کسب و کار دنیای 77

ترمومتر آنالوگ یک دستگاه اندازه گیری دما است

ترمومتر آنالوگ یک دستگاه اندازه گیری دما است که بر اساس اصول فیزیکی و تغییرات مستقیمی که در پاسخ به تغییرات دما رخ می دهد، کار می کند. این نوع دماسنج ها از یک سوراخ نمایشگر دما استفاده می کنند که دما را با اعداد یا نشانگر منعکس می کند.

دماسنج آنالوگ معمولا دارای یک ستون زئولیت در داخل یک لوله شیشه ای یا فلزی است. زئولیت ماده مهمی است که میزان تغییر دما را به دلیل تغییر طول در پاسخ به تغییر دما نشان می دهد. یک لوله شیشه ای یا فلزی حاوی زئولیت معمولاً توسط یک دماسنج احاطه شده است که عدد و دما را روی آن نشان می دهد.

هنگامی که دما تغییر می کند، زئولیت منبسط یا منقبض می شود که در نتیجه ستون زئولیت داخل لوله تغییر می کند. دما را می توان با خواندن مقدار دما در مقیاس دمایی جایی که زئولیت با لوله برخورد می کند به دست آورد. دماسنج های آنالوگ عموماً برای دماهای معمولی و قابل تحمل مانند دمای اتاق و محیط استفاده می شوند.

ترمومتر آنالوگ یک دستگاه اندازه گیری دما است

یکی دیگر از ویژگی های دماسنج های آنالوگ دقت آنهاست. با توجه به محدودیت های زئولیت و اندازه گیری دما، دماسنج های آنالوگ می توانند دقت کمتری نسبت به دماسنج های دیجیتال داشته باشند. همچنین دماسنج های آنالوگ نیاز به قرائت دقیق از ترازو دارند و احتمال خطا در خواندن مقدار دما وجود دارد.

با این حال، دماسنج های آنالوگ نیز مزایای خود را دارند به طور کلی استفاده و نصب آن ها ساده است و نیازی به باتری یا منبع تغذیه خارجی ندارند همچنین برخی از افراد ترجیح می دهند از دماسنج های آنالوگ به دلیل طراحی سنتی و دوام آن ها استفاده کنند.

به طور خلاصه، دماسنج آنالوگ ابزاری موثر برای اندازه گیری دمای بدن است که مبتنی بر انبساط و انقباض مولکول ها است. با این حال، دقت بالا و دقت بالای مقادیر دما را می توان از این نوع دماسنج حذف کرد.

دکمه بازگشت به بالا