عمومی

قبض برق و خدمت بزرگ علی کریمی

قبض برق و خدمت بزرگ علی کریمی

آقای كریمیر علی بین 4 ژوئن تا 5 ژوئیه 1400 (یك ماه) 6280 كیلووات ساعت برق در خانه آنها استفاده كرد و البته 4630175 (چهار میلیون و ششصد و سی هزار و صد و هفتاد و پنج) تومان برای برق پرداخت كرد ، به دلیل پرداخت

اگر سال ها بود که در مورد از دست دادن قیمت سوخت در ایران فریاد می زدیم ، نمی توانستیم اطلاعاتی مانند قبض برق آقای کریمی را ارائه دهیم. به محاسبات زیر توجه کنید.

د از یک متر مکعب گاز برای تولید سه کیلووات ساعت برق استفاده می شود ، بنابراین 2،093 متر مکعب گاز برای تولید 2260 کیلووات ساعت برق در خانه آقای کریمی استفاده شد.

. هزینه صادرات گاز ایران به ترکیه و عراق حدود 24 پوند برای هر متر مکعب است ، بنابراین هزینه گاز مورد استفاده برای تأمین انرژی خانه آقای کریمی حدود 2 502 است. 50،232.

د در بازار امروز تهران قیمت دلار 24900 تومان است ، بنابراین قیمت گاز مورد استفاده برای تأمین برق خانه آقای کریمی 12507768 (دوازده میلیون و پانصد و هفت هزار و هفتصد و شصت و هشت) تومان است.

د به استثنای هزینه های سوخت – آیا می توان از نیروگاه ها برق خریداری کرد؟ بنابراین ، هزینه تولید برق (تبدیل به برق در نیروگاه) برای 6280 کیلووات ساعت برق گرفته شده در خانه آقای کریمی 211808080 (دو میلیون و صد و ده هزار و هشتاد) تومان است.

5 کل هزینه برق خانه آقای کریمی برای اقتصاد ملی ایران 14617848 (چهارده میلیون و ششصد و هفده هزار و هشتصد و چهل و هشت) تومان است.

.. شرکت توزیع نیروی برق از آقای کریمی درخواست کرد 4630175 تومان از 14617848 تومان به همراه تمام ملاحظات مربوط به تعرفه های برق پرقدرت را پرداخت کند. آقای کریمی به دلیل استفاده یک ماهه از برق 9987673 تومان از اقتصاد ملی ایران کمک هزینه دریافت کرد.

توجه داشته باشید که میزان یارانه برق منزل آقای کریمی برابر با یارانه ماهانه 45300 تومان برای 220 نفر است.

هیچ سخنرانی ، برنامه تلویزیونی یا مطالعه علمی نمی تواند عمق و وضوح بی عدالتی سیستم تعیین کننده قدرت ایران را نشان دهد.

سیستم فعلی سفارش رسمی برق چیزی نیست جز انتقال ثروت ملی به ثروتمندترین طبقه جامعه. این سیستم اقتصادی اساساً ناعادلانه است ، كدام كتاب عدالت دستور می دهد یارانه ماهانه 220 نفر توسط یكی از ثروتمندترین اقشار جامعه به مصرف برق منتقل شود؟

تصمیم گیری اجتماعی
د کریمی مقصر این بی عدالتی نیست ، او طبق قوانین و رویه های موجود مانند هر شهروند دیگری زندگی می کند. او قبلاً طبق قوانین فیفا فوتبال بازی می کرد و اکنون طبق قوانین این کشور از برق استفاده می کند. ساختار اجباری قیمت گذاری انرژی است که وی مجبور است این مبلغ را پرداخت کند و ماهیانه حدود 1 میلیون تومان یارانه دریافت کند.

. این داستان ابزاری برای حمله به افراد مشهوری مانند علی کریمی نخواهد شد. آنها مانند همه شهروندان از قوانین پیروی می کنند. انتقاد از لایحه برق علی کریمی ، انتقاد از ساختار اقتصادی استبدادی ، سطح پایین دخالت دولت در اقتصاد و افرادی که در پشت این وضعیت پنهان شده اند ، عدالت نامیده می شود.

دو چیز مهم است
د با محاسبه فوق ، سهم علی کریمی در اجاره برق حداکثر یارانه سالانه برق 120 میلیون تومان است. این ارقام چیزی بیشتر از تعداد واقعی اجاره هایی نیست که به طور ناعادلانه در اقتصاد انرژی ایران توزیع شده است. ارقام واقعی به اشکال مختلف از جمله ضرر به ده ها و میلیارد تومان می رسد.

. در طول سال ها ، اقتصاد و سیاست های عمومی راه هایی برای جلوگیری از این بی عدالتی و در عین حال رسیدگی به محرومان در یک سیستم رفاهی هوشمند و هدفمند پیدا کرده اند.

دکمه بازگشت به بالا