کسب و کار دنیای 77

قیمت پوکه معدنی و انواع آن چقدر است؟

قیمت پوکه معدنی و انواع آن چقدر است؟

در حین فعالیت آتشفشان ها مواد زیادی از این جاذبه طبیعی خارج می شود که هر کدام ویژگی خاصی دارند. یکی از موادی که از آتشفشان ها خارج شده و حالت سرد آن متخلخل است، پوکه معدنی است. پوکه معدنی در واقع یک ماده آتشفشانی سرد شده است که در اندازه های مختلف وجود دارد. پوکه معدنی پس از جمع آوری توسط دستگاه های مخصوص اندازه گیری می شود و هر کدام در یک قسمت قرار می گیرند.

در حال حاضر شرکت ها و مراکز زیادی در سراسر ایران به تولید انواع پوکه معدنی می پردازند و به روش های مختلف به فروش می رسانند. این مراکز با تنوع بخشیدن به محصولات خود توانسته اند محبوبیت زیادی در بین مردم کسب کنند. اما قبل از خرید پوکه معدنی باید اطلاعاتی در مورد این ماده بدانید. این آشنایی خرید این محصول را برای شما آسان تر می کند.

پوکه معدنی چیست؟

پوکه معدنی یکی از با ارزش ترین و مفیدترین مواد در جهان است که در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد. پوکه معدنی دارای بافت اسفنجی یا متخلخل است و ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آن شناخته می شود. نام دیگر پوکه معدنی پوکه است که برخی آن را با این نام می شناسند.

پوکه معدنی متخلخل

اما علاوه بر این باید بدانید که امروزه انواع پوکه معدنی توسط ایران تولید می شود. هر کدام از پوکه های تولید شده دارای ویژگی خاصی هستند. وجود این ویژگی ها باعث می شود که هر کدام برای صنعت خاصی مناسب باشند.

انواع پوکه معدنی

به طور کلی ایران به دلیل داشتن معادن فراوان در این زمینه توانسته است طیف وسیعی از پوکه معدنی را به بازار عرضه کند. برای این منظور هر فردی باید اطلاعات لازم را برای استفاده از پوکه معدنی در صنعت خود داشته باشد.

پوکه بادام

پوکه بادام به عنوان یکی از معروف ترین پوکه های معدنی جهان شناخته می شود که در معادن شهرستان قروه یافت می شود. این سنگ پا اغلب به صورت دانه ای یا فله ای از معادن خارج می شود. این پوکه به دلیل ساختار سبک و مقاومی که دارد در صنعت ساختمان کشور کاربرد فراوانی دارد. با توجه به اطلاعات به دست آمده اندازه پوکه بادام بین ۱۵ تا ۳۰ میلی متر می باشد. اندازه این پوکه با سایر پوکه های معدنی متفاوت است. پوکه بادام را می توان در زهکشی زمین های کشاورزی، شیب سقف ها، گلخانه ها، پرکردن سطوح مختلف ساختمان ها و تونل ها استفاده کرد.

ویژگی های اصلی پوکه معدنی بادام

این محصول علاوه بر استحکام و مقاومت بی نظیر پوکه بادام دارای جرم بسیار کمتری نسبت به سایر انواع پوکه معدنی می باشد. همین موضوع باعث شده تا به عنوان مناسب ترین گزینه برای ساخت و ساز شناخته شود. با توجه به فراوانی تفاله بادام در سراسر کشور خرید آن بسیار راحت بوده و قیمت مناسبی نیز دارد. پوکه بادام اغلب در دو رنگ سیاه و سفید یافت می شود. البته استفاده از پوکه سیاه بیشتر است.

پوکه نخود

پوکه نخود به عنوان یکی از پوکه های کوچک نیز شناخته می شود که شباهت زیادی به پوکه عدس دارد. این مدل پوکه دارای سایز ۵ تا ۱۰ میلی متر می باشد. نام های دیگر این پوکه پوکه نخودی یا پوکه بلوکی است. وزن این پوکه در هر متر مکعب ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم است که نشان از سبکی این ماده دارد. از پوکه نخودی می توان در تسطیح ساختمان، تسطیح کف ساختمان، سبک سازی بتن و … استفاده کرد.

ویژگی های اصلی پوکه معدنی نخود

یکی از ویژگی های اصلی انواع پودر معدنی نخود وزن بسیار کم آنهاست. اما علاوه بر وزن کم این محصول شاهد استحکام بالای آن نیز هستیم. مقاومت بی نظیر نخود در شرایط مختلف باعث شده است که در مزارع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

پوکه عدسی

از بین انواع پوکه معدنی که هر کدام وزن کمی دارند، پوکه عدسی را می توان یکی از سبک ترین پوکه ها معرفی کرد. این پوکه اغلب در اثر فوران آتشفشان های فعال تولید می شود و از سنگ آذرین ساخته شده است. رنگ این سنگ ها اغلب روشن یا تیره است. سبکی این پوکه به دلیل وجود گازها در آن است. استفاده از پوکه عدس در گلخانه ها بسیار رواج دارد و دلیل اصلی آن حفظ آب توسط این پوکه می باشد. این موضوع باعث آبیاری بهتر گل و گیاه می شود.

قیمت پوکه معدنی و انواع آن چقدر است؟

ویژگی های اصلی پوکه معدنی عدسی

یکی از ویژگی های اصلی انواع پوکه معدنی عدسی، تولید این ماده در دو نوع مختلف می باشد. اکثر دستگاه‌های اندازه‌گیری لنز، فلرهای لنز را در دو اندازه تولید می‌کنند: ۳ تا ۶ میلی‌متر و ۵ تا ۱۰ میلی‌متر. هر کدام از این پوکه ها کاربرد خاص خود را دارند. وزن بسیار کم پوکه عدسی نیز از ویژگی های آن است. به طور کلی وزن پوکه عدس ۵۵۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.

برخی دیگر از انواع پوکه معدنی و قیمت آنها

علاوه بر پوکه مذکور، پوکه های دیگری به نام پوکه معدنی سیاه و سفید، پوکه معدنی شنی، پوکه معدنی فندقی و … در بازار موجود است. هر کدام از پوکه های ذکر شده دارای ویژگی خاصی هستند که بهرترین آنها با کیفیت ترین پوکه معدنی در پوکه نت است. به این ترتیب مشاهده می شود که قیمت پوکه معدنی نیز با توجه به نوع آنها متفاوت است.

 

انواع مختلف پوکه وزن مخصوص (در متر مکعب ) نوع درجه کیفیت قیمت پوکه (تومان)
سایز     بادامی

 

          ۵۰۰ الی ۵۵۰           درجه یک        ۱۳۰,۰۰۰
سایز     نخودی

 

       ۵۰۰الی۵۸۰           درجه یک        ۱۵۰,۰۰۰
سایز     عدسی

 

          ۵۵۰ الی ۶۰۰           درجه یک        ۱۵۰,۰۰۰

 

انواع مختلف پوکه وزن مخصوص (در متر مکعب ) نوع درجه کیفیت قیمت پوکه (تومان)
سایز     بادامی

 

     ۷۰۰ الی ۷۴۰           درجه دوم        ۱۲۰,۰۰۰
سایز     نخودی

 

     ۷۵۰ الی ۷۸۰           درجه دوم        ۱۴۰,۰۰۰
سایز     عدسی

 

       ۷۰۰ الی ۷۵۰           درجه دوم        ۱۴۰,۰۰۰
 سایز   بادامی         ۷۸۰ الی ۸۰۰      درجه سوم         ۹۰,۰۰۰
 سایز   نخودی         ۸۰۰ الی ۸۳۰      درجه سوم         ۱۱۰,۰۰۰
 سایز   عدسی         ۷۵۰ الی ۸۳۰      درجه سوم         ۱۱۰,۰۰۰

 

انواع مختلف پوکه وزن مخصوص (در متر مکعب ) نوع درجه کیفیت قیمت تحویل (تومان)
سایز     بادامی

 

          ۵۵۰ الی ۶۰۰           درجه یک        ۲۶۰۰۰۰
سایز     نخودی

 

          ۵۵۰ الی ۶۰۰           درجه یک        ۲۴۰۰۰۰
سایز     عدسی

 

          ۶۰۰ الی ۶۵۰           درجه دوم       ۲۷۰۰۰۰

 

دکمه بازگشت به بالا