جامعه و خانوادهکسب و کار دنیای 77

تاثیر کابینت ساده در دکوراسیون مدرن

مدل آشپزخانه مدرن شیک 2022

در سال 2020 با پیدایش واحد های کوچک آپارتمانی، متناسب با نیاز مردم استفاده از سبک بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته است. در این خصوص به چند تفاوتی که گذر زمان باعث آن شده است می‌پردازیم:

  • در سال 2020 طراحی و  تجهیزات کابینت مدرنِ شیک مینیمال تر و ساده تر از سابق شده است.
  • استفاده از دستگیره های مخفی و مگنتی به این امر کمک کرده است.
  • همچنین استفاده از رنگ های خنثی مثل سفید و طوسی در کابینت های مدرن شیک 2020 بیشتر به چشم میخورد.
  • شاخص اصلی کابینت‌های به روز و مدرن، رنگ‌های آرامش بخش، روشن و طبیعی است که با سبکی مینیمالیستی تلفیق شده است.
  • رنگ سال 2020 یکی دیگر از رنگ هایی است که در این سال طرفداران بسیاری داشته.
  • استفاده از اکسسوری کابینت آشپزخانه در دکوراسیون آشپزخانه های مدرن شیک 2020 بسیار رایج شده است. به این دلیل که سبب استفاده بهینه تر و منظم تر از فضای موجود در کابینت های آشپزخانه مخصوصاً برای آشپزخانه های کوچک میشود.

نکات مهم در طراحی آشپزخانه مدرن بزرگ و کوچک

این را میدانیم که آشپزخانه بزرگ ارزوی هر کدبانویی است تا بتواند امور روزمره خود را به راحتی و بدون دست و پاگیر بودن انجام دهد. طراحی و دکوراسیون اشپزخانه در یک بخش اصلی در طراحی کابینت خلاصه میشود. که اگر بصورت حرفه ای و درست اجرا شود آشپزخانه ای فوق العاده شیک و زیبا خواهیم داشت. در راستای شلوغی زندگی شهری بهتر آنست که از تجملات چشم پوشی کرد و سادگی را در پیش گرفت که این سادگی میتواند بقدری ارام بخش و زیبا باشد که در خانه های لوکس نمیتوان مشابه آن را یافت. در این بخش به توضیحاتی در مورد کابینت مدرن میپردازیم.

 

کابینت مدرن به چند دسته تقسیم میشوند:

  1. کابینت مدرن های گلاس
  2. کابینت مدرن فوق برجسته(فرامید)
  3. کابینت ملامینه

کابینتهای مدرن های گلاس صاف و کابینتهای مدرن فرامید دارای برجستگی است. بیشتر از رنگ سرد در کابینتهای مدرن استفاده میشود. کابینتهای هایگلاس یا مدرن نوعی از کابینت هستند که باید دقت بیشتری در نگه داری آنها داشت زیرا سطح انها خراش و خط و خش را بخود جذب میکنند.

آشپزخانه مدرن کوچک و کم جا

حال ما میخواهیم با چنین فضاهای کوچکی آشپزخانه مدرن مورد علاقه یک کدبانو را ایجاد کنیم. عواملی در این مورد موثرند که شامل:

می‌شوند. در ادامه به توضیح این موارد می‌پردازیم.

 

  • برای بزرگ نشان دادن چنین فضاهایی رنگ تاثیر بسزایی دارد. بهترین ایده برای رنگ این فضا ترکیب دو رنگ مکمل است. همچنین رنگ براق میتواند به این فضا عمق بیشتری بدهد. حال فکر کنید رنگهای براق مکمل به آشپزخانه های کوچک چه زیبایی میدهد.
    تصور کنید که میتوان در یک اشپزخانه نارنجی اشپزی کرد؟ یا اشپزخانه ای که سقف ان به رنگ قرمز باشد؟ در مورد اشپزخانه های کوچک نیز این موارد صدق میکند. هنگامیکه رنگ ها متفاوت باشد چشم شما درسطح محیط بدنبال مکانی برای استراحت است. و این ترفند باعث میشود که احساس کنید فضا بزرگتر از انچه هست بنظر میرسد. رنگها بر احساس ما نیز تاثیر میگذارند.

مطلب می‌تونه کمک خوبی در این خصوص باشه. 😎

  • نورپردازی یکی از عواملی است که تاثیر مطلوبی در دلبازتر و بهتر نشان دادن فضای اشپزخانه دارد. نور در زیبایی فضا نقش مهمی دارد. کابینتی که ممکن است در حالت عادی یکنواخت دیده شود با استفاده از نورپردازی منظره چشم نوازی را میسازد.
  • چند لامپ کوچک در نقاط حساس تاثیر بیشتری از یک نورافکن پر قدرت دارد.
  • همچنین برای نورپردازی بهتر نیز از پرده های به رنگ روشن و نازک استفاده شود تا نور بخوبی به داخل اشپزخانه برسد.
  • فراموش نکنید که قبل از هر چیزی اولین قدم نظم دادن به اشپزخانه است. اشپزخانه ها انرژی اصلی روزانه را تامین میکنند. پس بهتر است قبل ازهر تغییری تمام وسایل اضافی را از روی کابینت ها و جزیره آشپزخانه جمع کنید.
  • استفاده از سبک هنری کوبیسم
    استفاده از طرحهای هندسی
    استفاده از یک اثر هنری
    استفاده از طرح های کلاسیک و… میتوان با این گزینه ها از نهایت مدرنیته بودن استفاده کرد تا اشپزخانه را به مکانی اسرارآمیز تبدیل کند.
  • اگر متراژ کوچک باشد بجای استفاده از میز نهارخوری میتوان از کانتر(جزیره آشپزخانه ) بعنوان میزنهارخوری استفاده کرد.
  • همچنین در چیدمان دقت شود که وسایل سنگین در کابینت های زمینی باشد تا به کابینتهای بالایی اسیبی نرسد.

رنگهای مورد استفاده در اشپزخانه مدرن کوچک : سفید کرمی طوسی ابی روشن و….

اصول طراحی کابینت مدرن برای اشپزخانه بزرگ

اصول طراحی کابینت مدرن برای اشپزخانه بزرگ

همانطور که میدانید آشپزخانه قلب هر خانه است ولی اشپزخانه بزرگ روح و جسم و قلب هر خانه است. اشپزخانه جایی است که جادو در ان اتفاق می‌افتد و با توجه به اهمیت اشپزخانه باید متناسب با نیازهای خاص شما طراحی و ساخته شود. برای طراحی اشپزخانه ابتدا باید نقاط اصلی و حساس را در نظر گرفت سپس به طراحی پرداخت. در هر اشپزخانه سه نقطه اصلی و اساسی وجود دارد که به این سه نقطه مثلث طلایی(کار) آشپزخانه میگوییم.
اما چیست؟ شامل سه ابزار اصلی و کابردی که هر اشپزخانه ای نیاز دارد.

مثلث طلایی باید ابعاد مناسبی داشته باشد هر چقدر این مثلث دارای اضلاع کوچکتری باشد طراحی بهتر است.

 

نکاتی در مورد مثلث طلایی که باید رعایت شود:

  1. یخچال هیچگاه نباید در مجاورت گاز قرار بگیرد چون باعث اسیب رسیدن به یخچال میشود. اگر یخچال داخل محفظه ای که طراحی شده است قرار بگیرد باید حتما چرخش هوا در اطرافش جریان پیدا کند.
  2. میزکار که در مجاورت یخچال باید قرار بگیرد که طول ان بیشتر از 80 سانتیمترو در فاصله بین گاز و سینک قرار دارد.
  3. محل قرار گیری ماشین ظرفشویی باید نزدیک سینک باشد تا مسیر زیادی جهت قرار دادن ظروف داخل ماشین ظرفشویی طی نشود.

اصل اساسی طراحی کابینت در تمام آشپزخانه ها (بزرگ یا کوچک) دسترسی و کاربردی بودن تمام وسایل است.

همانطور که در مقاله کابینت مدرن گفته شد، این سبک آشپزخانه، ظاهری کاملاً یکدست و ساده دارد. این سادگی به اندازه‌ای به چشم می‌خورد که گاهاً حتی این سبک کابینت را بدون دستگیره نیز دیده‌ایم. ولی به هر حال در کنار آشپزخانه مدرنِ دستگیره مخفی، آشپزخانه‌هایی از همین سبک را می‌بینیم که در عین سادگی از دستگیره هایی شیک و به روزی استفاده شده. در طراحی آشپزخانه مدرن، انواع مختلف دستگیره وجود داره: دستگیره سرامیکی، دستگیره استیل، دستگیره مخفی و … عناوین دیگری که برای آشنایی و مشاهده عکس این دستگیره‌های پیشنهاد میکنم مراجعه فرمایید. از دیگر موارد تاثیر گذار بر طراحی آشپزخانه مدرن، می‌توان به جزیره آشپزخانه، رنگ‌بندی بالا در این سبک کابینت، تنوع در انتخاب مدل و طراحی (اینکه کابینتتون براق باشه یا مات) و موارد بسیار دیگری که در ادامه به توضیح آن پرداخته‌ایم اشاره نمود. و البته بد نیست بدانید، نوین کابین آفر ویژه‌ای برای رفاه حال شما عزیزان قرار نموده است، به این صورت که کلیه طراحی کابینت آشپزخانه به صورت کاملاً رایگان انجام می‌پذیرد.

اولین قدم برای طراحی کابینت اشپزخانه مدرن تهیه لیستی از کلیات و نحوه چیدمان به سلیقه مشتری است. علاوه بر زیبایی در فضای کلی خانه باید عملکرد مطلوبی نیز داشته باشد.

حال ما میخواهیم به بررسی اشپزخانه های بزرگ بپردازیم:

در طراحی اشپزخانه بزرگ ما محدودیتی از جهت فضا نداریم و یا بقول معروف دستمان باز است.
عناصر تاثیر گذار در طراحی اشپزخانه که باید درنظر بگیریم:

  1. هماهنگی: هماهنگ کردن رنگ دیوار و کف و سقف با تم اصلی کابینت جلوه ویژه ای به فضای اشپزخانه میبخشد.
  2. دسترسی اسان: نحوه طراحی باید به گونه ای باشد که فردی که قد کوتاه دارد براحتی بتواند دسترسی داشته باشد.
    این دسترسی شامل مواردی است :
    ارتفاع پیشخوان اشپزخانه: ارتفاع استاندارد که بین 8/0 و 9/0 متر میباشد.
    عرض پیشخوان: در حالت استاندارد بین 60 تا70 سانتی متر
    همچنین اگر فضای اشپزخانه بزرگ باشد حتما یک کابینت مخصوص برای وسایل برقی کوچک در نظر گرفته شود.
  3. نورپردازی مناسب: استفاده از نورپردازی های نوین مکمل یک سیستم طراحی کابینت مدرن است.
  4. تعادل و تقارن دیداری: هنگامیکه فضایی درست احساس نشود ممکن است بدلیل این باشد که تعادل بینایی در یک جهت متمایل است یا تقارن خاموش است یک فضای متعادل و متقارن احساس ارامش و امنیت را برقرار میکند.

نقاط کانونی اشپزخانه متداول شامل اجاق گاز و صفحه پشتی و هود است.
اما ممکن است نقطه کانونی اشپزخانه شما یک سینک ظرفشویی جزیره یا یک پنجره باشد.
با وجود جزیره در اشپزخانه بزرگ ما دیگر نیاز کمتری به میزکار پیدا میکنیم.
حتی میتوانیم سینک ظرفشویی راهم داشته باشیم که کاربردی تر است.
اگر سقف اشپزخانه تان بلند باشد میتوانید انرا بصورت فانتزی و مدرن در بیاورید.
برای ایجاد اشپزخانه ای که دوست دارید نیاز نیست که یک طراحی حرفه ای باشید میتوانید این کار خود را به طراحان حرفه ای بسپارید.
رنگهای مورد استفاده در کابینت بندی اشپزخانه های بزرگ
تمامی رنگها میتواند مورد استفاده باشد.

با بیشتر آشنا شوید.

مدل آشپزخانه مدرن جزیره ای

امروزه تولیدکنندگان زیادی در تمام عرصه ها به دنبال نوآوری و به ارمغان آوردن طرح ها و محصولات به روز در حیطه فعالیت خود هستند. صنعت دکوراسیون نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

آشپزخانه جزیره ای یکی از طراحی های مدرن و به روز برای آشپزخانه های امروزی می باشد. در این نوع طراحی یک ست ترکیبی به صورت کابینت، وسط آشپزخانه قرار می گیرد که می توان از این فضا برای جاسازی سینک ظرفشویی، اجاق گاز، و حتی به عنوان میز نهارخوری استفاده کرد.

دکوراسیون جزیره معمولاً برای آشپزخانه های نسبتا بزرگ به کار برده میشود.

استاندارد ارتفاع جزیره آشپزخانه 90 سانتی متر تا یک متر است؛ یعنی هم سطح کابینت ها یا کمی بلندتر. اگر می‌خواهید از صندلی هایی با پایه بلند به منظور صرف غذا در کنار جزیره استفاده کنید می‌توانید ارتفاع جزیره آشپزخانه را در دو اندازه در نظر بگیرید؛ یعنی یک بخشی با ارتفاع استاندارد و قسمتی دیگر را هم با ارتفاعی بلندتر و متناسب با صندلی ها در نظر بگیرید. همین اختلاف سطح جزئی هم به زیبایی و متفاوت بودن آشپزخانه تان بسیار کمک می‌کند.

مطلب جذاب و کارآمد را از دست ندهید. 😎

مدل آشپزخانه مدرن ایرانی

دکوراسیون آشپزخانه در منازل ایرانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. ایرانی ها به آشپزخانه نگاه ویژه و خاصی دارند. علی الخصوص خانم ها برای دکوراسیون آشپزخانه حساسیت زیادی به خرج می دهند.

 

همانطور که بالاتر گفته شد، با گذشت زمان به دلیل کوچک تر شدن فضای اکثر آپارتمان ها نسبت به سابق دکوراسیون خانه ها به سمت سادگی و روشنایی میرود تا فضای خانه ها بزرگ تر و دل نوازتر جلوه دهد‌. دکوراسیون آشپزخانه ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. دکوراسیون آشپزخانه مدرن با استفاده از رنگ های روشن و همچنین استفاده از دو رنگ متضاد و به کارگیری دستگیره های مخفی و مگنتی می‌تواند گزینه بسیار مناسب و مینیمال و مقرون به صرفه ای برای آشپزخانه های ایرانی باشد. امروزه از دکوراسیون ها با طراحی مدرن و مینیمال در آشپزخانه های ایرانی بسیار بیشتر از سابق استفاده میشود. همچنین ظاهر ساده و استفاده از رنگ های روشن فضای آشپزخانه های ایرانی را بازتر، بزرگ تر، روشن تر و چشم نوازتر نشان می‌دهد. ‌

حیفه مدل نمونه کارهای اجرا شده در نوین کابین رو نبینید. 😉

مدل آشپزخانه مدرن سفید

همه ی ما بارها شاهد معجزه رنگ سفید در دکوراسیون آشپزخانه بوده‌ایم. این بار ما در نوین کابین قصد معرفی آشپزخانه مدرن سفید را داریم. استفاده از این رنگ کابینت در آشپزخانه مدرن سهولت در انتخاب رنگ دیگر تجهیزات و دکوراسیون آشپزخانه را برای شما به ارمغان می‌آورد. زیرا که این رنگ با تمامی رنگ ها همخوانی دارد. و حتی استفاده از دیگر رنگ ها در کنار رنگ سفید ترکیب زیبایی به وجود می‌آورد. که البته یک آشپزخانه مدرن سفید یا حتی کلاسیک به اندازه کافی زیبا و شکیل هست و نیازی به اضافه کردن رنگ های ترکیبی دیگر ندارد و به تنهایی میتواند دکوراسیون آشپزخانه را ایده آل و رویایی سازد.

 

همچنین واضح است که در آشپزخانه های کوچک استفاده از رنگ سفید بسیار کارآمد است و فضا را دلبازتر جلوه می‌دهد. از رنگهای ترکیبی با اشپزخانه سفید، می‌توان از رنگ متضاد آن یعنی مشکی.. رنگهای خنثی همانند طوسی ، خاکستری … رنگهای سلطنتی مانند طلایی، نقره ای.. رنگ های گرم مانند قهوه ای… و رنگ های شاد همانند بنفش، قرمز، و این دست رنگها استفاده نمود.

چرا پرفروش ترین محصول سال های اخیر شده است؟

بهترین رنگ های کابینت هایگلاس در قالب مدرن

همانطور که می دانید کابینت هایگلاس زیر مجموعه سبک مدرن به شمار می رود و با وجود تنوع مدل ها در سبک مدرن اکثریت مشتریان کابینت هایگلاس را به عنوان کابینت مدرن می شناسند. لیکن نسبت به قیمت، از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند همچنین وجود کاتالوگ رنگی متنوع از مزایای کابینت هایگلاس است که باعث می شود هر سلیقه ی سخت پسندی را را علاقمند زیبایی و جذابیت خود نماید. شما در سمپل هایگلاس دهها رنگ و مات، ساده و طرح دار پیش روی خود دارید. در آشپزخانه های مدرن گاهاً از دو رنگ استفاده می شود که اگر این دو رنگ به درستی انتخاب بشود می توان باعث زیبایی بیش از پیش هر آشپزخانه ای باشد.

معرفی محبوب ترین رنگ های کابینت طی سالیان گذشته

اگر بخواهیم به محبوب ترین رنگ های سال های گذشته نگاهی بیاندازیم بدون شک رنگ سفید هایگلاس پرفروش ترین رنگ کابینت بوده دلیل این محبوبیت که طی چند سال گذشته وجود داشته امکان تنظیف راحت، بازتاب مناسب نور در محیط، عمر و دوام طولانی و مواردی از این دست بوده است. در کابینت های دو رنگ نیز رنگ سفید و طوسی و سفید قهوه ای جزو پرفروش ترین رنگ های سالیان گذشته هستند و به قول معروف امتحان خود را پس داده اند.

کابینت مدرن دو رنگ بهتره یا یک رنگ

امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده البته این محبوبیت اتفاقی نبوده و ترکیب دو رنگ برای کابینت آشپزخانه از هر نظر باعث زیبایی و جذابیت بیش از پیش هر خانه و آشپزخانه ای می باشد. کابینت هایگلاس دو رنگ مناسب برای آشپزخانه هایی با متراژ متوسط رو به بالا است و پیشنهاد میکنم اگر محیط آشپزخانه کوچک و محدودی دارید از یک رنگ استفاده کنید. لیکن از نظر هزینه هم صرفه جویی خواهید کرد هم در آشپزخانه های کوچک استفاده از یک رنگ باعث شیکی و جذابیت منزل شما می شود. البته جا دارد به این موضوع اشاره کنم که مبحث رنگ کاملا سلیقه ای می باشد و باید طوری انتخاب شود تا با دیگر وسایل منزل هارمونی رنگی داشته باشد به همین خاطر پیشنهاد ما به شما استفاده از کابینت هایگلاس دو رنگ است زیرا در عین حال که شما یک دکور مدرن و شیک در آشپزخانه خواهید داشت به دلیل استفاده از دو رنگ مختلف امکان ست کردن رنگ کابینت ها با دیگر وسایل پیرامون محیط آشپزخانه راحت تر خواهد بود. البته کابینت تک رنگ هم طرفدارانی دارد و در بسیاری از منازل بسته به فرم آشپزخانه استفاده از یک رنگ توصیه می شود.

آشپزخانه مدرن با کابینت براق خوشگلتره یا با کابینت مات ؟

وقتی که صحبت از کابینت مات و براق می‌شود، شکل و ظاهر کابینت های گلاس به ذهن می‌رسه.

 

کابینت هایگلاس سالهاست که یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات دکوراسیون آشپزخانه بوده اما یه سوالی که برای خیلی از مشتریان پیش میاد اینه که کابینت براق بهتره یا ؟ البته این سوال خیلی کلی هستش و به خیلی مسائل دیگه از قبیل سبک و رنگ دیگر وسایل منزل مخصوصا آشپزخانه بستگی دارد. در آشپزخانه هایی که کم نور و کوچک هستند استفاده از رنگ های براق توصیه می شود و برعکس در آشپزخانه های بزرگ استفاده از رنگ های مات جذابیت محیط آشپزخانه را دو چندان می کند. اگر بخواهیم نگاهی به محبوب ترین رنگ های سال گذشته نگاهی داشته باشیم رنگ سفید براق و بعد از آن رنگ طوسی مات جزو محبوب ترین رنگ ها بوده اند.

برای درک کامل این موضوع رو پیشنهاد می‌کنم.

معایب و مزایا کابینت هایگلاس را قبل از خرید بدانید

اگر با مطالعه تا این قسمت از مطلب، انتخابتان برای اشپزخانه مدرنِ منزلتان، کابینتهای هایگلاس مات و یا براق است. لازم می‌دونم در این بخش از مقاله به طور مختصر به بررسی مزایا و معایب کابینت های گلاس بپردازیم تا تصمیم هوشمندانه و آگاهانه تری در هنگام خرید داشته باشید.

معایب کابینت هایگلاس

  • در مقابل رطوبت و اشیا تیز آسیب پذیر هستند.
  • امکان حکاکی و ابزار خوردن در این مدل کابینت وجود ندارد.
  • کابینت هایگلاس محصول پرفروشی است و همین باعث شده افراد سودجو از عدم آگاهی مشتریان استفاده کنند و از جنس درجه دو و سه استفاده کنند که مشکلاتی مانند بوی بد در محیط آشپزخانه و تغییر رنگ کابینت ها ایجاد می شود توصیه می کنیم از مراکز معتبر خرید کنید تا با از این دست مشکلات رو به رو نشوید.

مزایای کابینت هایگلاس

  • یکی از ویژگی های این محصول است.
  • هایگلاس رنگ های بسیار متنوعی دارد که شامل رنگ های براق، مات، ساده و طرح دار را شامل می شود.
  • امکان استفاده از دو رنگ برای کابینت آشپزخانه که به جذابیت این مدل کابینت می افزاید.
  • شکل ظاهری مدرن و امروزی
دکمه بازگشت به بالا