استانی

تخریب پنج مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین

تخریب پنج مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین

به گزارش خبرگزاری دنیای 77 از قزوین؛ سعید صالحی مدیر جهاد کریشی قزوین روز دوشنبه اعلام کرد: پنج پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در راستای اجرای رأی قطعی دادگاه و بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی. . روستاهای باغ دشات، شهرک، کشک دشات و زمین های کشاورزی بالارود تخریب شد.

وی افزود: ساخت مصوب شامل دیوارکشی و ساخت بنای غیرمجاز بود که تخریب و در مجموع 5400 مترمربع زمین کشاورزی پاکسازی شد.

صالحی با اشاره به اینکه گشت های حفاظت از اراضی کشاورزی به صورت مستمر هرگونه فعالیت در اراضی کشاورزی شهرستان را رصد می کنند، گفت: با هرگونه کاربری ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی برابر قانون برخورد قاطع و قانونی می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سیاست و برنامه جهاد کشاورزی برای جلوگیری از تخلف اراضی کشاورزی قبل از الحاق آن پیش از الحاق آن بوده است، افزود: بهترین راهکار جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی است و برای این منظور جهاد کشاورزی کلاس های ترویجی برای کشاورزان برگزار می کند. ” دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها همچنین ارسال پیامک، تهیه بنر و توزیع بروشور عواقب قانونی تغییر کاربری های غیرمجاز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: این احکام با حضور نمایندگان دادگستری الموت شرق و نیروی انتظامی روز یکشنبه 21 آذرماه اجرا شد.

شایان ذکر است از 5 مورد تخریب، 4 مورد مربوط به اجرای حکم قضایی تایید و یک مورد مطابق تبصره 2 ماده 10 قانون حفاظت از اراضی زراعت و باغبانی اجرا شده است.

48

دکمه بازگشت به بالا