کسب و کار دنیای 77عمومی

توصیه های مهم برای استفاده از اسکراب

همه ما پوستی صاف و یکنواخت می خواهیم. با این حال، این می تواند یک هدف زودگذر در مراقبت از پوست باشد، به خصوص با افزایش سن، زیرا گردش سلولی کند می شود و سلول های مرده پوست می توانند چهره ما را کدر و کدر نشان دهند.

خبر خوب این است که با انجام روتین لایه برداری مناسب برای صورت و بدن خود، می توانید به طور ایمن و موثر پوست مرده را از بین ببرید و درخشش درخشان و جوان خود را بازیابی کنید. لایه برداری به مرطوب کننده ها و سرم ها کمک می کند تا بهتر به پوست نفوذ کنند و به جای نشستن روی پوست مرده، به پوست نفوذ کنند.

همچنین باعث می شود کرم پودر به نرمی روی پوست بنشیند. اما با وجود بسیاری از محصولات مراقبت از پوست در بازار، که هر کدام ادعا می کنند بهترین لایه بردار برای صورت، پاها، آرنج یا بدن شما هستند، و توصیه های متناقض زیادی در مورد نحوه انجام آن، سخت است که بدانید از کجا شروع کنید. از کجا شروع می کنی محصولاتی که باید استفاده کنید و بهترین روش برای لایه برداری صورت و بدن. بنابراین از طریق این مقاله قصد داریم بهترین نکات و راهنمایی ها را برای لایه برداری مناسب به شما ارائه دهیم.

اسکراب چیست؟

اسکراب یک ماسک و کرم لایه‌بردار است که حاوی دانه‌های ریز است که با ماساژ روی پوست سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و پوست را شاداب، شفاف و نرم می‌کند. اسکراب بدن و صورت در بازار موجود است. اسکراب های بدن برای کل بدن، به خصوص مناطقی که پوست ضخیم تر است، مانند آرنج، زانو و مچ پا عالی هستند. این اسکراب های لایه بردار که حاوی ماسه ریز هستند، به آرامی سطح پوست را لایه برداری می کنند تا پوست را تمیز، نرم و درخشان کند.

چرا لایه برداری مهم است؟

بارها شنیده اید که باعث پاکسازی، روشن شدن و بهبود ظاهر پوست شما می شود، اما شاید ندانید که سلامت پوست شما را نیز بهبود می بخشد. سلول های پوست ما هر روز تجدید می شوند و سلول های مرده در لایه بیرونی پوست با سلول های جدید جایگزین می شوند. لایه برداری در اینجا تضمین می کند که سلول های مرده به طور کامل حذف می شوند. اگر سلول‌های مرده پوست را حذف نکنید، پوست شما کدر می‌شود و به مرور زمان منافذ شما مسدود می‌شود که منجر به آکنه، پوست چرب و جوش‌ها می‌شود.

مزایای استفاده از لایه بردارها

همانطور که گفتیم لایه برداری به روشن شدن پوست، بهبود ظاهر آن کمک می کند و از همه مهمتر به جلوگیری از مسدود شدن منافذ، جوش، جوش سرسیاه و سرسفید کمک می کند. لایه برداری همچنین به تحریک تولید کلاژن برای بهبود بافت، یکپارچگی پوست و حفظ استحکام، استحکام و جوانی پوست کمک می کند. میشل هنری. وقتی صحبت از اینکه چند وقت یکبار لایه برداری پوست صورت می گیرد، متخصصان می گویند که بهتر است به پوست خود گوش دهید. برخی افراد لایه برداری شیمیایی را به لایه برداری فیزیکی ترجیح می دهند و برعکس، اما این به نیازهای خاص پوست بستگی دارد.

اساساً پوست جوان‌تر و سالم‌تری که می‌خواهیم به آن برسیم، زیر پوست فعلی ما قرار دارد. با لایه برداری شیمیایی یا فیزیکی، می توانیم بیشتر پوست آسیب دیده، کدر و مرده روی پوست خود را از بین ببریم تا پوستی روشن تر، سالم تر و ظاهری صاف تر و درخشان نشان دهیم.

هنگام لایه برداری به چه نکاتی توجه کنم؟

با خواندن این مطلب، ممکن است وسوسه شوید که فوراً با ابزارها و محصولات قدیمی که قبلاً دارید شروع به کار کنید. با این حال، یک نکته مهم که باید در نظر بگیرید این است که اگر از محصول نامناسبی برای نوع پوست خود استفاده کنید، ممکن است پارگی های کوچکی روی سطح پوست ظاهر شود!

این اشک ها به باکتری ها اجازه ورود به پوست را می دهند و باعث التهاب، لخته شدن، شکستگی مویرگ ها و زخم می شوند. اینکه چند وقت یکبار باید لایه برداری کنید و چه مقدار لایه بردار می توانید به طور همزمان روی پوست خود استفاده کنید به نوع پوست و سایر محصولات روتین شما بستگی دارد.

برای کسانی که می خواهند شروع به استفاده از محصولات لایه بردار کنند، بهتر است کمتر از یک یا دو بار در هفته استفاده کنند. اغلب توصیه می شود از یک مدل لایه برداری در طول هفته استفاده کنید، اما اگر پوست شما این محصول را تحمل می کند، می توانید بین لایه برداری های مختلف جابجا شوید.

البته فراموش نکنید که در صورت شک، بهتر است از یک متخصص پوست بپرسید تا نوع پوست شما و بهترین محصولات برای نیازها و اهداف مراقبت از پوست شما را بیابد. نکته مهم دیگر این است که زیاده روی نکنید، زیرا نتایج این فرآیند با آنچه فکر می کنید متفاوت است.

در حالی که لایه برداری برای پوست ما مفید است، لایه برداری بیش از حد می تواند منجر به واکنش های ناخواسته مانند قرمزی، لایه برداری و لایه برداری شود. لایه برداری مکرر یا استفاده از لایه برداری های خیلی قوی، خشن یا نامناسب برای پوست ما فقط می تواند به پوست صورت آسیب برساند.

هنگام استفاده از لایه بردارها نیز باید مراقب باشید، زیرا زمان بندی بین محصولات متفاوت است. لایه برداری شیمیایی فقط باید تا زمانی که بسته توصیه می کند روی پوست باقی بماند و لایه برداری فیزیکی می تواند بیش از چند دقیقه باعث آسیب شود.

بهترین وسیله برای لایه برداری

هنگام برداشتن صورت و بدن خود باید از یک وسیله مناسب مانند بند یا پارچه استفاده کنید. معمولا افراد حذف اسفنج را انتخاب می کنند. اما این اسفنج روی پوست کمی زبر است و گاهی اوقات می تواند ناراحت کننده باشد. دستمال توالت تجربه آسانی را فراهم می کند و جایگزین بسیار خوبی است.

ابزارهای عالی دیگری برای لایه برداری وجود دارد، به عنوان مثال، برس های حمام عالی هستند و به گونه ای طراحی شده اند که قبل از دوش گرفتن یا حمام کردن، اسکراب خوبی به پوست شما می دهند. با این حال، اگر یک برس دسته چوبی می‌خرید، هنگام استفاده نکردن، آن را از حمام یا دوش دور نگه دارید. این برس ها به راحتی می توانند کپک ها را جمع کنند و قطعا نمی خواهید پوست خود را با کپک تمیز کنید.

نکات مهم تخلیه

در اینجا سعی کرده ایم با ذکر چند نکته مهم شما را با نحوه استفاده از برس ها و حفظ برخی بایدها و نبایدها آشنا کنیم.

1- مطمئن شوید که می توانید از اسکراب صورت استفاده کنید.

همه افراد نباید و نمی توانند پوست خود را با اسکراب صورت خود لایه برداری کنند. به عنوان مثال، افراد مبتلا به روزاسه، زگیل، آکنه التهابی یا تبخال ممکن است با چیدن پوست خود را تحریک کنند. اگر سابقه مشکلات پوستی دارید، قبل از انجام هر اقدامی باید با متخصص پوست خود مشورت کنید تا مشخص کنید چه نوع مراقبت از پوست برای شما مناسب است.

2- نوع پوست خود را مشخص کنید

انواع پوست متفاوت به اسکراب های صورت و سایر محصولات پاسخ می دهند و برخی از اسکراب های صورت برای نوع پوست شما طراحی شده اند. ممکن است از قبل بدانید که پوست معمولی، خشک، چرب یا مختلط دارید.

3- بهترین پاک کننده صورت را با توجه به پوست خود انتخاب کنید.

اکثر اسکراب های صورت تجاری در قسمت اطلاعات محصول بیان می کنند که برای پوست های خشک، چرب، مختلط، معمولی یا حساس مناسب هستند. برخی از آنها نیز برای انواع پوست مناسب خواهند بود. با این حال، دستورالعمل های کلی برای تنظیم اسکراب صورت شما با نوع پوست شما وجود دارد.

به عنوان مثال، اسکراب های صورت ساخته شده با هسته زردآلو، پوست گردو، بادام یا اکسید آلومینیوم برای پوست های چرب و غیر حساس بهتر است. یا اسکراب های صورت ساخته شده از دانه های پلاستیکی، آلفا هیدروکسی یا بتا هیدروکسی برای پوست های خشک یا حساس بهتر است.

توصیه های مهم برای استفاده از اسکراب

4- محل مناسبی را برای نگهداری اسکراب های جدید خود بیابید.

برخی از اسکراب ها را می توان در حمام نگه داشت تا به راحتی به کارهای روزمره دسترسی داشته باشید. اما برخی از اسکراب ها اگر در جای خشک و خنک مانند کابینت دارو، کابینت آشپزخانه یا میز روشویی با سایر محصولات نگهداری شوند، موثرتر هستند.

اگر از اسکراب تجاری استفاده می کنید، برچسب اطلاعات محصول را بخوانید. اگر از اسکراب خانگی خود استفاده می کنید، دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنما را دنبال کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

5- قبل از استفاده تمام دستورالعمل های استفاده از صورت را بخوانید و رعایت کنید.

به هشدارهای محصول، تاریخ انقضا، حساسیت های احتمالی یا واکنش های نامطلوب با سایر محصولات صورت توجه ویژه ای داشته باشید. برخی از اسکراب های صورت فقط برای لایه برداری هستند و پوست را تمیز نمی کنند. این بدان معناست که قبل از استفاده باید صورت خود را بشویید تا اثر آن را ببینید.

نحوه صحیح اسکراب کردن

1- از آب گرم برای مرطوب کردن پوست و باز کردن منافذ آن استفاده کنید. اگر موهای بلندی دارید باید آن را دم اسبی ببندید یا از هدبند استفاده کنید تا موهایتان جلوی صورتتان ریزش نکند.

۲- پوست خود را با اسکراب مناسب صورت به مدت یک دقیقه به آرامی ماساژ دهید. مقدار کمی از اسکراب را بردارید و روی صورت و گردن خود ماساژ دهید. مراقب باشید برای جلوگیری از قرمزی یا پوسته شدن غیر ضروری، آن را خیلی سفت نزنید. همچنین مراقب باشید که در چشمان خود اسکراب نکنید.

توجه داشته باشید که ماساژ بیش از 60 تا 90 ثانیه ممکن است باعث تحریک یا حساسیت پوست شود. مطمئن شوید که اسکراب را خیلی محکم ماساژ ندهید یا آن را برای مدت طولانی روی صورت خود قرار ندهید.

3- اسکراب را از روی صورت خود بشویید، مطمئن شوید که اثری از آن روی پوست شما باقی نمانده است. وقتی تمام آن را بشویید، متوجه خواهید شد که پوست شما بسیار صاف و نرم است.

4- پوست خود را به آرامی با یک حوله نرم پاک کنید. این کار را مرحله به مرحله انجام دهید و به حوله صورت دست نزنید. سپس به سایر فعالیت های مراقبت از پوست ادامه دهید.

5- پوست را مرطوب کنید. حتی اگر پوست چرب یا مختلط دارید، هیدراتاسیون بخشی ضروری از روتین مراقبت از پوست است که نباید از آن غافل شد، به خصوص پس از لایه برداری با اسکراب صورت. مرطوب کننده به جلوگیری از تولید بیش از حد چربی پوست کمک می کند، از التهاب احتمالی جلوگیری می کند و پوست را سالم و متعادل نگه می دارد.

6- به یاد داشته باشید که از اسکراب فقط یک یا دو بار در هفته استفاده کنید. دریافت آن احساس نرم و درخشان هر روز صبح می تواند وسوسه انگیز باشد. اما استفاده بیش از حد از اسکراب صورت می تواند به سلول های ظریف پوست شما آسیب برساند و احساس قرمزی، ملتهب و درد در شما ایجاد کند.

نتیجه

در این مقاله با مهمترین نکات اسکراب کردن آشنا شدید. همچنین اگر قصد خرید اسکراب 7 روزه کلینیک را دارید میتوانید به فروشگاه آنلاین موراشین مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا