اقتصادی

آسوشیتدپرس: ۴ نسل از خانواده‌های فلسطینی در جنگ اسرائیل نابود شده‌اند


خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با انجام تحقیقاتی در رابطه با حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی گزارش داد، در برخی خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه چهار نسل به‌طور کامل از بین رفته‌اند.

به گزارش دنیای 77، خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» براساس تحقیقات انجام شده درخصوص نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی گزارش داد که برخی خانواده‌ها در نوار غزه به‌طور کامل نابود شده و در برخی موارد چهار نسل در یک خانواده از بین رفته‌اند.

براساس تحقیقات صورت گرفته توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس، در تعدادی از خانواده‌ها در نوار غزه تقریبا کسی برای ثبت آمار قربانیان باقی نمانده است و هزاران نفر نمی‌توانند تمامی قربانیان را شناسایی کنند زیرا بسیاری از اجساد هنوز زیر آوار هستند.

طبق این گزارش، در بازه زمانی میان هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا ۲۴ دسامبر گذشته، بیش از ۵۰۰ نفر در حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه شهید شدند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

آسوشیتدپرس: ۴ نسل از خانواده‌های فلسطینی در جنگ اسرائیل نابود شده‌اند
غزه

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است. طبق اعلام وزارت بهداشت غزه شمار شهدای جنگ تا این لحظه به ۳۷ هزار و ۳۴۷ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۵ هزار و ۳۷۲ نفر رسیده است. بیش از ۷۰ درصد شهدای جنگ زن و کودک هستند. هنوز بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مفقود و زیر آوار هستند.

۱۰ حمله تحلیل شده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس، عمدتا به ساختمان‌های مسکونی، خانه‌ها و پناهگاه‌هایی که والدین، فرزندان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برای ایمنی در کنار هم جمع شده بودند، اصابت کرد. در هیچ موردی یک هدف نظامی آشکار یا هشدار مستقیم به کسانی که در داخل بودند، وجود نداشت. یک خانواده، در مجموع حداقل ۲۷۰ عضو خود را از دست داده است.

براساس این گزارش، یک سری حملات در یک اردوگاه آوارگان فلسطینی در ماه دسامبر جان ۱۰۶ نفر از حداقل چهار خانواده را گرفت. بعد از حمله ۲۴ دسامبر، رژیم صهیونیستی برای اولین باری اذعان کرد که حمله‌اش به اهداف مورد نظر به اشتباه صورت گرفته بود. این نوع حملات و این نوع توجیهات، چندین مرتبه پس از آن هم تکرار شد.

انتهای پیام


تمامی نوشته های سایت بر اساس سامانه آنلاین، اقدام به انتشار محتوا می نماید، در نتیجه مسوولیت تمامی محتوای منتشر شده در سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و سامانه بر خط ایواره هیچ مسوولیتی در قبال تمامی نوشته های سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا