حوادث و رویداد

بیشترین قربانیان تصادفات متعلق به کدام کشورهاست؟

تصادفات وسایل نقلیه موتوری یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است که کشورهای در حال توسعه مسئول بیشتر حوادث هستند.

به گزارش دنیای 77 ، در سراسر جهان حدود 3000 تصادف ترافیکی وجود دارد. به نظر می رسد حدود 22 درصد از تصادفات وسایل نقلیه در بزرگراه ها و آزادراه های سراسر دنیا ناشی از مصرف الکل و مواد مخدر است.

در بسیاری از نقاط جهان ، به ویژه در کشورهای در حال توسعه ، افراد بین 5 تا 24 سال شناخته می شوند یازدهمین عامل اصلی مرگ در تصادفات رانندگی است.

لیبی تاکنون آمار تلفات در هر 100000 نفر 733.4 نفر است که بیشترین تعداد تصادفات رانندگی در جهان است.

ایمنی کم در حمل و نقل عمومی در کشورهای کم درآمد

کشورهای کم درآمد و درآمد متوسط ​​کمتر از نیمی از وسایل نقلیه جهان را در اختیار دارند. با این حال ، بیش از 90٪ مرگ و میرها در زمین ناشی از آنها است.

وضعیت ضعیف و ناامن شبکه جاده ای کشور و همچنین عدم وجود آژانس ها برای اجرای قوانین ایمنی در جاده ها و دسترسی سریع به مراقبت های پزشکی از مهمترین دلایل آن است.

در مقابل ، کشورهایی که کمترین میزان مرگ و میر در اثر تصادفات جاده ای را دارند ، عمدتا کشورهایی با درآمد بالا هستند که منابع لازم برای حفظ جاده های با کیفیت و اجرای قوانین سختگیرانه برای استفاده از جاده ها را دارند.

علاوه بر جاده های ناایمن و آموزش بد ، حمل و نقل عمومی غیراستاندارد یکی از دلایل عمده مرگ و میر تصادفی در برخی از کشورهای کم درآمد است. برای مثال در نیجریه و کنیا ، حمل و نقل عمومی با سرعت و سرعت بدنام است. به عبارت دیگر ، علاوه بر نداشتن استانداردهای کافی برای حمل و نقل عمومی ، رانندگان آنها غالباً از قوانین راهنمایی و رانندگی بی اطلاع هستند.

بیشترین قربانیان تصادفات متعلق به کدام کشورهاست؟

متأسفانه در این کشورها علاوه بر نافرمانی از استانداردهای جاده ای و اتومبیل ، قوانینی که اجازه رانندگی در این کشورها را نیز می دهد نیز به راحتی تجویز می شود و دقیق نیست ، به گونه ای که این کشورها به پناهگاه برای وسایل نقلیه قدیمی و ناایمن تبدیل شده اند.

بدون شک کاهش تعداد وسایل نقلیه و ترافیک ناایمن نقش بسزایی در کاهش تصادفات رانندگی در سرانه دارد اما دستیابی به آن بسیار دشوار است زیرا تنها 33٪ از کشورهای جهان سیاستهای فعالی برای تشویق مردم به پیاده روی یا چرخه به عنوان جایگزینی برای رانندگی دارند. وجود دارد. در عین حال ، منابع مالی محدود تصویب و اجرای این سیاستها را دشوار می کند.

خطر برای عابران پیاده و دوچرخه سواران

نیمی از کشته شدگان در تصادفات جاده ای عابر پیاده ، دوچرخه سوار یا دوچرخه سوار هستند. از این گروه ها به عنوان “كاربران جاده” یاد می شود.

آمار تلفات موتورسواران در ایالات متحده از 15 تا 20 درصد بین سالهای 2010 تا 2013 و در جنوب شرقی آسیا و اقیانوس آرام به 33 درصد افزایش یافته است.

استفاده کنندگان از جاده های تصادفی در معرض خطر بیشتری هستند ، به ویژه در کشورهایی که ایمنی و الزامات آنها هنگام طراحی پروژه های راه سازی مورد توجه قرار نمی گیرد. در بسیاری از این کشورها خطوط عابر پیاده محدود است و تقریباً هیچ خط برای دوچرخه وجود ندارد.

این مشکلات با این واقعیت پیچیده می شود که دولت ها برای کاهش احتمالی ترافیک در جاده های خود ، اقدامات بسیار کمی را انجام می دهند.

بیشترین قربانیان تصادفات متعلق به کدام کشورهاست؟

کشورهایی که بیشترین تعداد تصادفات جاده ای را دارند

در زیر لیستی از کشورها با بیشترین تعداد تصادفات جاده ای به ازای هر 100000 نفر جمعیت وجود دارد:

1) 73.4 قربانی لیبی

2) 36.2 قربانی تایلند

3) مالاوی قربانی 35.0 است

4) 33.7 قربانی لیبریا

5) جمهوری دموکراتیک کنگو 33.2 رنج برد

6) 32.9 قربانی تانزانیا

7) 32.4 قربانی در جمهوری آفریقای مرکزی

8) رواندا 32.1 قربانی

9) موزامبیک 31.6 قربانی

10) سیتومه و قربانی سیاست 31.1

11) توگو 31.1 قربانیان

12) قربانیان بورکینا فاسو 30.0

13) قمری 29.4 قربانی

14) قربانیان جمهوری دومینیکن 29.3

15) قربانیان 29.1 کنیا

16) ماداگاسکار 28.4 قربانی

17) لسوتو 28.2 قربانی

18) زیمبابوه 28.2 قربانی

19) بنین 27.7 قربانی

20) کامرون 27.6 قربانی

حتی در ایران دنیای 77 براساس اعلام آژانس پزشکی قانونی ، تعداد کشته شدگان و مجروحان در حوادث رانندگی بین دسامبر سال 1988 تا دسامبر سال گذشته است ، یعنی فقط در 10 سال ، 2006060 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده و 3476000 نفر جان باختند. 701 نفر زخمی شدند. تعداد مجروحان برابر با جمعیت برخی از کشورهای جهان است. اما متأسفانه ، به گفته سید کمال هادیانفر ، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ، به نظر می رسد شنیدن یک تصادف رانندگی طبیعی است ، هرچند که اینطور نبود. حوادث هر روز برای ما امری عادی و عادی است و همه باید سعی کنند این آمار را متوقف کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا