عمومی

احداث ۶۰۰۰ متر مربع فضای آموزشی با مشارکت خیرین – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

احداث ۶۰۰۰ متر مربع فضای آموزشی با مشارکت خیرین - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

یونس بهارند در گفتگو با خبرنگار آنلاین با بیان اینکه اداره کل اصلاح مدارس لرستان هم اکنون 138 پروژه آموزشی را در دستور کار دارد، اظهار کرد: از این تعداد 50 پروژه دولتی، 35 پروژه مشارکتی و 44 پروژه توسط تسهیل گران در حال ساخت است.

ساخت 200 کلاس درس در صورت تامین اعتبار

وی در سال مالی گذشته 74 مدرسه با 238 کلاس درس را به آموزش و پرورش استان تحویل دادیم، گفت: امسال 16 پروژه با 31 کلاس درس را به آموزش و پرورش تحویل داده ایم.

مدیرکل اصلاح مدارس لرستان با تاکید بر اینکه در مهرماه امسال فضای آموزشی بزرگی را در منطقه «کوی امام رضا» خرم آباد احداث کرده ایم، گفت: زمین مورد نیاز این فضای آموزشی توسط ارتش استان تامین شد.

بهارند گفت: در مجموع 17 پروژه آموزشی با 47 کلاس درس در سال جاری در استان توسعه یافته است.

وی با اشاره به اینکه در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا قبل از عید حدود 200 کلاس درس در استان می سازیم، گفت: در تامین اعتبار محدودیت هایی وجود دارد.

6 هزار متر مربع فضای آموزشی در حال ساخت

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به اعتبار 429 میلیارد تومانی مدرسه سازی استان در سال مالی گذشته گفت: از این میزان 127 میلیارد تومان توسط خیرین اهدا شد.

بهارند گفت: سال گذشته 30 تفاهم نامه برای ساخت 56 کلاس درس داشتیم که امسال 34 تفاهم نامه برای ساخت 158 کلاس درس در استان منعقد شده است.

وی با تاکید بر اینکه استان ما حدود 6 هزار متر مربع فضای آموزش و پرورش با مشارکت خیرین دارد گفت: علاوه بر حمایت های خیرین و افراد از حمایت نهادها و سازمان ها نیز برخورداریم.

مدیرکل اصلاح مدارس لرستان با اشاره به اجرای طرح های «خشت به خشت» و «صحن حرم یک مدرسه»، گفت: در کنار اجرای این طرح ها، یک میلیارد تومان برای ساخت آموزشگاه در اختیار مردم قرار گرفت. فضاها ویژه دانش آموزان استثنایی استان. که قرار است در روزهای آینده پرداخت شود.

تکمیل پروژه های نیمه تمام اولویت ماست

بهارند در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم احداث اماکن آموزشی در مناطق محروم لرستان گفت: در این صورت خیرین، نهادها و سازمان های مختلف می توانند در این مناطق اقدام به ساخت مدرسه کنند.

وی اتمام پروژه های نیمه تمام را سیاست اصلی اداره کل اصلاح مدارس استان عنوان کرد و گفت: با این حال اگر خیرین 50 درصد از اعتبارات مورد نیاز برای ساخت فضاهای آموزشی را تامین کنند، آماده تامین هستیم. بقیه وجوه

مدیرکل اصلاحات مدارس لرستان تاکید کرد: همچنین در مناطق محروم در صورت پذیرش 30 درصد از این اعتبارات توسط خیرین، اصلاح مدارس آمادگی تامین مابقی اعتبارات را دارد.

بهارند در بخشی دیگر از سخنان خود از تعمیر سیستم گرمایشی مدرسه استان خبر داد و گفت: بر اساس انعقاد قرارداد با پیمانکار در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا