جامعه و خانواده

تأکید بر فعالیت‌های فرهنگی، گردشگری درمانی و ترویج زبان فارسی

تأکید بر فعالیت‌های فرهنگی، گردشگری درمانی و ترویج زبان فارسی

حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در سفری به شهر مقدس کربلا با  ساداتی‌فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این شهر، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش دنیای 77، در این دیدار، ساداتی‌فر سرکنسول ایران در کربلا ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این سرکنسولگری، اظهار داشت: اکثریت اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی بوده است.

وی همچنین به فعالیت‌های انجام شده در حوزه زنان ایرانی مقیم کربلا اشاره کرد و افزود: این اقدامات را که با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق انجام می‌شود، قابل ستایش دانست.

ساداتی‌فر موضوع زبان فارسی و ضرورت آشنایی خدام حرم‌های مطهر با این زبان را نیز از جمله موارد مورد بحث در این دیدار عنوان کرد.

وی همچنین بر اهمیت گردشگری درمانی و ضرورت مدیریت و بهره‌مندی از فرصت‌های آن تأکید کرد.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق، ضمن تشکر از همکاری‌های سرکنسولگری کربلا با رایزنی فرهنگی، خواستار پیگیری مجوز تأسیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در این شهر شد.

وی دیپلماسی مردم پایه را از اهداف دیپلماسی فرهنگی ایران در عراق دانست و بر ضرورت استفاده از فضای کنسولگری برای انجام فعالیت‌های فرهنگی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نیز در این دیدار ضمن تشکر از تلاش‌های سرکنسول و همکاران ایشان، اظهار داشت: هیچ راهی برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی به جز ترویج زبان فارسی وجود ندارد.

وی همچنین بر لزوم ابتکار و نوآوری در فعالیت‌های فرهنگی و باز کردن راه‌های جدید برای انجام این فعالیت‌ها تأکید کرد.

در پایان این دیدار، طرفین بر ادامه همکاری‌ها و تعاملات در راستای تحقق اهداف فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق توافق کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا