استانی

ساماندهی بالغ بر ۹۰۰۰ عوامل اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان رشت

ساماندهی بالغ بر ۹۰۰۰ عوامل اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان رشت

دنیای 77/گیلان فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه بالغ بر ۹۰۰۰ عوامل اجرایی، نظارت، انتظامی و پشتیبانی در انتخابات شهرستان رشت فعالیت می‌کنند، گفت: در شهرستان رشت ۵۳۱ شعبه اخذ رای داریم که از این تعداد ۲۸۲ شعبه ثابت شهری و ۲۴۳ شعبه ثابت روستایی هستند.

کیا عاشوری امروز دوم تیرماه در جلسه توجیهی نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: کسانی که برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شده‌اند در انتخابات مجلس که اسفندماه سال گذشته برگزار شد، به ما کمک کردند.

فرماندار شهرستان رشت افزود: بعد از اینکه فرآیند انتخابات به نوعی بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی ابلاغ شد و پیش بینی انتخابات ریاست جمهوری طبق زمان بندی انتخابات در خردادماه سال آینده باید برگزار می‌شد که متاسفانه بر اثر سانحه بالگرد رئیس جمهور و شهادت شهدای خدمت، با ابلاغ مقام معظم رهبری فرآیند برگزاری انتخابات که باید در ۶ ماه انجام می پذیرفت، در ۳۰ روز برنامه ریزی و اجرا شد.

عاشوری ادامه داد: یکی از ارکان مهم برگزاری انتخابات سالم، انتخاب عوامل اجرایی و نظارتی معتمد و تخصصی است، انشاالله با هم افزایی بین نمایندگان فرماندار و سرناظران بزرگوار در شعبات اخذ رای شاهد فضای آرام برای برگزاری انتخاباتی پر شکوه باشیم.

وی ادامه داد: مناظرات و برنامه‌های انتخاباتی از طریق صدا و سیما قطعا زمینه انتخاب اصلح را فراهم می‌کند، جا دارد از اصحاب رسانه و صدا و سیما که در بازه زمانی کم توانست چنین برنامه‌هایی را در دستورکار قرار دهد تشکر و قدردانی کنیم.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به تاثیرگذاری مناظره‌ها در مشارکت مردم بیان کرد: در این کارزار سیاسی براساس نظرسنجی مراکز معتبر، شاهد انواع پیش بینی‌ها هستیم و مقبولیت نامزدها به نوعی با ارائه برنامه‌هایشان مشهود خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات گیلان بیان کرد: یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بحث انتخابات است که قبل از انقلاب این فرصت به مردم داده نمیشد، لذا انتخابات مصداق بازر مردم سالاری دینی است که زمینه حضور و مشارکت مردم را در تعیین سرنوشت خود نشان می‌دهد، این دخیل بودن مردم در انتخاب نماینده یا رئیس جمهور اثرات بسیاری را در جهان می‌گذارد.

وی با بیان اینکه سعی کردیم که ضعف های انتخابات قبلی برطرف شود، تمام مدارس شهر رشت هم برنامه ریزی شده‌اند، افزود: تقسیم بندی شعب و گروه‌های پشتیبان انجام گرفته، اما آنچه که مهم است روز انتخابات باید صندوق‌های اخذ رای را به موقع تحویل بگیرید. 

فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر اینکه تهیه ملزومات انتخابات و آغاز فرآیند رای گیری راس ساعت ۸ صبح، تصریح کرد: مشارکت و همدلی، هم افزایی بین عوامل اجرایی و نظارتی و نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای مشهود باشد، تا انتخابات به دور از هرگونه تنشی برگزار شود.

عاشوری حضور و مشارکت مردم در انتخابات بیشتر موجب یاس و ناامیدی دشمنان می‌شود، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری مردم فقط با شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند رای دهند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۹۰۰۰ عوامل اجرایی، نظارت، انتظامی و پشتیبانی در انتخابات شهرستان رشت فعالیت می‌کنند، گفت: در شهرستان رشت ۵۳۱ شعبه اخذ رای داریم که از این تعداد ۲۸۲ شعبه ثابت شهری و ۲۴۳ شعبه ثابت روستایی هستند؛ ۱۳ شعبه سیار در سطح شهرستان داریم که ۷ شعبه آن شهری و ۶ شعبه روستایی است. بالغ بر ۶۰۰۰ نفر از عوامل اجرایی جهت برگزاری انتخابات دوره‌های لازم را گذرانده‌اند و یا در حال گذرندان دوره آموزش‌ هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا