استانی

مشارکت ۳۹ گروه در مسابقه طاق خشتانه یزد

مشارکت ۳۹ گروه در مسابقه طاق خشتانه یزد

به گزارش خبرگزاری یزده آنلاین؛ احسان نوری با اشاره به اینکه 60 نفر به صورت انفرادی و تیمی در این مسابقات شرکت کردند ، گفت: طاق طاق یزد از تهران ، ابرکوه ، اصفهان ، کارمان ، آباد و جانجان در این مسابقات شرکت می کند.
وی با اشاره به اینکه این مسابقه با هدف ترویج فرهنگ ، ترویج ، آموزش و علم مهندسین و جامعه انجام شده است ، افزود: این نهاد تخصصی رویکردی نوین در امر آموزش و فرهنگ با تشکیل تیم های مختلف اجرایی برای برپایی رویدادها است. این برنامه در زمینه های مختلف مهندسی در حال برنامه ریزی و برگزاری است.
رئیس تیم اجرایی و مدیر اجرایی مسابقات طاق خشتنه یزد تأکید کرد: هدف دیگر این رویداد طراحی و برگزاری رویدادهای معماری فنی و ابتکاری توسط تیم اجرایی ، آشنایی عموم مردم با مباحث معماری و ساختاری است.
نوری اظهار داشت: شرکت در این رویداد ، با استفاده از یک محصول فرهنگی سفالی متشکل از 1200 آجر پخته ، ملات شن و ماسه پنوماتیک و چسب چوب و ابزارهای ویژه ، قوس با دهانه مشخص 30 سانتی متر و حداکثر ارتفاع 25 سانتی متر آنها 25 در 45 سانتی متر است. تخته MDF 8mm ساخته شده با ابعاد.
وی با بیان اینکه مقاومت حسی قوس های ایجاد شده در مرحله آزمایشی توسط دستگاه جک هیدرولیک دیجیتال اندازه گیری می شود ، خاطرنشان کرد: نمره نهایی هر شرکت کننده بر اساس انرژی کوتاه ثبت شده تقسیم بر وزن سازه به دست می آید.
سرپرست تیم اجرایی و مدیر اجرایی مسابقه قوس خشتنه یزد گفت: در این مراسم بحث های علمی “معماری خاک ، معماری آینده” و دو وبینار آموزشی جهت آشنایی با انواع روش های آرایش و رس و رس و کار با محصول “خشتنه” برگزار شد. برگزار شد.
نوری می گوید: پس از پایان مسابقه و اهدای جوایز ، نمایشگاهی به مدت یک هفته در گالری خانه مهندس برگزار می شود که امیدواریم این مکان به محل آموزش و بحث علاقه مندان به موضوع تبدیل شود.

46

دکمه بازگشت به بالا