استانی

عملیات گسترده مهار سیلاب در خورهای طولای قشم

عملیات گسترده مهار سیلاب در خورهای طولای قشم

به گزارش دنیای 77 کشم ، امیر سلکی با اعلام این خبر اظهار داشت: حفاری با دو دستگاه بیل مکانیکی و یک بولدوزر روی سه سد طولانی محلی شامل سد حسینی ، سد فولاد و سد باسماگیر و همچنین چندین کانال کانال فرعی در شهر صنعتی فجر آغاز شد. و ضلع شمالی مرکز است.

وی با اشاره به ترمیم دیواره های این سدها افزود: لایروبی کانال ها در امتداد امتداد های طولانی منتهی به منطقه صنعتی فجر در حال انجام است و در صورت لزوم کانال جدید احداث می شود.

به گفته سلکی ، عملیات لایروبی ضلع شمالی کانال در شهرک صنعتی فجر پنج میلیارد ریال و کل اعتبار تخمین زده شده برای تعمیر و بازسازی سدهای فوق از جمله حفر کانال های فرعی در پنج سد و سدهای طولانی هزینه شده است. این مبلغ تا هفت میلیارد ریال تخمین زده می شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی درگاهان و امور منطقه آزاد کشام با بیان اینکه مدتهاست مردم با پیمانکار انجام عملیات همکاری نزدیک داشته اند ، گفت: حرکت آب در شرایط عادی برای ما شناخته شده نبود ، اما اهالی روستا که تاریخ بارندگی را دیده بودند و جریان دقیق سیل را می دانستند ، راهنمایی می شدند تا این موانع را از مسیر سیل ما بردارند.

امیر سلکی ، تمام این عملیات ها با استفاده از تجربیات و اطلاعات بدن انجام خواهد شد و خاطرنشان کرد: “به همین دلیل این عملیات منجر به سیل شده است که به خانه های مردم نمی رود و خسارت مالی و روحی به آنها وارد نمی کند.

گفتنی است ، روستای تولا ، نزدیکترین روستای شهرک کشام ، با حدود 12000 نفر جمعیت ، در فاصله پنج کیلومتری شهر کشام ، دارای دو شهرک صنعتی کوچک و بزرگ به آن متصل است.

48

دکمه بازگشت به بالا