عمومی

فوتبال در مشت اینستاگرام – دنیای 77

فوتبال در مشت اینستاگرام - دنیای 77

شاید یک بار باید از خود بپرسیم، فوتبال که اینستاگرام بسیاری از اقدامات آن را تعیین می کند، به مقصد مناسبی می رسد؟

به گزارش دنیای 77 دنیای اقتصاد نوشت: اینستاگرام؛ این پلتفرم عجیب و غریب دست ساز حالا به حدی از نفوذ رسیده است که توانایی هدایت و گاه تعیین تکلیف در هر زمینه ای را دارد، قطعا فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست و می توان گفت بیش از همه ورزش ها اینستاگرام است و تحت تاثیر حواشی آن اما در دنیایی که میلیون ها نفر ثانیه به ثانیه رفتار شما را تماشا، تحلیل و انتقاد می کنند، اثربخشی سخنرانی بی ارزش است، حتی اگر این تاثیر بیشتر باشد. وقتی افراد مختلف نظرات خود را از طریق اینستاگرام می‌نویسند و حتی آپلود یک عکس ساده در این پلتفرم می‌تواند حرف‌های زیادی را برای رسانه‌ها ایجاد کند، چگونه می‌توان ماهیت تاثیرگذار اینستاگرام را زیر سوال برد؟

اینستاگرام با تغییر سرمربی استقلال، پرسپولیس را خرید!

برای تایید این ادعا که اینستاگرام از دیرباز نقش مهمی در فوتبال و حواشی آن داشته است، سفر دوری لازم نیست و کافی است اتفاقات تابستان گذشته را تحلیل کنیم. وقتی مدیرعامل استقلال سردار آزورلو در کنار سرمربی جدید پرتغالی گفت که می خواهد گزینه داخلی بیاورد و هواداران با موضع منفی در فضای مجازی اجازه آن را ندادند یعنی تاثیر آن. شبکه های اجتماعی بیش از حد معمول هستند. در حالی که به حضور رضا عنایتی روی نیمکت این تیم اشاره شده بود، هواداران استقلال به این اتفاق واکنش نشان دادند. آنها به طرق مختلف التماس می کردند، التماس می کردند و یکی از بهترین گلزنان تاریخ باشگاهشان را تهدید می کردند که این پست را نپذیرد. اینجاست که اینستاگرام تاثیر خود را گذاشته است.

البته در مورد باشگاه حریف هم همین اتفاق افتاد. شایعاتی مبنی بر تمایل میلاد زکی پور که سابقه بازی در استقلال را دارد به دنبال پوشیدن پیراهن قرمز رنگ شد و فضا گرم شد. یکی از کاربردهای اینستاگرام، پخش ویدیوهای قدیمی تلاوت زکی پور برای پرسپولیسی ها بود. آنها با اشاره به اتفاقات گذشته موضع محکمی در برابر حضور مدافعان گل گهر در تیم خود دارند. حتی ذخیره عکس های قدیمی با پیراهن استقلال نیز کافی نبود و مدیران پرسپولیس تحت فشار فضای مجازی، خرید این بازیکن را ممنوع کردند. او همچنین عکس های خود را از آرشیو برداشت تا نشان دهد که هنوز مجرد است و نمی خواهد این را مدتی به خاطر بسپارد!

برای فرصت طلبان

همانطور که اینستاگرام می تواند خواسته های بخش بزرگی از هواداران فوتبال را برآورده کند، می تواند زمین بازی کسانی باشد که در آب های تیره ماهی می گیرند. به عنوان مثال، اگر فضای فضای مجازی با یک بازیکن هماهنگ نباشد، می تواند بازیکن مذکور را کاملا به بیراهه بکشاند. در فصول اخیر نمونه های زیادی از این دست بوده و برخی از بازیکنان در پاکت به آن اشاره کرده اند که مثلاً منافع مالی فلان صفحه را ارائه نکرده اند و همین موضوع فضای فضای مجازی را به شدت متخاصم کرده است. در روزهایی که اکثر مردم زمان زیادی را در اینستاگرام می گذرانند، ایجاد موج و همراهی هواداران فوتبال نمی تواند خیلی سخت باشد. به خصوص اگر از یک پایگاه داده مجازی قدرتمند بهره مند باشید. مردم رویدادهای فوتبال را با دقت تماشا می کنند، اما گاهی خواسته یا ناخواسته گرفتار امواج تخریب یا تقدس چهره های مختلف می شوند که اگر با دقت بیشتری به ماجرا نگاه کنند، ممکن است با آن همراهی نکنند. شاید یک بار باید از خود بپرسیم، فوتبال که اینستاگرام بسیاری از اقدامات آن را تعیین می کند، به مقصد مناسبی می رسد؟ البته، مانند هر جای دیگر، حفظ “اندازه” مهم است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا