استانی

راه‌اندازی سامانه خودنویس برای ثبت اجاره نامه مستاجران لرستانی

راه‌اندازی سامانه خودنویس برای ثبت اجاره نامه مستاجران لرستانی

دنیای 77/لرستان مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از راه‌اندازی سامانه خودنویس برای ثبت اجاره نامه مستاجران لرستانی به صورت رایگان خبر داد.

بهزاد شاکرمی در خصوص سامانه خودنویس به دنیای 77 گفت: وزارت راه و شهرسازی در راستای نهضت جهش تولید مسکن سامانه خودنویس را راه‌اندازی کرده که هم‌اکنون این سامانه برای عقد و تمدید قرارداد اجاره به صورت رایگان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک تمام معاملات و مستغلات و هر کاری که کد رهگیری لازم داشته باشد فقط با استعلام بر خط کد رهگیری صادر شده از سامانه خودنویس امکان‌پذیر است، افزود: خودنویس فقط برای املاکی کد رهگیری صادر می‌کند که اعتبار و اصالت ملک قبلا تایید شده باشد و این سامانه تایید و تضمین صالت ملک را افزایش می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با تاکید براینکه سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند و خروجی آن یک سند محکمه پسند است که همه جا قابل استناد است، تصریح کرد: مردم می‌توانند با خیال راحت اجاره نامه خود را به صورت رایگان در سامانه خودنویس وزارت راه و شهرسازی به آدرس khodnevis.mrud.ir ثبت کنند.

شاکرمی گفت: نکته قابل توجه اینکه مالک و مستاجر و مشاوران املاک فقط از همین طریق می‌توانند کد رهگیری را دریافت کنند.

وی هدف از راه‌اندازی این سامانه را کوتاه کردن دست سودجویان و دلالان از قیمت اجاره و ملک و مسکن عنوان کرد و یادآور شد: خودنویس به صورت شبانه روزی فعال است و حتی امکان پاسخگویی تلفنی و اینترنتی از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب وجود دارد.

وی اضافه کرد: قراردادهای اجاره از ابتدای سال جاری در سامانه خودنویس ثبت خواهد شد و کد رهگیری صرفاً از طریق این سامانه صادر می‌شود.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا