حوادث و رویداد

مرگ و زندگی در تصادفات داغ

مرگ و زندگی در تصادفات داغ

یک دستگاه وانت واژگون شد و آتش گرفت و منجر به کشته شدن یک زن جوان و یک پسر دو ساله شد. وی دوباره یادآوری کرد که چگونه می توان از حوادث رانندگی جلوگیری کرد. موضوعی که دو مقام از سازمان آتش نشانی تهران به آن پرداختند

به گزارش دنیای 77 ، دیروز حوالی ساعت 1 بامداد یک دستگاه وانت پیکان در حالی که به سمت غرب شرقی در جاده خوران می رفت واژگون و آتش گرفت. راننده ، مردی 23 ساله با پریدن از اتومبیل نجات یافت ، اما زن جوان و پسر دو ساله اش در اثر آتش سوزی جان باختند. این حادثه دوباره این س questionال را به وجود آورد که آیا امکان پیشگیری یا حتی کاهش خسارت ناشی از آن وجود دارد؟

سید جلال ملکی ، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ، وی در گفت وگو با دنیای 77 ، در مورد نکات ایمنی تصادفات این اداره اظهار داشت: تصادفات برای آتش نشانان یک مقوله پیچیده است ، زیرا معمولاً در تصادفاتی مانند برخورد چندین اتومبیل با یکدیگر ، واژگونی خودرو و غیره باعث تغییر شکل و شکستگی خودرو می شود و راننده داخل کابین گیر افتاده است. وسایل نقلیه قدیمی و با دوام بیشتر احتمال دارد آن را داشته باشند.

وی ادامه داد: تلاش های امدادی به چالش کشیدن برای رهاسازی افراد گرفتار در وسایل نقلیه اعوجاج و واژگون شده یکی از پیش بینی های انجام شده در این بخش از حادثه احتمال نشت بنزین است که بیشتر در خودروهای سبک دیده می شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: تحریف خودرو و به آتش کشیدن همزمان چالش های زیادی را ایجاد کرده است. وی گفت: “وقتی اتومبیل آتش می گیرد ، در عرض یک یا دو دقیقه چشمک می زند.” متأسفانه بدون کمک های اولیه و اطفا حریق در محل کار زیادی نمی توان انجام داد. هر چند وقت یک بار می بینیم که اتومبیلی که آتش گرفته کاملاً از بین رفته است و حال تصور کنید که در چنین شرایطی راننده یا سرنشین نیز در داخل کابین محبوس شود.

تعمیرات ماشین را بعداً موکول نکنید

ملکی افزود: اتومبیل های قدیمی که سالها کار کرده اند و ممکن است نقص داشته باشند ؛ البته در بیشتر موارد رانندگان از نقص وسیله نقلیه آگاه هستند اما این امر ممکن است اصلاح آینده را به تأخیر بیندازد. شیلنگ ، مخازن و غیره ، آن را جدی بگیرید و برای رفع مشکل گام بردارید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: اتومبیلی که در تابستان کار می کرد گرم و هوا گرم بود و این عوامل باعث نشت گاز شده و چند قطره در کنار ماشین برای آتش سوزی کافی بود.

ملکی افزود: در برخی موارد حتی در بین اتومبیل های لوکس جدید که به دلیل نقص فنی دچار آتش سوزی شدند. حادثه ای رخ داد که اتومبیلی به ارزش میلیاردها روپیه به دلیل سرعت زیاد تصادف کرد و آتش گرفت. امروز ، جهانی که مارک های معروف در حال حرکت هستند تا حوادث را پیش بینی کنند. اما علاوه بر پیش بینی آتش سوزی خودرو ، هنگامی که مارک های معروف می فهمند که ماشین آنها در حال آتش سوزی است ، نماینده خود را برای بررسی تصادف می فرستند.

وی افزود: کارگران ما باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند. موارد آتش سوزی اتومبیل در خیابان ها و شهرها را در موارد مختلف مشاهده می کنیم. ضریب ایمنی برخی از وسایل نقلیه باید هم در موارد آتش سوزی و هم در بدنه افزایش یابد.

از هر 10 وسیله نقلیه ، احتمالاً فقط 2 دستگاه خاموش کننده آتش دارند

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: رانندگان باید خودشان را آماده کنند و کمبود تجهیزات ایمنی در اتومبیل ها از مهمترین موارد است. علی رغم تأکید زیاد بر لزوم اطفای حریق در اتومبیل ها ، به احتمال زیاد هر یک از این دو خودرو در نهایت دارای دو آتش نشان خواهند بود که نحوه استفاده از آن را می دانند و مشخص نیست که کپسول آتش نشانی شارژ شده است یا خیر.

وی با بیان اینکه خودروسازان در کنار لوازم جانبی خودرو باید کپسول آتش نشانی داشته باشند ، گفت: در کنار لوازم جانبی خودرو باید کپسول آتش نشانی وجود داشته باشد تا حداقل رانندگان بدانند که هر خودرویی به کپسول آتش نشانی نیاز دارد. هشدارهای آتش سوزی به اندازه مثلث مهم هستند.

وی افزود: چرا راننده صاحب خودروی دو میلیاردی خاموش کننده های دو میلیون تومانی را خریداری نمی کند؟ زیرا رانندگان بدنبال ایمنی نیستند. وقتی مردم می خواهند سفر کنند ، صندوق عقب ماشین خود را پر می کنند اما در وسط آن همه چیز وجود دارد به جز کپسول آتش نشانی.

ملکی گفت: با آتش گرفتن اتومبیل ، مسافران دوچرخه خود را متوقف می کنند و با تلفن های همراه خود فیلمبرداری می کنند اما هیچ یک از آنها کپسول آتش نشانی ندارند. با این حال ، اگر کپسول آتش نشانی بین این دو وجود داشته باشد ، یک خانواده می تواند از شر شعله های آتش اتومبیل جان سالم به در ببرد.

در پاسخ ، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت که کپسول های آتش نشانی می توانند خود به خود منفجر شوند. وی گفت: “آتش نشانان مواد منفجره نیستند.” همچنین ، هر شیر قطع فشار دارای یک شیر اطمینان است که در صورت منفجر شدن به هر دلیلی ، بار اضافی را کنترل و از بین می برد. اگر کپسول آتش نشانی آسیب دیده باشد ، حاوی پودر است و منفجر نمی شود.

پلیس: با نقص فنی رانندگی نکنید

سرهنگ احسان مومنیو ، رئیس بخش تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ، با دنیای 77 صحبت کرد. وی درباره این حادثه گفت: متاسفانه راننده وسیله نقلیه قادر به کنترل وسیله نقلیه نبود و هنگام خروج از جاده اصلی و واژگونی وانت ، حادثه رخ داد.

وی درباره چگونگی پیشگیری از بروز چنین حوادثی گفت: “رانندگان باید در زمان های خارج از جاده با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.” اگر آنها با این مسیر آشنایی ندارند ، باز هم باید کمی سرعت خود را کم کنند و با تمرکز و تمرکز مضاعف به رانندگی ادامه دهند.

مومنی ادامه داد: رانندگان هرگز نباید اتومبیلی را که دارای نقص فنی است رانندگی کنند و از نقص آن آگاه باشند و در صورت مشاهده نقص در وسط جاده باید از سمت راست و در یک مکان و جهت امن متوقف شده و ایمن باشند. رفع کنیم تا شاهد چنین حادثه ای نباشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا