عمومی

با چند سی‌سی تزریق اشتباه ممکن است صورت شما تابه‌تا یا عصب پلک شما فلج شود

با چند سی‌سی تزریق اشتباه ممکن است صورت شما تابه‌تا یا عصب پلک شما فلج شود

دادگاه گلسرخ ،یکی از محاکم کیفری شیراز است،محل تلاقی متهمینی که مرتکب قتل شده اند یا تجاوز و یا شوهری که ترک نفقه کرده و پزشکی که به جهت قصور در عمل زیبایی متهم شده است.

یکی از جذابیت های مجتمع های قضایی ایستادن و گوش سپردن به گفتگوی مراجعه کننده هاست که با اندکی تامل و کنجکاوی سوژه‌ای برای خاطرات وکیل و دادن تذکر شکل می‌گیرد.

صف تحویل موبایل به بیرون از مجتمع کشیده شده و در این بین عینکِ دودی خانمی که مشخص است تعمدا بزرگ‌تر از اندازه‌ی متعارف انتخاب شده،طوری جلب توجه کرده که هیچ‌ کس به فریاد سربازی که گفت: پلاک برای تحویل موبایل ندارم، هرکه نمیتونه صبر کنه تشریف ببره فردا اول وقت بیاد! توجهی نکرد،جز صاحب عینک دودی که با ناله و نفرین اینگونه واکنش نشان داد:خدا ازت نگذره که هم صورتم را خراب کردی هم باعث شدی چند ماه معطل پاسگاه و دادگاه بشم…ناله های خانم عینکی تمام نشده بود که یکی از خانم ها گفت:نگران نباش دادگاه بلایی سرش میاره که از کرده اش پشیمون بشه…خانم عینکی در ادامه ی ناله هایش گفت:ای خواهر دلت خوشه،کدوم دادگاه!آنقدر با کاغذ بازی معطل کردند که طرف فراری شد…چند ردیف پایین‌تر خانمی خودش را پزشک معرفی کرد و گفت:ببخشید میتونم بپرسم چطور با مرکز زیبایی آشنا شدید؟خانم عینکی گفت:داخل اینستاگرام نوشته بود:مجهزترین مرکز زیبایی شیراز و بابت گرفتن وقت باید پنجاه درصد هزینه را کارت به کارت کنید،منم از ترس اینکه بهم نوبت نرسه پول و زدم به کارتشون اما وقتی مراجعه کردم،دیدم آرایشگاه زنانه است و طرف آنجا صندلی اجاره کرده…

دنباله‌ی گلایه‌ی خانم عینکی هریک از مراجعین همزمان به غُرولُند بابت اتلاف وقت و هزینه‌هاشون در روند رسیدگی به پرونده‌، شروع کردند به مشاوره دادن و شماتت خانم عینکی …

یکی می‌گفت: مقصر خودت هستی و اگر امثال شما به این کلاهبردارها اعتماد نمی‌کردید اینها اینقدر پررو نمی‌شدند!! خانمی که خودش و دکتر معرفی کرده بود،کارت ویزیتش و داد به خانم عینکی و گفت:بیاد مطب تا صورتتون و ترمیم کنم.

در همین حین ،ورود عجیب موتور سیکلتی به پیاده رو سبب تغییر زاویه نگاه ها شد؛دختر و پسر جوان با یک سطل چسب از ترک موتور پایین آمده،شروع کردند به چسباندن پوستر تبلیغاتی مرکز زیبایی!

هنوز چسبِ پوستر خشک نشده بود که هریک از خانم‌های ایستاده در صف برای گرفتن نوبت با شماره مرکز زیبایی تماس گرفتند…

خانم عینکی،همینطور که از روی پوستر شماره مرکز زیبایی را یادداشت می‌کرد،کارت ویزیت خانم دکتر را به باغچه‌ی کنار صف پرتاب کرد!!!

وکیل دادگستری-شیراز

تذکر

۱_حتما راجع به مجوز فعالیت مراکز زیبایی یا اشخاصی که به چنین فعالیت‌هایی مشغول هستند از طریق اداره بهداشت و درمان شهر یا سایت تعریف شده برای آن اداره تحقیق کنید.

۲_به تبلیغات فضای مجازی با نگاه تردید نگریسته،به هیچ وجه بدون تحقیق به چنین مراکزی اعتماد نکنید.

۳_تزریق یک آمپول ساده مانند بوتاکس یا فیلر و… می‌تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد لذا چنانچه به اشخاصی که مجوز چنین فعالیتی ندارند اعتماد کردید،می‌بایست منتظر عواقب احتمالی آن باشید.

۴_مراجعه به پزشک متخصص،علاوه بر احترام به تخصص افراد از جهات مختلفی مهم هست از جمله اینکه،پزشکان علاوه بر مسئولیت مدنی و کیفری برای جبران خسارت وارده،دارای مسئولیت انتظامی نیز بوده،می‌توانید از طریق سازمان نظام پزشکی و دادسرای مربوطه علیه ایشان اقدام و در صورت احراز تخلف،پروانه طبابت پزشک باطل یا تعلیق شود.

دکمه بازگشت به بالا