حوادث و رویداد

اگر مشاور املاک کد رهگیری نداد چه کنیم؟

اگر مشاور املاک کد رهگیری نداد چه کنیم؟

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر اینکه کد رهگیری از ابتدا رایگان بوده و هنوز هم وجود دارد ، تاکید کرد: برخی از مشاوران به دلیل نداشتن مجوز از ارائه کد رهگیری امتناع می کنند یا به دلیل تخلف دسترسی آنها را مسدود کرده ایم ؛ شهروندان می توانند شکایات خود را از طریق شماره تلفن 7334 به اتحادیه اعلام کنند.

مصطفی علی خسروی در گفت وگو با دنیای 77 ، اظهار کرد: از سال 2009 ، یک سیستم کد رهگیری رایگان برای افزایش ضریب امنیت معاملات ایجاد شده است و در حال حاضر پولی برای این موضوع در دسترس نیست. بنابراین ، اینطور نیست که طبق قانون تولید و عرضه مسکن ، از این پس کد رهگیری به صورت رایگان ارائه شده باشد ، اما از ابتدا رایگان بوده است.

وی افزود: کدهای رهگیری دارای مزایای زیادی هستند که از جمله مهمترین آنها می توان به قابلیت اطمینان معاملات ، افزایش امنیت اجتماعی و استخراج آمار مسکن اشاره کرد. کد رهگیری در واقع برای مشاوران املاک افتخاری است و اگر شخصی از ثبت آن امتناع کند ، ممکن است به دلیل نقض نتواند آن را دریافت کند.

خاصروی افزود: گاهی پیش می آید که مشاور املاک تخلف کرده و دسترسی وی را به سیستم کد رهگیری مسدود کرده ایم. برخی از افراد مجوز ندارند و در برخی موارد بستن فروشگاه تا سه ماه طول می کشد که می تواند منجر به تخلفات زیادی در این زمان شود. شهروندان می توانند هرگونه تخلف دفتر املاک را به شماره 73334 به اتحادیه املاک گزارش دهند که در اسرع وقت مورد بررسی قرار می گیرد.

ما بیشترین آنلاین را در کلاس خود داریم

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: کمیسیون حل اختلاف اتحادیه املاک بر اساس قوانین نظام اتحادیه دائماً در حال بررسی تخلفات صنفی است. البته مسائل گوناگونی در شکایات انسانی وجود دارد که بسته به موقعیت مکانی ، ما بالاترین سطح همکاری را در مدیریت شکایات بین اتحادیه های کارگری و پلمپ واحدهای صنفی داریم.

وی با انتقاد از تصمیم دفتر مرکزی کرونا مبنی بر عدم نیاز به کد رهگیری برای تمدید قرارداد اجاره ، گفت: این امر باعث می شود کد رهگیری سقوط کند و با شکاف آماری و همچنین مشکلات مذاکره کنندگان روبرو شویم.

برخی از واسطه ها هزینه مشاور نمی پردازند

خسروی با اشاره به عدم پرداخت کمیسیون از سوی تجار می گوید: «روزی دو یا سه مشاور به ما مراجعه می کنند و می گویند خریدار یا فروشنده هزینه های ما را پرداخت نکرده است. مذاکره کنندگان در اختیار اتحادیه نیستند ، اما قوه قضائیه در اتحادیه املاک کمیسیون شکایتی تشکیل داده است که حقوق مشاوران را در این مورد مطالبه می کند. طرفین همچنین هزینه این روش را بر عهده می گیرند. در واقع ، هنگام عقد قرارداد ، خریدار ، فروشنده و واسطه حق پرداخت هزینه یکدیگر را دارند.

قانون پیش فروش قابل اجرا نیست ؛ چون هیچ واسطه ای دیده نشد

خسروی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به عدم اعمال قوانین پیش فروش ، یادآور می شود: از سال 1389 که قوانین پیش فروش در 25 ماده به تصویب رسید ، مهمترین کانال تولیدکنندگان برای جذب منابع مالی مسدود شد. زیرا هیچ مشاور املاکی در این روند دیده نشد. مشاور با سختی زیاد برای واحد نیمه کاره مشتری می یابد ، اما در نهایت طرفین به دفتر اسناد رسمی مراجعه می کنند و حقوق مشاور در وسط دیده نمی شود. بنابراین ، هیچ کس انگیزه ای برای پیش فروش ندارد و این قانون عملاً کاربرد خود را از دست داده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا