عمومی

واکنش به خروج ائتلاف سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودک

واکنش به خروج ائتلاف سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دنیای 77 ،
سید عباس موسوی با ابراز تاسف از این اقدام گفت: دبیرکل سازمان ملل متحد ائتلاف سعودی را از لیست قاتلان کودک حذف کرده است ، که سازمان های بین المللی اذعان دارند که درگیر بمب گذاری های مربوط به تعداد زیادی کودک و نوجوان یمنی در اتوبوس های دانشجویی است. حملات هوایی به خانه ها و مدارس و بیمارستان ها جان خود را از دست داده است و اخبار و تصاویر دردناک درباره آنها غیرقابل انکار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: “مطمئناً چنین اقدامی بی سابقه است. در سال 2015 ، دبیر کل آن زمان سازمان ملل متحد ، عربستان سعودی را از این لیست خارج کرد و عربستان را به دلیل تهدید مالی مقصر دانست.”

موسوی افزود: متأسفانه برخی از افراد سازمان ملل در تلاشند این کشور را با دلارهای سعودی به جرم جنایات علیه کودکان و زنان یمنی پاک کنند ، در حالی که براساس اعلام دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل ، 10 یک کودک یمنی در اثر محاصره درگذشت.

سخنگوی این سرویس دیپلماتیک گفت: “دلیل حذف کشور از لیست سیاه متخلفان حقوق کودکان در درگیری مسلحانه ، که در حمله عربستان” فقط 222 کودک “را کشته و زخمی کرد ، چیست؟ تکان دهنده و فجیع است.

وی افزود: نتیجه گیری منطقی این است که کشته شدن و آسیب رساندن به این تعداد کودک یک حادثه کوچک از طرف دبیرخانه این سازمان است یا ممکن است این کشور توسط کشور عربستان سعودی بیشتر از سابقه قبلی مورد تشویق قرار گیرد! این به عنوان شاهد دیگری برای ماهیت انتخابی رویه ها و هنجارهای حقوق بشری دیده می شود.

دکمه بازگشت به بالا