جامعه و خانواده

عرضه خاطرات یک رزمنده روستایی در «دریاچه ماهی» – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

عرضه خاطرات یک رزمنده روستایی در «دریاچه ماهی» - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، کتاب «دریاچه ماهی» نوشته مهرنوش یعقوبی به تازگی توسط انتشارات سوره آنلاین منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب خاطرات مصطفی یعقوبی از رزمندگان دوران دفاع مقدس است. این اثر جنگ را از زاویه دید مصطفی یعقوبی یک روستازاده نقل و تأثیراتی را که بر زندگی او داشته، بازگو می‌کند.

مهرنوش یعقوبی نویسنده «دریاچه ماهی» دختر مصطفی یعقوبی است که همواره خاطرات دوران خدمت سربازی پدرش برایش جذاب و شنیدنی بوده و تصمیم می‌گیرد این خاطرات را که از کودکی تاکنون از زبان پدرش شنیده بنویسد. از غواصان کربلای ۴، تا شهادت فرمانده‌اش شهید محمود مرادی، از درس‌هایی که پدرش گرفته تا رنج‌هایی که کشیده، از شهادت بهترین دوستش تا تنهایی‌اش در سد دز. این کتاب در ۱۳ فصل نگارش شده که دهه پنجاه و دوران نوجوانی راوی را تا سال ۶۷ و پایان خدمت سربازی روایت می‌کند.

نویسنده گفت‌وگو با مصطفی یعقوبی را از اردیبهشت سال ۱۳۹۸ آغاز و سپس گفت‌وگوها را بر اساس توالی رویدادها و محتوایشان فصل‌بندی و بازنویسی کرده است. نویسنده به گفته خودش سعی کرده به اصل خاطرات وفادار بماند و آن‌ها را بدون دخل و تصرف روایت کند.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده است بدون اغراق، احساسات و عواطف راوی را به نگارش درآورد و به خواننده کمک کند با فراز و نشیب‌های ماجرا و تحولات فکری و احساسی شخصیت اصلی داستان همراهی و همذات‌پنداری کند. از دیگر موضوعات قابل توجه «دریاچه ماهی» پرداختن به موضوع «خصیصه انسان‌سازی» جبهه است. چنانکه در دل روایت به تغییر مثبت و رشد فکری، عقیدتی، احساسی و هیجانی راوی پی می‌بریم. اینکه راوی چگونه در مواجهه با حوادث جنگ و جبهه و رویارویی با انسان‌های مختلف، درست در سن بلوغ و خامی، اعزامش به خط مقدم سبب تحولش می‌شود.

این کتاب با ۲۸۶ صفحه، شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت ۲۵۵ هزار تومان عرضه شده است.

دکمه بازگشت به بالا