سلامتکسب و کار دنیای 77

مدیتیشن قبل از خواب

مدیتیشن قبل از خواب

به طور تقریبی ۳۵ الی ۵۰ درصد از بزرگ‌سالان با مشکل بی‌خوابی مواجه می باشند. استرس مشکل خواب بسیاری از افراد می باشد. استرس می ‌تواند موجب ایجاد اضطراب و تنش گردد و به خواب رفتن را سخت ‌تر نماید. مدیتیشن و موضوعات مرتبط مثل چاکرا و مثبت اندیشی که در ادامه مفصل تر به آن‌ها میپردازیم، می‌توانند راه حل مناسبی برای بهبود خواب باشند. مراقبه به ‌عنوان یک روش آرام‌ سازی می ‌تواند ذهن و بدن را ساکت نماید و آرامش درونی را افزایش دهد. قبل از خواب با انجام مدیتیشن می توان آرامش را به دست آورد و بی ‌خوابی و مشکلات خواب را درمان نمود.

در سال ۲۰۱۵ یک مطالعه منتشر شد که در آن به تأثیرات مدیتیشن ذهن‌آگاهی ۴۹ بزرگ ‌سال با مشکلات خواب رسیدگی شد. شرکت ‌کنندگان در دو دسته قرار گرفتند و طی ۶ هفته، به یک دسته مدیتیشن قبل از خواب و به دسته دیگر آموزش بهداشت خواب اختصاص داده شد. در آخر این بررسی ها گروه مدیتیشن نسبت به گروه بهداشت خواب علائم کم‌خوابی و خستگی کمتری در روز نشان دادند.بهترین نوع مدیتیشن قبل از خواب، مدیتیشن ذهن‌آگاهی یا تمرکز روی تنفس می باشد. می‌توانید بر اساس علاقه خود از هر راهی که دوست دارید، استفاده نمایید.

مدیتیشن قبل از خواب

مدیتیشن فرصتی برای حاضر بودن دربرابر زندگی

برای مدیتیشن می بایست بدن خود را آرام نمایید. ابتدا از سرتان شروع کرده و به ترتیب عضلات صورتتان را ریلکس نمایید. اکنون گردن و شانه‌ها را شل نموده و هرگونه تنشی که در بدنتان احساس می نمایید ، رها کنید. با شل کردن اندام‌ های بالاتنه، اندام ‌های پایین ‌تنه خود را از تنش رها نمایید. همچنین ستون فقرات را صاف حفظ کنید . کمی گردن را به جلو خم نموده تا وزن سر روی آن قرار گیرد؛ به این شکل اجازه دهید تا اعضای بدنتان یکی پس از دیگری ریلکس و از تنش رها گردد.

ذهنتان را از وجود جسمتان مطلع سازید و سپس در حالتی که بدن در حال استراحت قرار دارد، به احساسات و افکار خود گوش نموده و تلاش کنید از وجود آن‌ها آگاه باشید. اجازه دهید تا احساسات و افکارتان جریان یابند. سعی بر فیلتر آن نداشته باشید؛ آگاهی از احساسات منفی به اندازه احساسات مثبت اهمیت خواهد داشت. برای چند لحظه در این آگاهی بمانید.

  • حال می توان آگاهی خود را به خارج از بدنتان گسترش دهید. توجه خود را برای چند لحظه به محیط اطراف قرار دهید و به صداها گوش کنید.
  • اکنون آگاهی خود را گسترده‌ تر نمایید. فضای اطراف و بالای خود را حس نمایید. همه ی پدیده ‌های اطراف ما در این فضا رخ می دهد و آن را تغییر می‌ دهند و نهایتاً به همین فضا باز می گردند. شبیه ابرها که در فضا ایجاد می شوند و در آن می ‌مانند و سپس در همان ناپدید می‌ شوند.
  • در مرحله نهایی از ابرها فراتر بروید و از فضای نامحدود و در تمام جهت ها آگاهی کسب کنید.
  • درنهایت چشمانتان را به آرامی باز کنید. در لحظه حضور یابید، یک نفس عمیق بکشید و برای چند لحظه به ذهنتان اجازه استراحت دهید.

مدیتیشن قبل از خواب

چاکرا چیست؟

امروزه همه آگاه هستند که تنها این بدن فیزیکی ما نیست که می بینیم. ما بدن های مختلفی رو همچون کالبد انرژیکی، اختری، ذهنی و … را نیز داریم. در صورتی که بدن فیزیکی ما توسط غذا و اکسیژن و آب تغذیه شود، بدن های دیگر ما توسط انرژی هایی از جمله پرانا تغذیه خواهند شد. پرانا یک انرژی فیزیکی مانند گرما و الکتریسیته نمی باشد در واقع انرژی حیاتی و معنوی می باشد که در تمام عالم موجود می باشد و هر موجود زنده ای همچون گیاهان هم در ابعاد دیگه هستی از آن بی بهره نمی باشند. وقتی یک موجودی از بین می رود انرژی حیاتی یا همان پرانا از آن خارج می گردد.

انواع چاکرا

در بدن ما هفت چاکرا وجود دارد که با نام های مولادارا ، سوآدیستانه ، مانیپورا ، آناهاتا ، ویشوددا ، آجنا و ساهاسارارا معرفی می شوند. در واقع هر روز در ناوراتری یک چاکرای خاص بیدار می گردد که از آن انرژی در یافت می نماییم.در صورتی که ما این انرژی را به درستی مدیریت نماییم ، می توان به راحتی موفقیت فوق العاده ای کسب کنیم. در حالت کلی همه ی انرژی ما در چاکرای مولادارا (بالای اندام های حسی) قرار دارد. یوگی ها انرژی خود را در مولادارا به وسیله مدیتیشن در طول ناوراتری به صحراترار می فرستند. سپس می توان با کنترل و توجه نفس این انرژی را به سمت بالا آورد. وقتی انرژی را یکی یکی بالا می بریم ، در شخصیت ما تغییرات معجزه آسایی ظاهر می گردد.

با توجه به جدید بودن مبحث مدیتیشن مالی و توجهی که این روز ها در کشورمان به این علم می شود، می توان آن را یکی از ارکان مهم و بسیار علمی در انجام معاملات و تحلیل به شمار آورد. به طور کلی در کنار تمام قدرتی که تحلیلگران سنتی اعم از تکنیکالیست ها و فاندامنتالیست ها برخوردار می باشند ولی همگی در یک مطلب مشترکاً دارای ضعف می باشند و آن مبحث زمان هست. درآسترولوژی باید دانست تا چگونه وچه زمان با تصمیم جمعی، یک سهم یا ارز یا ارزی دیجیتال شروع به رشد یا ریزش می نماید. به طورکلی آموزش ها و ارائه خدماتی تحت این عنوان با وب سایت های زیادی صورت می گیرد . شما می توانید با مراجعه به وب سایت این مجموعه به نشانی astrofarsisally.com ضمن دریافت اطلاعاتی جامع در این خصوص، خدماتی ار جمله راه های مثبت اندیشی و روش های فعالسازی چاکرا را دریافت نمایید.

دکمه بازگشت به بالا