عمومی

تقویت سیستم ایمنی و سلامت ریه با ۶ میوه زمستانی

تقویت سیستم ایمنی و سلامت ریه با ۶ میوه زمستانی

مصرف روزانه ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند ، این مسئله به ویژه اکنون که در جهان با اپیدمی بیماری Kovid-19 روبرو هستیم و توصیه اصلی متخصصان برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است.

به گزارش دنیای 77 ، عصر ایران وی با استناد به صنایع غذایی نوشت: “فواید ویتامین C مخفی نیست. این یک ماده مغذی سالم و مفید است که به مبارزه با مولکول های مضر رادیکال های آزاد ، مدیریت سلامت قلب و دیابت و بهبود سلامت پوست کمک می کند. همچنین ویتامین C مصرف روزانه آن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند ، این مسئله به ویژه اکنون که در جهان با اپیدمی بیماری Covid-19 روبرو هستیم و توصیه اصلی متخصصان تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است.

یک سیستم ایمنی قوی و کارآمد می تواند به جلوگیری از مشکلات تنفسی – یکی از اصلی ترین علائم کوویید – کمک کند. یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله Nutrients نشان می دهد که ویتامین C ممکن است به بهبود وضعیت برخی از افراد مبتلا به ویروس کرونا کمک کند.

ویتامین C علاوه بر جلوگیری از مشکلات تنفسی ، باعث بهبود سلامت کلی ریه می شود. مطالعه دیگری که در مجله پزشکی تنفسی اروپا منتشر شد ، نشان داد که ویتامین C می تواند اثرات ضد التهابی بر ریه ها داشته باشد. چندین مطالعه دیگر ارتباط بین ویتامین C و کاهش خطر فیبروز ریه ، سرطان ریه و هال را نشان داده است.

با توجه به این نکته ، در اینجا شش میوه وجود دارد که منبع خوبی از ویتامین C هستند.

نارنجی

پرتقال یکی از محبوب ترین میوه ها در جهان و یک ماده غذایی مقوی زمستانی است.غیر از طعم خوب این میوه ، مواد مغذی پرتقال را به یکی از محبوب ترین میوه های جهان تبدیل کرده است. چیزی کمک می کند. یک پرتقال با اندازه متوسط ​​می تواند 70 میلی گرم ویتامین C و 14 میکروگرم ویتامین A تأمین کند.

انار

انار میوه ای آبدار و خوش طعم است که منبع زیادی از مواد مغذی مختلف مانند ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است و به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با میکروب ها مانند ویروس ها کمک می کند. یک فنجان (174 گرم) انار می تواند 7 گرم فیبر و 30٪ ویتامین C با 30٪ مقدار روزانه تأمین کند.

توت فرنگی

توت فرنگی سرشار از ویتامین های مختلف ، فیبر ، آنتی اکسیدان ، مواد معدنی و فاقد کلسترول و چربی است و همچنین کالری کمی دارد. مواد مغذی موجود در توت فرنگی ، از جمله ویتامین C ، می توانند به تقویت ایمنی بدن کمک کنند. یک فنجان (166 گرم) توت فرنگی تازه حاوی 60/9 میلی گرم ویتامین C است و انواع آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانین ، اسید آلژنیک ، کرستین و کافور را تأمین می کند.

کیوی

کیوی یکی دیگر از میوه های مقوی زمستان است. طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده ، 100 گرم کیوی حاوی 92.7 میلی گرم ویتامین C است. منبع خوبی از ویتامین E ، K ، فولات و پتاسیم است. کیوی حاوی انواع آنتی اکسیدان است و منبع خوبی از فیبر است.

گواوا

گواوا میوه ای مغذی ، سالم و مقوی است. طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده ، 100 گرم میوه خام گوآوا حاوی 228 میلی گرم ویتامین C و 624 واحد بین المللی ویتامین A است که می تواند به تقویت ایمنی انسان کمک کند. همچنین ، این میوه منبع خوبی از فیبر است (5.4 گرم در هر 100 گرم میوه).

آنگور

علاوه بر طعم خوب انگور ، این مواد مغذی به دلیل مواد مغذی معروف هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و به دفع سموم از بدن کمک می کنند. یک فنجان (151 گرم) انگور قرمز یا سبز حاوی 27٪ مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C و ترکیبات مختلف آنتی اکسیدانی گیاهی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد مضر کمک می کند.

آ.

دکمه بازگشت به بالا