سلامت

رونمایی چینی‌ها از تلسکوپی عظیم/ عکس

به گزارش خبرگزاری دنیای 77، حلقه ای متشکل از صدها ظروف با محیطی بیش از 3 کیلومتر، احتمالات تحقیقاتی جدیدی در مورد خورشید ارائه می دهد.

چین در حال ساخت تلسکوپ خورشیدی دائوچنگ برای مطالعه بیشتر شراره های خورشیدی است. این پروژه در منطقه ای در جنوب غربی چین اجرا می شود.

تلسکوپ دائوچنگ دارای 313 بشقاب به قطر 6 متر است که در نهایت حلقه ای به طول 14/3 کیلومتر را تشکیل می دهند. وظیفه این تلسکوپ تصویربرداری از امواج رادیویی خورشیدی برای مطالعه انفجارهای بزرگ ذرات باردار از جو فوقانی خورشید است.

ساخت بزرگترین حلقه تلسکوپ جهان در چین / عکس

انفجارهای جرم خورشیدی زمانی رخ می دهد که میدان مغناطیسی لکه خورشیدی تغییر کند. زمانی که این ذرات به جو زمین می رسند، می توانند شبکه های الکتریکی، مخابرات و ماهواره های فعال در جو زمین را از بین ببرند و امنیت فضانوردان را به خطر بیندازند. این انفجارها همچنین عامل شفق های زیبا و معروف در آسمان شب قطبی هستند.

در ماه ژوئن، عکس هایی از تلسکوپ دائوچنگ توسط سرویس خبری چین منتشر شد و ساوت چاینا مورنینگ پست گزارش داد که این پروژه تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد. این پروژه بخشی از یک شبکه پایش محیطی فضا-زمین به نام پروژه مریدین چینی است.

هدف کلی این پروژه ها که توسط مرکز ملی علوم فضایی آکادمی علوم چین و بیش از 10 موسسه تحقیقاتی و دانشگاه در چین اجرا می شود، استقرار حدود 300 ابزار پیشرفته در عرض های جغرافیایی خاص و در 31 ایستگاه در چین است. . عرض جغرافیایی برای تحقیق گسترده است

5858

دکمه بازگشت به بالا