جامعه و خانواده

بررسی پیشنهاد ورود اتوبوس‌های دست دوم به پایتخت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل

بررسی پیشنهاد ورود اتوبوس‌های دست دوم به پایتخت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل

معاون حمل و نقل شهرداری تهران از بررسی پیشنهاد خرید اتوبوس های دست دوم برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی خبر داد.

مجتبی شفیع در گفت وگو با دنیای 77، وی درباره جزئیات ورود اتوبوس های دست دوم به تهران برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: این یک پیشنهاد است و باید به وضعیت فعلی ناوگان نگاه کنیم، اتوبوس های 13 ساله داریم و این اتوبوس ها بسیار هستند. فرسوده؛” بنابراین هر پیشنهادی که بتواند عمر ناوگان را کاهش دهد قابل بررسی است.

وی افزود: اگر بتوانیم مدل ساخته شده توسط وزارت راه و منابع نفتی را پیاده سازی کنیم، می توانیم تراکتورهای 3 تا 4 ساله با کارایی پایین، کامیون های 40 تا 50 ساله با ایمنی پایین و بالا را جایگزین کنیم. کیفیت آلودگی تهران موفق خواهیم شد.»

معاون شهردار تهران با تاکید بر وضعیت فعلی ناوگان اتوبوسرانی گفت: برای نوسازی و خرید اتوبوس دست دوم با راندمان پایین تمام مراحل را دنبال می کنیم و بر این امر اصرار داریم. اینطور نیست، اما از آنجایی که موضوعی پیشنهادی است، در حال بررسی آن و روش های دیگر هستیم.

شفیعی با بیان اینکه هزینه اتوبوس های کم کارکرد اقتصادی کمتر از اتوبوس های جدید است، افزود: ما نگران آلایندگی این اتوبوس ها هستیم و استاندارد آلایندگی آنها باید بالا باشد اما باید مراقب باشیم که این فقط یک موضوع است. مورد بررسی قرار گیرد.”

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا