حوادث و رویداد

چند توصیه کاربردی برای از بین بردن بوی بد یخچال

آفتاب نیوز:

برخی از مواد غذایی موجود در یخچال و فریزر ، اگر به طور صحیح ذخیره نشوند ، می توانند باعث بوهای ناخوشایند در یخچال شوند و حتی بوی سایر غذاها یا نوشیدنی ها را تغییر دهند. در اینجا چند نکته برای کمک به بوی یخچال و فریزر شما وجود دارد:

یخچال و فریزر باید حداقل هفته ای یک بار مورد بازرسی قرار بگیرد و تمام مواد غذایی که منقضی شده یا خراب شده است ، بوی بدی دارند یا باید با کیفیت کافی حذف شوند. به یاد داشته باشید که جلوگیری از بوهای بد آسان تر از بین بردن موارد بد است.

در اینجا نکات عملی برای از بین بردن بو از یخچال ذکر شده است

غذاهای تازه و خام را در مکانی نگه دارید که به راحتی قابل مشاهده است تا از فاسد شدن آنها جلوگیری شود. کیفیت میوه و سبزی به سرعت رو به کاهش است. قرار دادن آنها در قسمت پایین کشو با دید کم باعث می شود که نتوانیم به راحتی آنها را ببینیم. میوه ها و سبزیجات که شسته شده و آماده غذا هستند باید در ظروف بسته شده یا کیسه های پلاستیکی نگهداری شوند و در اسرع وقت مصرف شوند تا از قرار گرفتن آنها در مکانی با دسترسی کمتر جلوگیری شود. در مورد گوشت ، مرغ و ماهی ، ذخیره سازی در یخچال برای تعداد محدودی از روز توصیه می شود ، به شرطی که بسته بسته نشود. این موارد را در قسمتهای قابل مشاهده و خنک در یخچال نگهداری کنید.

دمای یخچال یکی از مهمترین و اساسی ترین معیارهای ذخیره مواد غذایی است. دمای مطلوب یخچال و فریزر در دامنه 2-3 درجه سانتیگراد یا 38-35 درجه فارنهایت است.در این بازه دما ، سرعت تخریب و خراب شدن کیفیت مواد غذایی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. وقتی مواد غذایی خراب شد ، میکروارگانیسم ها به دلیل فعالیت میکروارگانیسم ها بوی ناخوشایند تولید می کنند. بنابراین هرچه دمای یخچال بالاتر باشد (بالاتر از 4 সেন درجه سانتیگراد) ، شرایط برای رشد میکروارگانیسم ها و ایجاد بو بو بهتر است. خوردن غذا در دمای پایین یا کمتر از صفر درجه سانتیگراد می تواند باعث سرمازدگی شود و مشکلات دیگری در کیفیت مواد غذایی ایجاد کند.

مواد غذایی پخته شده در ظروف بسته شده باید ذخیره شوند. باز نگه داشتن آنها نه تنها آنها را به سرعت خراب می کند ، بلکه به سرعت در یخچال پخش می شود و سایر مواد غذایی این بوها را جذب می کنند. یکی از راه حل های پیشنهادی تعیین نوع ظروف و ظروف با برچسب زدن ظروف است تا بتوانید پس از مشاهده این اطلاعات تصمیم بگیرید که آنها را به سرعت بلعید.

وعده های غذایی باید طوری تنظیم شود که مواد غذایی با بوی تند در کنار غذاهای حساس به جذب بو قرار نگیرند. همچنین ، گردش کافی هوا در یخچال بسیار مهم است. از پر کردن یخچال خودداری کنید و اجازه دهید هوا به آرامی در تمام قسمت های یخچال جریان یابد.

با رعایت تمام نکات فوق می توانید از بو بد در یخچال جلوگیری کنید. اما شما باید با استفاده از روشهای صحیح همه از شر بوی خود خلاص شوید. توصیه می شود از مخلوط 128 گرم جوش شیرین یا جوش شیرین در 3.8 لیتر آب گرم استفاده کنید و محفظه داخلی یخچال را با یک اسفنج مناسب تمیز کنید تا هرگونه مواد غذایی باقی مانده از بین برود. کف ، قفسه و کشوها جداگانه برداشته می شوند. از اصطکاک شدید جلوگیری کنید زیرا قطعات پلاستیکی آنها را خراش می دهد. به عنوان یک بازکن ، می توانید جوش شیرین را در یخچال نگه دارید. همچنین می توانید قهوه زمین را به مدت 3-4 روز روی سینی پخش کنید و آن را در یخچال نگه دارید.

دکمه بازگشت به بالا