نیز، برنامه‌ای است که همه افراد در آن شانس برابر داشته باشند و قرعه کشی آن بدون دخالت انسان و توسط کامپیوتر انجام شده باشد. کامپیوترها همیشه طبق برنامه‌ای که به آن داده شده عمل می‌کنند و نسبت به کاری که انجام می‌دهند، هیچ احساس خاصی ندارند. شما نمی‌توانید یک کامپیوتر را تهدید یا تطمیع کنید.

قرعه کشی معروف کامپیوتری با رعایت عدالت | لایزور دانش مهاجرت

در این مطلب قصد داریم ، درباره بزرگ‌ترین قرعه کشی‌ یا لاتاری جهان صحبت کنیم که تقریبا تمام مردم جهان (حتی ایرانی ها) می‌توانند در آن شرکت کنند. جایزه این لاتاری نیز خاص است و هر کس در آن برنده شود، می‌تواند به همراه خانواده خود برای همیشه در آمریکا زندگی کند.

اگر این قضیه برای شما هم جالب است، توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا همه چیز را درباره لاتاری آمریکا و نحوه ثبت نام در آن بدانید.

لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟

آمریکا کشوری است که توسط مهاجران ایجاد شده است، هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که تنوع نژادی آن به اندازه آمریکا باشد. در مدرسه، دانشگاه و در هر جای دیگر از آمریکا، می‌توانید مردمی با رنگ‌ها و نژادهای مختلف ببینید که در کنار هم مشغول زندگی هستند.

موضوعی که در کشوری مثل آمریکا بسیار مهم است، حفظ تعادل نژادی است. عدم تعادل نژادی و رشد زیادتر جمعیت یکی از نژادها در آمریکا می‌تواند موجب تعارضات و جنگ های نژادی شود. بنابراین برای حل این مشکل در سال 1990 کنگره آمریکا طرح مهاجرتی به نام ویزای تنوع نژادی یا DV (Diversity Immigrant Visa) را به تصویب رساند

بر طبق این طرح وزارت امور خارجه آمریکا باید هر سال تعداد مشخصی ویزای تنوع نژادی را میان متولدین کشورهای خاصی تقسیم کند. لیست کشورهایی که متولدین آن واجد شرایط دریافت این ویزا هستند، هر سال به روزرسانی می‌شود و معیار تقسیم ویزای لاتاری این است که جمعیت نژادهای آمریکا متعادل شود، به همین دلیل این ویزا به متولدین کشورهایی تعلق پیدا می‌کند که جمعیت کمی در آمریکا دارند.

طبق این قانون هیچ شرایط خاصی برای دریافت ویزای لاتاری وجود ندارد. بنابراین تقریبا همه مردم جهان می‌توانند این ویزا را دریافت کنند. ولی نکته مهم این است که هر سال فقط تعداد 50 هزار ویزای لاتاری تقسیم می‌شود و افرادی که این ویزا را می‌خواهند، بسیار بیشتر از 50 هزار نفر هستند.

دولت آمریکا از چه راهکار عادلانه‌ای برای اعطای سهمیه لاتاری استفاده می‌کند؟ جواب همان است که در ابتدای مقاله گفتیم. آمریکا از یک برنامه قرعه کشی یا لاتاری برای تقسیم این ویزاها بین مردم جهان استفاده می‌کند.

لاتاری آمریکا بزرگترین قرعه کشی جهان است که هر سال برگزار می‌شود، ثبت نام در آن بسیار ارزان و آسان است و تقریبا همه مردم جهان می‌توانند در آن شرکت کنند. نکته جالب این است که شانس برنده شدن در لاتاری برای همه شرکت کنندگان برابر است و سن، تحصیلات، کار، ثروت یا کشور محل تولد شما، هیچ شانس اضافه‌ای برای شما ندارد.

نحوه ثبت نام در لاتاری آمریکا

همانطور که گفتیم دولت آمریکا برای حفظ تعادل نژادی کشور، به برنامه لاتاری نیاز دارد. بنابراین به این برنامه، به چشم درآمدزایی نگاه نمی‌کند. فقط با تکمیل فرم آنلاین و فارسی ثبت نام لاتاری، می‌توانید در این برنامه شرکت کنید و شانس برنده شدن در لاتاری آمریکا را داشته باشید.

تنها مدرک مهمی که برای ثبت نام لاتاری نیاز دارید، فایل دیجیتالی عکس پرسنلی است که باید مطابق شرایط عکس لاتاری باشد. عکس مناسب به اندازه‌ای در ثبت نام لاتاری مهم است که اگر شرایط لازم عکس لاتاری را رعایت نکنید، به صورت خودکار از قرعه کشی لاتاری کنار گذاشته خواهید شد.

چه کسانی می‌توانند در لاتاری آمریکا ثبت نام کنند (شرایط ثبت نام)

تمام افرادی که حداقل مدرک دیپلم دارند و محل تولد آن‌ها در کشور ایران یا سایر کشورهای مجاز است، می‌توانند در لاتاری ثبت نام کنند. هیچگونه شرط سنی، شرط معدل یا شرط تمکن مالی برای ثبت نام لاتاری وجود ندارد.

حتی اگر دیپلم ندارید، به شرط داشتن دو سال سابقه کار، می‌توانید در لاتاری آمریکا ثبت نام کنید. مطمئنا می‌توان گفت که شرایط هیچ کدام از راه های مهاجرت به خارج از کشور، ساده‌ تر ، ارزان تر و سریع تر از لاتاری آمریکا نیست. شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا به حدی ساده است که برخی افراد باورشان نمی‌شود که این روش یک راه کاملا قانونی برای مهاجرت به آمریکا باشد.

زمان ثبت نام لاتاری

زمان ثبت نام لاتاری هر سال از اوایل اکتبر (هفته اول مهرماه) شروع می‌شود و تا اوایل نوامبر (اواسط آبان ماه) ادامه پیدا می‌کند. مهلت ثبت نام لاتاری 33 روز است و به هیچ وجه تمدید نمی‌شود. اگر تاریخ ثبت نام لاتاری را فراموش کنید، مجبور هستید که یکسال دیگر برای لاتاری منتظر بمانید.

نحوه ثبت نام لاتاری در ایران

خوشبختانه بر خلاف دیگر خدمات جهانی که تحریم ها مانع دسترسی ایرانی‌ها به آن شده‌اند، ثبت نام لاتاری برای ایرانیان کاملا در دسترس است و هر سال تعداد زیادی از ایرانیان، شانس خود را برای برنده شدن در این برنامه مهاجرتی امتحان می‌کنند.

سایت های ایرانی زیادی وجود دارند که فرم ثبت نام لاتاری را به زبان فارسی ارائه می‌کنند و شما را برای انجام ثبت نام صحیح کمک می‌کنند. البته خودتان نیز می‌توانید مستقیما از طریق سایت اصلی لاتاری، در این برنامه ثبت نام کنید، ولی فرم ثبت نام لاتاری یک فرم مهاجرتی و به زبان انگلیسی است و توصیه می‌کنیم که اگر تجربه کافی را ندارید، حتما از خدمات سایت‌های ثبت نام لاتاری استفاده کنید.

به طور مثال، سایت لایزرو یک دانش نامه مهاجرتی است که هدف از آن آموزش رایگان مسائل مهاجرتی به مردم است. کارشناسان این سایت با دریافت یک هزینه اندک شما را در لاتاری ثبت نام می‌کنند.

مزیت استفاده از فرم ثبت نام لاتاری سایت لایزرو این است که عکس و اطلاعات وارد شده در فرم لاتاری، توسط کارشناسان باتجربه بررسی می‌شود و اگر مشکلی در آن وجود داشته باشد، به شما اطلاع داده می‌شود.

بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که ثبت نام لاتاری شما، کاملا درست انجام شده است و شانس برنده شدن در لاتاری را از دست نخواهید داد. توصیه ما این است که از خدمات کافی نت ها برای ثبت نام لاتاری استفاده نکنید و این کار را از طریق افراد با تجربه انجام دهید. همانطور که برای اصلاح موی سری به آرایشگر مراجعه می‌کنید، برای خدمات ثبت نام لاتاری نیز، از افراد مجرب کمک بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا