عمومی

همایش چهره‌های ماندگار؛ ۱۱ سال در تعلیق

همایش چهره‌های ماندگار؛ ۱۱ سال در تعلیق

در واقع به دلایلی کار ما در کنفرانس با مشکل مواجه شده است. در غیر این صورت در طول این سال ها به کار خود ادامه می دادیم. موزه ای هم در مجموعه فرهنگی سعدآباد برای شخصیت های ماندگار ساخته ایم که البته دولت قبل به بهانه تعمیر این مجموعه را تعطیل کرد و الان وضعیت بدی دارد.
امیدواریم آقای جرغامی وزیر فعلی میراث فرهنگی و گردشگری که از ابتدا از این پروژه حمایت کرده و به تصدی ریاست رسانه ملی و تعلیق آن اعتراض داشتند، به فکر بازگشایی موزه باشند و به فعالیت ما ادامه دهند.
پس از وقفه از کنفرانس، موزه بسیار موثر بود. البته تاثیر آن به اندازه کنفرانس نبود، اما خوب، هفت هشت سال است که جلسات علمی و ویژه ای در موزه داشتیم و سعی کردیم افراد مشهور را به علاقه مندان معرفی کنیم. اساتیدی مثل دکتر دینانی به موزه آمدند و سخنرانی کردند.

علت این مانع در برگزاری همایش شخصیت های ماندگار را باید از مسئولان صدا و سیما دانست. ما در این سال‌ها تلاش کرده‌ایم کنفرانس را از سر بگیریم، اما هر بار که به جایی می‌رسیدیم، رئیس تغییر می‌کرد و کار به جلسه بعدی می‌رفت.
هر پروژه ممکن است نقص های خود را داشته باشد. اما ما همیشه سعی کرده ایم کار خود را به دور از سیاسی، اجتماعی و جناحی انجام دهیم. این پروژه با استقبال بسیار خوبی از سوی جامعه مواجه شده است. تا جایی که برخی به بهانه تجلیل از شخصیت ماندگار در موارد مختلف از نام آن سوء استفاده کرده و از مردم پول گرفته اند. خب اگر این همایش و پاسخگویی به آن موفقیت آمیز نباشد، چنین توجهی و حتی سوءاستفاده ای وجود نخواهد داشت.
اکنون میدان مساعد است و می توان انتظار داشت که دوباره آن را برگزار کنیم. رئیس جدید رسانه ملی، دکتر جبلی، می تواند نقش اساسی در تسهیل این امر داشته باشد. اما توجه مالی و تهیه برنامه بر عهده صداوسیما است. امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد و نمایش را ببینیم.

* طراح و مجری پروژه چهره ماندگار
* مصاحبه با روزنامه خراسان

دکمه بازگشت به بالا