ورزش

دفاعیه فدراسیون شطرنج ایران به فیده

طبق این گزارش شفاف، نودمین مجمع عمومی فدراسیون جهانی شطرنج امروز یکشنبه بصورت آنلاین و وبینار برگزار می شود. این مجمع به نایجل شورت ، نایب رئیس فدراسیون جهانی و اوضاع ایران و اطراف آن خواهد پرداخت.
در همین حال شایعاتی مبنی بر تعلیق شطرنج ایران به گوش می رسد و نائب رئیس انگلیس فدراسیون جهانی بارها تهدید به تعلیق ایران کرده است.
به گزارش وب سایت چیس 24 ، فدراسیون شطرنج ایران نیز طی نامه ای از خود دفاع کرد و اظهار داشت بازیکنان ایران صرفاً به دلیل “اعتقادات شخصی” خود از رقابت در برابر نمایندگان دولت صهیونیستی امتناع ورزیدند و هیچ گونه فشاری از طرف دولت وجود ندارد. روی آنها نبود.
حتی فدراسیون شطرنج ایران تصاویر آزمایشی دو بازیکن خود را در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان 2019 به عنوان اثبات بیماری آنها برای عدم حضور در مسابقات پیوست کرده است.
فدراسیون شطرنج ایران خاطرنشان کرد بازیکنان ایرانی با هزینه شخصی در این مسابقات شرکت کردند و برای حضور مستقیم در این مسابقات درخواست دادند و در نتیجه فدراسیون شطرنج ایران مسئولیتی در قبال تصمیمات بازیکنان ندارد.

در دفاع از این موضوع ، فدراسیون ایران فدراسیون انگلیس را به دخالت در تلاش های خود در کاهش شطرنج ایران متهم کرد و گفت که ستاره های شطرنج ایران تهدیدی برای قدرت های شطرنج روشن هستند.
سرانجام ، فدراسیون شطرنج ایران محرومیت را بهانه ای توصیف کرد و از فدراسیون انگلیس خواست تا حذف رقبا از طریق این ورزش را متوقف کند.

دفاعیه فدراسیون شطرنج ایران به فیده
تصویر امین طباطبایی تحت معاینه پزشک
دکمه بازگشت به بالا