استانی

اصفهان میزبان جام‌جهانی کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای می‌شود

اصفهان میزبان جام‌جهانی کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای می‌شود

دنیای 77/ اصفهان رئیس هیئت ورزش های جورخانه و کشتی پهلوانی گفت: مسابقات جام جهانی کشتی و ژورخانه اسفندماه با حضور حدود 12 کشور به میزبانی اصفهان برگزار می شود.

جلال زهرایی جورخانه و هیئت ورزش های کشتی در گفت وگو با دنیای 77، درباره این وضعیت اظهار کرد: از زمانی که هیئت را برعهده گرفتیم کمیته های ویژه ای تشکیل دادیم و با وجود اینکه این کمیته ها از قبل فعال هستند اما تلاش کرده ایم و از نخبگان، قهرمانان و قهرمانان استفاده کنیم. متخصصان در این زمینه برای تغییر ساختار.

وی افزود: می خواهیم پایتخت زورخانه و پهلوانی را احیا کنیم تا دبیرخانه آن با کمک شورای شهر و شهرداری فعالیت خود را از سر بگیرد، امیدوارم بتوانیم اقدامات بسیار خوبی در جهت ارتقای شیوع این رشته انجام دهیم. “

جورخانه و رئیس هیئت کشتی پهلوانی با اشاره به حضور تیم اصفهانی در مسابقات کشوری گفت: در نظام قهرمانی پس از عدم فعالیت در این بخش، تیمی به نام هیئت استان اصفهان اعزام کردیم. که برای این تیم وجود داشت و با ایستادن بر سکوی دوم کشور، هفته گذشته تیم بزرگسالان اصفهان قهرمان برجسته هنر کشور شد.

وی خاطرنشان کرد: میزبانی مسابقات جام جهانی کشتی و جورخانه با حضور حدود 12 کشور را داریم که قرار است اسفندماه در اصفهان برگزار شود و در این راستا رویدادهای مختلفی را برگزار کرده ایم و هماهنگی های لازم را در نظر گرفته ایم.

وی افزود: با توجه به جنبه بین المللی و برگزاری همزمان مسابقات کشتی پهلوانی و مسابقات ورزشی و تیمی جورخانه ها، جورخانه ها فضای لازم را ندارند و فضای بسیار کمی داریم، بنابراین قرار است این مسابقات در 6000 صندلی برگزار شود. سالن ورزشگاه جهان اصفهان ممکن است برگزار شود.

زهرایی با اشاره به اولویت های زیرساختی و پشتیبانی هیأت گفت: به منظور تکمیل هیأت هیأت، به طور جدی به دنبال راه اندازی آکادمی های مختلف در اصفهان و سایر شهرستان های استان برای راه اندازی سامانه بهتر کشتی هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان ها به عنوان دستان قوی و کلیدی هیئت های استانی هستند، فعال شدن شهرستان های استانی برای ما بسیار مهم است و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و حدود 150 شرکت کننده حضور داشتند که حامیان بسیار خوبی برای ما خواهند بود. تیم قهرمانی.امیدواریم سایر شهرستانها نیز با پیگیری و برگزاری مسابقات استانی از تیم های استانی در گروه های حمایتی در سنین مختلف تشکیل و حمایت کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اکثر شهرستان ها فعال هستند اما در زمینه تجهیزات لازم نیز مشکل داریم که به دنبال راهکارهای مناسب هستیم تا بتوانیم این نیاز را از طریق خیرین و سایر افرادی که تمایل به همکاری دارند برطرف کنیم.

رئیس هیئت ورزش های جورخانه و کشتی اصفهان با اشاره به تعداد جورخانه ها گفت: حدود 36 جورخانه در اصفهان داریم که بین 18 تا 20 جورخانه فعال هستند که برای سرمایه گذاری عالی هستند اما به دلایل اقتصادی داریم داریم. تجهیز آنها کار سختی است، امیدوارم با کمک خیرین بتوانیم کاری مثبت برای آنها انجام دهیم.

زهره همچنین با تاکید بر لزوم حفظ جورخانه تاریخی و بافت های سنتی آن تصریح کرد: ما می خواهیم بافت ها و بافت های تاریخی جورخانه های سنتی را حفظ کنیم تا بتوانیم از ظرفیت های گردشگری آنها نه تنها برای ترویج فرهنگ پهلوانی بلکه برای بهره مندی اقتصادی استفاده کنیم. نیاز به امضای تفاهم نامه با شرکت های میراث فرهنگی و گردشگری وجود دارد تا بتوانیم در این زمینه گام های مثبتی برداریم.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا