استانی

وزیر علوم: حفظ قهرمانی در عرصه علمی کار بسیار سختی است

وزیر علوم: حفظ قهرمانی در عرصه علمی کار بسیار سختی است

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: قهرمان و پهلوان شدن کار سختی است اما حفظ کردن این قهرمانی در عرصه علمی و دانشجوی نمونه بودن کار بسیار سختی است.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در آیین تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری گفت: بهترین هدیه برای هر پدر و مادر توسط فرزندان رشد و بلوغ و آینده درخشان آنهاست، یک فرزند صالح سعی می‌کند به گونه‌ای عمل کند که پدر و مادر از او راضی باشند.

وی افزود: قهرمان و پهلوان شدن کار سختی است اما حفظ کردن این قهرمانی در عرصه علمی و دانشجوی نمونه بودن کار بسیار سختی است.

زلفی گل ادامه داد: شما از امروز تبدیل به یک سرمایه نمادین برای کشور می شوید، سرمایه نمادین نهادها و افرادی هستند که وقتی جایی قرار می‌گیرند به آنجا عزت و ارزش می‌دهند.

وی با بیان اینکه معمولا جایی که دانشگاه می سازند آنجا ارزش پیدا می‌کند، گفت: شما عزیزان نهال‌های سرمایه کشور ما هستید، باید مواظب رفتار، گفتار و کردار باشید چرا که جامعه از شما انتظار دارد به گونه‌ای رفتار کنید که الگوی دیگران باشید.

وزیر علوم ادامه داد: یکی از محدودیت‌های همیشگی هم با شما همراه است و باید در برخورد و رفتار پختگی بیشتر داشته باشید، شخصیت علمی کشور باید متوزان باشد یعنی به همه زیرنظام‌های آموزشی توجه شود و در این جورچین علمی کشور هر تکه‌ای وجود داشته باشد.

زلفی‌گل گفت: اگر به گونه‌ای عمل کنیم که شخصیت علمی کشور کاریکاتوری شود، یک ظلم بزرگ است، وقتی استاد و دانشجوی نمونه کشوری معرفی میکنیم یعنی در همه حوزه‌ها سرآمد است.

وی افزود: دانشجوی نمونه کسی است که باید حداقلهای شاخصی را در ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی و …داشته باشد، باید در تبدیل علوم به فنون، مهارت و کنترل داشته باشیم.

دکمه بازگشت به بالا