جامعه و خانواده

نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری دنیای 77 به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پور احمدی عصر جمعه – ۳۱ فروردین ۱۴۰۳- در حاشیه گشایش نمایشگاه روایت باران با قدردانی از هنرمندان برجسته و نامدار حوزه هنرهای تجسمی خط و خوشنویسی که آثار فاخر و ارزشمندی را دراین نمایشگاه ارائه کرده اند، گفت: خوشحالیم که امسال آغازش با برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن بود و ادامه آن نیز افتتاح نمایشگاه آثار هنرمندان برجسته خوشنویس با موضوع قرآن است.

رییس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر ادامه داد: در راستای شعار سال ” جهش تولید با مشارکت مردم” ، تلاش ما این است تا با حمایت و تقویت بخش خصوصی زمینه رونق کسب وکار و تولیدات آثار هنری به ویژه عرصه خوشنویسی را فراهم کنیم.
پوراحمدی با اشاره به ارائه بیش از ۱۷۰ اثر فاخر قرآنی در این نمایشگاه، برگزاری این رویداد بزرگ هنری و قرآنی را نشانگر اهتمام و توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تقویت بخش خصوصی و حمایت موسسات و مجموعه هایی است که در حوزه فرهنگ و هنر تلاش می کنند عنوان کرد.
مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری دربخش دیگری از سخنان خود به ملحق شدن فرهنگسرای نیاوران به صندوق اعتباری هنر اشاره کرد و اظهارداشت: مصمم هستیم با رویکرد جدید و با حفظ اصالت بنای این مجموعه آن را به پاتوق، محل گردهمایی و دورهمی های هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر تبدیل نمائیم.
پوراحمدی درعین حال تصریح کرد: بسیار خرسندم که نخستین نمایشگاهی که در سال جدید در مجموعه فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد مربوط به آثار قرآنی و هنرمندان نامدار و پیشکسوت حوزه خوشنویسی کشور است.

نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت

رییس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه ابراز امیدواری کرد تا روند برگزاری اینگونه نمایشگاه های معنوی، قرآنی و …. همچنان در این محل ادامه داشته باشد و همواره شاهد حضور اصحاب فرهنگ و هنر و علاقمندان باشیم.
رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه دفاع از ساحت قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان با زبان هنر، توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی، افزایش تولید آثار هنری قرآنی با حمایت از هنرمندان حوزه قرآن را از جمله اهداف برگزاری این رویداد عنوان کرد.
مشاور وزیر فرهنگ یادآور شد: در این نمایشگاه بیش از ۱۷۰ اثر از هنرمندانی چون یدالله کابلی خوانساری، مهدی فلاح، علی‌ اشرف صندوق‌آبادی، محمدعلی قربانی، حیدر موسوی، احمد شفیعی‌ها و … در معرض دید علاقه مندان و بازدید کنندگان گذاشته شده که از علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه دعوت می کنم در مدت یکماه برپایی این نمایشگاه(تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری) با حضور در فرهنگسرای نیاوران از این رویداد بزرگ هنری و قرآنی دیدن فرمایند.

نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت

در ادامه محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجید پوراحمدی مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، جمعی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری از بخش های مختلف نمایشگاه روایت باران بازدید کردند.
نمایشگاه «روایت باران» از ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۳ در فرهنگسرای نیاوران به مدت یک ماه دایر است و علاقه ‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.

۲۲۰۵۷

دکمه بازگشت به بالا