عمومی

مسمومیت ۲۶۰ نفر در رضوانشهر/تیم های درمانی آماده باش هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مسمومیت ۲۶۰ نفر در رضوانشهر/تیم های درمانی آماده باش هستند - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدتقی آشوبی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش شمار مسمومیت با علائم تهوع و استفراغ در شهرستان رضوانشهر، اظهار کرد: تاکنون ۲۶۰ تن از شهروندان رضوانشهری با علائم تهوع، استفراغ و دلپیچه به مراکز دولتی و خصوصی این شهرستان مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه همه بیماران با علائم استفراغ و تهوع در مراکز سلامت محور به صورت سرپایی درمان شده اند، افزود: تاکنون هیچ بیماری در اثر این علائم در مراکز درمانی شهرستان و استان بستری نشده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این بیماران از روز گذشته در حال مراجعه به مراکز درمانی از جمله بیمارستان شهدای رضوانشهر هستند، گفت: اولین بیماران مراجعه کننده به بیمارستان شهدای رضوانشهر ساعت ۱۱ روز گذشته بوده است.

آشوبی با اشاره به افزایش تعداد مراجعین با علامت‌های مشابه و احتمال امکان وقوع رخداد بهداشتی، تصریح کرد: جهت بررسی موضوع، شناسایی منشأ بیماری و همچنین اقدامات بهداشتی و درمانی لازم، اقدامات لازم در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با هماهنگی دستگاه‌های مسؤول در شهرستان، صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مقرر شده تا شبکه بهداشت و درمان شهرستان رضوانشهر به فوریت نسبت به بررسی‌های اپیدمیولوژیک جهت پیدا کردن علل احتمالی از طریق سنجش آب شرب شهرستان از نظر آلودگی میکروبی و میزان کلر باقی مانده آب اقدام کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با توجه به اهمیت، بررسی کامل موضوع و شناسایی عوامل بیماری، تیم بهداشتی شهرستان رضوانشهر در محل مرکز بهداشت و بیمارستان و تیم درمانی در محل بیمارستان در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

دکمه بازگشت به بالا