استانی

خراسان شمالی غرق در ماتم شهادت مولای متقیان

خراسان شمالی غرق در ماتم شهادت مولای متقیان

دنیای 77/خراسان شمالی همزمان با بیست و یکمین روز از ماه رمضان و فرارسیدن سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع)، خراسان شمالی همانند سایر استان‌های کشور غرق در ماتم و عزا شد.

به مناسبت شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) از روز نوزدهم ماه رمضان، مردم ولایی استان خراسان شمالی در شهرهای مختلف، سیاهپوش شده و با نصب بنر و پرچم‌های سیاه، ارادت خود را نسبت به اهل بیت (ع) نشان داده‌اند.

پرچم‌های سیاه در سالروز شهادت امام علی (ع) بر سر کوچه‌ها و مساجد به اهتزاز درآمده و مردم با حضور در مساجد، بقاع متبرکه و با برپایی مرثیه سرایی در عزای نخستین شهید محراب به سوگ نشسته و اشک ماتم می‌ریزند.

همچنین هیأت‌های مذهبی از صبح امروز در خیابان‌ها با راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری در سوگ شهادت مظلومانه حضرت علی (ع) عزاداری کردند.

در سایر شهرستان‌های استان نیز مردم دوستدار اهل بیت (ع) با حضور در اماکن مذهبی و امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در روز شهادت امام علی (ع) به عزاداری پرداختند.

مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان و عزاداری شب شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) نیز با حضور گسترده مردم در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه خراسان شمالی برگزار شد.

این مراسم با قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر آغاز شد و شرکت کنندگان با زمزمه اسماء ذات اقدس الهی از پیشگاه خالق بی همتا خواستند تا به برکت این شب‌های مبارک، قلم عفو بر گناهان آنان بکشد.

هزاران نفر از مؤمنان سیاه پوش و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از نخستین ساعات شامگاه روز گذشته تا بامداد امروز در امامزاده‌ها، مساجد، هیئات و تکایا تجمع کردند و ضمن به جا آوردن اعمال شب قدر، در سوگ مولا و امام خود «حضرت علی (ع)» اشک ماتم ریختند.

بزرگ‌ترین اجتماع بجنوردی‌ها در مصلای امام خمینی (ره) و امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) ملقب به معصوم‌زاده بجنورد برادر امام رضا (ع) بود که اغلب به شکل خانوادگی و گروهی در این آیین‌های معنوی مشارکت و با خداوند متعال راز و نیاز کردند.

درحال حاضر نیز کوچه‌ها و معابر عمومی بجنورد مرکز خراسان شمالی به همت شهرداری با همکاری سایر مجموعه‌ها، سیاه‌پوش بوده و مراسم روضه خوانی و مداحی در برخی مناطق شهر برقرار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا