کسب و کار دنیای 77

لوازم مورد نیاز کلینیک دندانپزشکی

لوازم مورد نیاز کلینیک دندانپزشکی

در این مقاله به بررسی انواع ابزار و وسایل مورد نیاز مطب دندانپزشکی می پردازیم که اگر به فکر راه اندازی کلینیک خود هستید به شما کمک زیادی می کند.

تجهیزات اولیه مورد نیاز در یک کلینیک

آینه معاینه دندان

آینه یک ابزار ضروری دندانپزشکی است که به دندانپزشکان امکان می دهد حفره دهان بیمار را پیدا کنند. نیاز به مشاهده مستقیم دندان ها آن را به ابزاری اساسی اما بسیار مفید برای نمای کامل تبدیل می کند.

پروب

پروب ابزاری است که با نوک بلند و باریک ختم می شود و در دو نوع مختلف وجود دارد. این یک ابزار کلاسیک اما بسیار کاربردی است که برای تعیین سطح پلاک باکتریایی، پوسیدگی و غیره استفاده می شود.

انبر

موچین دندانی یکی دیگر از ابزارهای اساسی است که در بسیاری از کارهای دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. از آنها برای جدا کردن بافت ها، نگه داشتن آنها در کنار هم، بخیه زدن آنها و انتقال اجسام کوچک به داخل یا خارج از حفره دهان استفاده می شود. بسته به وظیفه ای که باید انجام شود، انواع مختلفی از فورسپس وجود دارد: جراحی، تورنیکت، هموستاتیک و غیره.

انبر دستی

انبر ابزاری است که در دندانپزشکی برای بسیاری از روش های درمانی به خصوص در ارتودنسی و آزمایشگاه ها به عنوان مثال برای برش سیم و رولپلاک یا خم کردن قلاب و غیره استفاده می شود. بسته به عملکرد خاصی که باید انجام شود انواع مختلفی از انبر وجود دارد.

ابزار

ابزارها آن دسته از ابزارهایی هستند که به حرکت چرخشی با سرعت های مختلف اجازه می دهند تا سوراخ دندانی که در انتهای آن قرار دارد حرکت دهد. برای این نوع کار باید به شیلنگ سایر تجهیزات دندانپزشکی متصل شوند که بسته به نوع اتصال، اتصالات متفاوتی دارند.

توربین

توربین دندانی ابزار چرخشی است که با فشرده کردن هوا به طور مستقیم از طریق شیلنگ یونیت دندانی از طریق یک کوپلینگ به حرکت در می آید. در بین تجهیزات دوار بیشترین سرعت اما کمترین گشتاور را دارد. برای کارهایی که نیاز به مقاومت بیشتری در برابر درمان دارند، به عنوان مثال برای برداشتن بافت های سخت دندان مانند مینا یا مواد پروتز توصیه می شود. در این پست جزئیات بیشتری در مورد توربین دندان به شما خواهیم گفت.

میکرو موتور

میکروموتورها برای درمان بافت های نیمه ظریف دندان استفاده می شوند. این ابزار با سیستم اتصال متغیر به شیلنگ تجهیزات دندانپزشکی متصل می شود. سرعت ها و گشتاورهای مختلف کار نیز متغیر است، در همین حال، انواع مختلفی از ابزارها را می توان روی موتور کوچک قرار داد: هندپیس های مستقیم و هندپیس های ضد زاویه.

هندپیس

آنها کمترین سرعت چرخش را دارند (بین 20000 تا 40000 دور در دقیقه) و معمولا در داخل دهان استفاده نمی شوند. آنها برای تمیز کردن پروتز استفاده می شوند و همیشه به یک میکرو موتور متصل هستند. علاوه بر این، این ابزارها ممکن است نور را حمل کنند.

زاویه

برای کار در داخل دهان برای از بین بردن مواد پوسیده، آماده کردن حفره ها یا روکش ها، حذف مواد پرکننده و همچنین برای تکمیل و صیقل دادن سطوح و ترمیم های دندان استفاده می شود. ماهیگیرها ابزارهایی با سرعت کم و گشتاور بالا هستند.

لوازم مورد نیاز کلینیک دندانپزشکی

لایت درمان

از این لامپ ها برای خشک کردن مواد دندانی به ویژه چسب ها و کامپوزیت های روی دندان استفاده می شود. Dental Light Cure دارای نور ماوراء بنفش است که بر روی مواد روشن کننده اثر کرده و باعث پلیمریزه شدن و سفت شدن آن در مدت زمان کوتاهی می شود.

Apex Finder

یکی از عواملی که منجر به موفقیت در درمان ریشه می شود، دانستن طول صحیح کانال ریشه است. بنابراین دندانپزشک باید از نقاط پایانی درمان آگاهی کافی داشته باشد تا علاوه بر درمان صحیح، آسیبی به بافت پری آپیکال وارد نشود.

اتوکلاو

یک اتوکلاو (معمولاً کلاس B) برای انجام استریلیزاسیون با بخار در دماهای بالاتر از 100 درجه سانتیگراد نیز بسیار زیاد است. اتوکلاو یکی از اصلی ترین تجهیزات دندانپزشکی است که باید در مطب دندانپزشکی وجود داشته باشد. اتوکلاوها عمدتاً برای استریل کردن ابزارهای دندانپزشکی برای جلوگیری از انتقال عفونت و بیماری استفاده می شود، به همین دلیل است که دندانپزشکان در انتخاب اتوکلاو سختگیری خاصی دارند.

رادیوگرافی

تست های رادیوگرافی در دندانپزشکی برای تشخیص و درمان دندان بسیار رایج است. رادیوگرافی به عنوان بخشی از یک معاینه معمول برای رد کردن بیماری دندان استفاده می شود. اما اشعه ایکس همچنین به دندانپزشک شما کمک می کند تا هر گونه مشکل دندانی خاص یا جداگانه ای را که ممکن است تجربه می کنید، تشخیص دهد. رادیوگرافی دندان برای بررسی حفره ها و ارزیابی سطح پوسیدگی استفاده می شود.

لامپ کابینت

لامپ های کابینت ابزاری ضروری در کلینیک های دندانپزشکی هستند و برای کار دقیق و راحت هر چه بیشتر ضروری هستند. آنها از یک بازو و سر مفصلی ساخته شده اند که با یک سطح مقعر طراحی شده اند که نور هالوژن یا LED را در دمای طبیعی تا حد امکان کلوین منعکس می کند. این به هر دو متخصص کمک می کند تا رنگ های واقعی را در طول درمان شناسایی کنند و در عین حال راحتی کامل بیمار را فراهم کنند. در نهایت می توان این لامپ ها را روی زمین یا روی دیوار نصب کرد.

صندلی دندانپزشکی

خرید یونیت دندانپزشکی برای کلینیک می تواند شامل یک صندلی یا در واقع یک یونیت دندانپزشکی باشد که شامل تجهیزات معمول هندپیس (میکروموتور، زاویه، توربین، رادیوگرافی و غیره) به همراه تعدادی دیگر باشد. یونیت دندانپزشکی یکی از اساسی ترین تجهیزات مورد نیاز مطب دندانپزشکی است. به راحتی می توان یونیت دندانپزشکی را قلب مطب دندانپزشکی دانست. اهمیت یونیت برای دندانپزشکان ضروری و مهم است، بنابراین دندانپزشکان در هنگام خرید باید به کیفیت آن توجه کنند. البته کیفیت به تنهایی نمی تواند انتظارات شما از یونیت دندانپزشکی را برآورده کند، بسته به امکاناتی که ارائه می دهد، برای دندانپزشکان مختلف ارزش های متفاوتی دارد. در کنار کیفیت و امکانات، قیمت یونیت دندانپزشکی یکی از اولویت های اصلی مردم است. قیمت واحد باید کاملاً متناسب با امکاناتی باشد که ارائه می دهد.همچنین شما میتواندی برای خرید انواع تجهیزات دندانپزشکی به www.sorenadental.com مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا