حوادث و رویداد

اپراتور پایش هوشمند اعلام حریق ساختمان رونمایی شد

اپراتور نظارت هوشمند اعلام حریق ساختمان با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان فوای شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و شرکت ساختمانی پلاسکو رونمایی شد.

به گزارش دنیای 77، مهدی قینقی، رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات مبین نت با اشاره به فعالیت شش ماهه برای راه اندازی اولین پروژه عملیاتی اینترنت اشیا در کشور، گفت: مهمترین دغدغه راه اندازی آتش هوشمند است. اپراتور نظارت بر آلارم این است که زمان اعلام حریق را کوتاه و دقیق کند حتی زمانی که فردی در صحنه آتش سوزی حضور ندارد، باز هم امکان اعلام به موقع و با حداقل عواقب وجود دارد.

جینژی از نصب دستگاه های اعلام حریق در اولین برج ماهواره ای، ساختمان پلاسکو و دو ساختمان مبینت در فاز اول راه اندازی اپراتور هوشمند مانیتورینگ حریق خبر داد.

احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران نیز با قدردانی از سازمان فاوا، سازمان های آتش نشانی و بخش خصوصی اظهار کرد: تهران اولین شهری است که وارد این عرصه شده است. اما در حال حاضر از نظر هوشمندی به طور جدی عقب مانده ایم و به دلیل وجود نخبگان و برخورداری از توانمندی های لازم باید از نظر فناوری اطلاعات به جایگاه بهتری برسیم.

اطلاعات در شهر تهران باید بر شش عنصر حیات انسان، دولت، حمل و نقل، اقتصاد و محیط زیست متمرکز شود، خاطرنشان کرد: الزامات اطلاعاتی نباید به گزارش آتش سوزی محدود شود. ; همچنین باید در بخش هشدار سیل و زلزله فعال شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران شهر هوشمند را نیازمند زیرساخت دانست و افزود: یکی از مهم ترین نیازهای شهر هوشمند داشتن داده است که امیدواریم مدیریت جدید شهر تهران از داده ها استفاده کند. شهر تهران هوشمند ضمن حفظ حریم خصوصی افراد، نظارت بر امکانات در مناطق شهری، پل ارتباطی بین دستگاه ها و زیرساخت ها را برقرار می کند.

در ادامه هادی محارنیا رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با ابراز خرسندی از آغاز به کار اپراتور نظارت هوشمند آتش نشانی ساختمان اظهار داشت: بنا به دستور شهردار تهران کلیه سازمان های شهرداری از جمله سازمان فاوا موظف به پیاده سازی فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات و ارتباطات است. مدرنیته را سرلوحه مدیریت شهری قرار دهید و در این راستا نمایندگی فاوا شهرداری تهران در حال برنامه ریزی، سیاست گذاری و تصویب معماری و فناوری مطلوب است. برای پیاده سازی بعد شهر هوشمند با سرعت بالا.

اپراتورهای نظارت هوشمند اعلام حریق ساختمان رونمایی شد

رئیس سازمان فوای شهرداری تهران اضافه کرد: سازمان فوای شهرداری تهران یک نهاد حاکمیتی، قانونگذار و برنامه ساز است، اما برای اجرای پروژه های هوشمند در شهر نیازمند اکوسیستم فناوری در کشور هستیم و در دوره جدید مدیریت شهری، ما فرصت های سرمایه گذاری شهری هستیم

محارنیا اعلام کرد: اخیراً در همایش فرصت سرمایه گذاری شهرستان، پروژه نظارت هوشمند اعلام حریق را در میان پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی با حمایت سه ضلع مثلث فاوا به عنوان سیاست گذار و تنظیم کننده راه اندازی کردیم. بخش به عنوان اپراتور، و Mebinet. به عنوان یک سرمایه گذار بخش خصوصی مثمر ثمر بوده است.

وی تاکید کرد: از نظر جذب بخش خصوصی و ارتباط با اکوسیستم فناوری، برنامه تنها جذب اپراتور نیست، بلکه علاوه بر سطح سرمایه گذاری، با شرکت های متوسط ​​و کوچک در سطح بهره برداری فناوری نیز همکاری داریم.

رئیس سازمان فاوا شهرداری تهران، اپراتور هوشمند مانیتورینگ اعلام حریق ساختمان را اولین پروژه عملیاتی شهر هوشمند ایران دانست و افزود: در زمینه استفاده از اینترنت اشیا با تاخیر مواجه هستیم که این امر نیازمند فرصت های بیشتری برای ما است. بخش برای پیشبرد آن در شهر.

در ادامه این برنامه، کدارت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در سخنانی در خصوص راه اندازی اپراتور پایش هوشمند، اعلام حریق ساختمان را عاملی برای کاهش زمان حضور یگان عملیاتی عنوان کرد. و نجات، و گفت: معیار ما بر ثانیه است، انجام می دهد و عامل انسانی را حذف می کند. سرعت عمل در اعلام حریق و اطلاع رسانی باید افزایش یابد.

محمدی بر اهمیت استقرار اپراتور مانیتورینگ هوشمند برای ایجاد اعلام حریق در بازار تهران تاکید کرد و گفت: آگاهی به موقع از حریق، نقشه ها و نقشه های معماری باعث می شود تیم عملیات دستی شما بداند به چه تجهیزاتی نیاز دارد و بازده عملیاتی را افزایش می دهد.

حمیدرضا سارمیو معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره معرفی اپراتورهای مانیتورینگ هوشمند اعلام حریق ساختمان ها گفت: مهم این است که شرکت خصوصی ارائه دهنده خدمات باید در نظر داشته باشد که این خدمات به عموم مردم ارائه شود. قیمت مناسب بنابراین آنها به خوبی پذیرفته شده اند. همچنین خدمات آنها نباید محدود به روز اول باشد و باید با کیفیت و سازگاری ارائه شود.

معاون شهردار تهران همچنین خاطرنشان کرد: اپراتور نظارت هوشمند اعلام حریق ساختمان باید در سطح وسیعی در شهر تهران گسترش یابد و کاربری و کاربرد آن شامل تمامی ساختمان ها و مناطق شهری شود.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و پیشگیری از بحران شورای شهر تهران نیز تمرکز بر ایمنی و پیشگیری را باید در اولویت سازمان آتش نشانی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 4 درصد از بودجه شهرداری تهران به سازمان آتش نشانی اختصاص دارد. . که بیشتر آن را تجهیزات و توسعه ایستگاه از نظر عملیاتی تشکیل می دهد و باید به صورت پیشگیرانه هزینه شود.

بابایی همچنین اعلام کرد: پیرو مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر ایجاد و توسعه نظارت هوشمند آتش نشانی، نصب سامانه هوشمند در ساختمان های شهرداری تهران باید در اولویت اول قرار گیرد.

اپراتورهای نظارت هوشمند اعلام حریق ساختمان رونمایی شد

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز راه اندازی اپراتورهای هوشمند مانیتورینگ برای ایجاد اعلان حریق را به سازمان فوای شهرداری تهران، آتش نشانی و شرکت مبین نت تبریک گفت و افزود: در بازارهای تهران هنگام وقوع حوادث مشکلات زیادی وجود دارد. عوامل ازدحام از جمله دسترسی به دلیل عوارض و ازدحام می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند به طوری که هر روز عصر کف بازار را با مقوای 25 سانتی متری می پوشانند که خطرناک است.
چمران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان کشور و به ویژه شهردار حادثه پلاسکو گفت: تبلیغات استفاده از اپراتورهای نظارت هوشمند اعلام حریق باید به گونه ای باشد که ابتدا در ساختمان های بزرگ و سپس در ساختمان های بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. خانه ها.”

به همین مناسبت در کمیته مشترک راه اندازی اپراتور پایش هوشمند آتش نشانی از کارشناسان مهدی محبوبی و پیمان حامیان سازمان فاوایی شهرداری تهران تجلیل شد و پروانه بهره برداری به شرکت مبینت اعطا شد.
بر اساس گزارش های دریافتی از سایت این شهر، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، با هدف مدیریت بهتر حوادث آتش سوزی، مناقصه نصب سیستم اعلام حریق هوشمند را برگزار کردند. پس از مشاهده اپراتورها و بررسی مدارک ارسالی در آنلاین ماه 1400، شرکت مبینت به عنوان مجری طرح انتخاب شد. بدین ترتیب با همکاری سه جانبه سازمان فاوایی شهرداری تهران، سازمان آتش نشانی و شرکت ارتباطات مبینت مجوز راه اندازی اپراتور آلرت (پایش هوشمند آتش سوزی ساختمان تهران) اعطا شد و این پروژه به عنوان یکی از بزرگترین ها راه اندازی شد. پروژه اینترنت اشیا در کشور و راهبرد نحوه اعلام حریق در پلاسکو با حضور آتش نشانان.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا