جامعه و خانواده

پنج دلیل احتمالی کبودی در بدن

پنج دلیل احتمالی کبودی در بدن

زخم ها معمولاً در نتیجه آسیب بافتی ایجاد می شوند و رنگ پوست را تغییر می دهند.

به گزارش دنیای 77، خونریزی زیر پوست و پس از آسیب و آسیب به رگ های خونی رخ می دهد. کبودی نیز می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. در برخی موارد علت آن مشخص نیست، اما گاهی اوقات خود بدن این مشکل را ایجاد می کند.

گاهی اوقات زخم های بدون دلیل روی بدن می تواند نشانه بیماری باشد. تایمز آو ایندیا در گزارشی به برخی از این دلایل اشاره کرد:

اختلال خونریزی: اختلالات خونریزی یکی از شایع ترین علل بثورات پوستی است. اختلال خونریزی گروهی از بیماری ها است که در آن خون لخته نمی شود یا خیلی آهسته لخته می شود. اختلالات خونریزی مانند هموفیلی یا بیماری فون ویلبراند شایع ترین علل زخم هستند. علت این اختلالات سطوح پایین یا کمبود پروتئین برای لخته شدن خون است.

سرطان: برخی از انواع سرطان خون یا مغز استخوان که به عنوان لوسمی یا لوسمی نیز شناخته می شوند، می توانند باعث ایجاد زخم شوند. افراد مبتلا به لوسمی بیشتر در معرض ابتلا به زخم هستند زیرا بدن آنها پلاکت کافی برای جلوگیری از خونریزی از رگ های خونی نمی سازد.

مصرف الکل یا بیماری کبد: مصرف الکل می تواند منجر به مشکلات کبدی مانند سیروز شود. با پیشرفت بیماری کبد و پیچیده تر شدن آن، تولید پروتئین در کبد که برای لخته شدن خون بسیار مهم است، محدود می شود. این وضعیت می تواند منجر به خونریزی و زخم شود.

کمبود ویتامین C یا K: کمبود ویتامین C می تواند منجر به بیماری هایی مانند اسکوربوت شود. این وضعیت می تواند باعث خونریزی لثه ها، زخم ها و زخم های بی دلیل شود، علاوه بر این، ویتامین K که یک ماده مغذی مهم است که به لخته شدن خون و توقف خونریزی کمک می کند، برای جلوگیری از هر گونه زخم بسیار مهم است. کمبود این ویتامین می تواند باعث افزایش ناگهانی علائم آسیب در بدن شود.

مصرف داروهای رقیق کننده خون: رقیق شدن خون مانند آسپرین از لخته شدن خون جلوگیری می کند و باعث خونریزی و زخم های بیشتر می شود. به مردم توصیه می شود که خون را فقط با تجویز پزشک و در صورت لزوم رقیق کنند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا