سلامت

۲ هفته بعد از تعطیلات با افزایش مبتلایان به کرونا روبه‌رو می‌شویم

۲ هفته بعد از تعطیلات با افزایش مبتلایان به کرونا روبه‌رو می‌شویم

دنیای 77 / پسر عمو سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر زمان تعطیلات رسمی و مسافرت داشته باشیم ، دو هفته پس از تعطیلات تعداد بستری شدن در بیمارستان و چهار هفته بعد از تعطیلات تعداد مرگ و میر افزایش می یابد.

“نیروی انسانی در مبارزه با تاج بسیار مهم است ، ما چند همکار خود را از دست دادیم زیرا هفت ماه درگیر تاج بودیم ، ما داده داریم و طبق آخرین آمار ، اکنون حداکثر 164 کارمند بهداشتی وجود دارد.

وی افزود: بسیاری از همکاران ما از بیماری رنج می بردند ، بیش از دو هفته را در انزوا گذراندند و به محض بازگشت سلامتی خود به کادر پزشکی پیوستند ؛ بنابراین ، نیاز به نیروی انسانی نسبت به گذشته و در صورت تأمین اعتبار ، دانشگاه همچنین می تواند پزشکان و پرستاران مورد نیاز را در میان بازنشستگان تحت قرارداد 89 روزه تأمین کند. این مسئولیت به عهده خود دانشگاه بود و هیچ تعهدی در رابطه با شغل وجود نداشت.

آزمایش شغلی تنها راه جذب جامعه پزشکی است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برخی از دانشگاه ها با استقبال از قرارداد 89 روزه خواستار بازنشستگان خود شدند همچنین 900 ساعت دانشجوی پرستاری در این مدت استفاده شده و نیروی انسانی لازم نیز تأمین شده است. لازم به ذکر است که ما نیروها انواع مختلفی داریم که برخی از آنها قراردادی و سنتی هستند که در این حالت مشکلی ایجاد نمی کند ، برخی از نیروها قراردادی هستند و باید سعی کنیم آنها را به نیروهای دولتی تبدیل کنیم ، برخی از سازمان های اجباری که حقوق کمتری دریافت می کنند. اگرچه آنها در بحث کرونا بار سنگینی داشتند ، اما باید تلاش کرد تا آنها به نیروهای پیمانی تبدیل شوند.

وی اشاره کرد که در این مورد موانع قانونی وجود دارد و طبق قانون استخدام باید از طریق آزمون استخدام انجام شود ، اما بحث در حال تهیه امتیاز برای این افراد در حال انجام است ، اگرچه هنوز مجوزهای کار باید بررسی شود.

لاری گفت: “یک آزمون استخدام در مارس سال گذشته برگزار شد. افرادی که در بحران کرونا به ما کمک کردند و مایل بودند در سخت ترین شرایط فداکارانه کار کنند. ما همچنین از حق ویژه ای برای داوطلب شدن برخوردار هستیم. ما.” ما در حال تلاش برای غلبه بر موانع قانونی هستیم ، اگرچه این آزمون هنوز خط قرمز ما است.

وی گفت: اگر داوطلبانی وجود داشته و پیمانکاران 89 روزه در حین کار پرسنل پزشکی به شهادت برسند ، از شهدای محافظت کننده سلامت محسوب می شوند و تصور نمی شود که در این اداره استخدام نداشته باشند.

کرونا تصمیم گرفت مقر خود را تعطیل کند

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تعطیلات کرونا اظهار داشت: اگر وزارت بهداشت بخواهد بر اساس دوری از بهداشت و مفاهیم عملی تصمیمی اتخاذ کند ، کشور باید تعطیل شود زیرا هرچه تعداد افراد جامعه بیشتر باشد نرخ انتقال بالاتر است. با این حال ، تصمیم نهایی توسط ستاد بازپرسی ملی گرفته شد.

وی گفت: برای ما ثابت شده است که هر زمان که به تعطیلات رسمی می رویم و به مسافرت می رویم ، تعداد بستری شدن در بیمارستان دو هفته پس از تعطیلات و تعداد مرگ و میر چهار هفته پس از تعطیلات ، باید محدودیت های عروق بیماری کرونا خصوصاً در استانهای مازندران و مشهد جدی گرفته شود و اکنون نگران اتفاقات بعد از تعطیلات باشید.

لاری با اشاره به بازگشایی مدرسه گفت: همه دنیا به سمت بازگشایی در حال حرکت هستند و ما به دلیل تاجگذاری نمی توانیم همه چیز را ببندیم. در بازگشایی مدرسه باید پروتکل سختگیرانه در نظر گرفته شود. ما به دانش آموزان ، والدین و معلمان سلامت نیاز داریم. .

وی تأکید کرد: طبق آخرین سخنرانی وزیر بهداشت و وزیر آموزش و پرورش ، مشخص شد که مدارس باید رو در رو و در یک ترکیب مجازی برگزار شوند ، بنابراین پروتکل ها باید سختگیرانه باشند تا دانش آموزان از مدرسه دور نباشند اما از تاج در امان نباشند. من استفاده خواهم کرد.

سبد خود را در صف واکسن قرار می دهیم

لاری گفت: “چندین کشور و مرکز تحقیقاتی در سراسر جهان ، از جمله چین ، روسیه ، انگلستان و هند ، خواستار تولید واکسن ویروس کرونا هستند و ما نیز ردپای دنیا را دنبال می کنیم ، اما از واکسنی که این شرکت استفاده می کند استفاده خواهیم کرد.” بهداشت جهانی آن را تأیید کرده است

وی اظهار داشت: برای ساخت واکسن بیماری کرونا به مراحل آزمایشگاهی ، حیوانی ، انسانی و آزمایشی نیاز است که طبق مقالات و تحقیقات انجام شده توسط بسیاری از افراد ، به طور طبیعی این واکسن باید بر روی 100 تا 3 هزار نفر آزمایش شود تا اثر بخشی و کم خطر بودن آن مشخص شود. پس از چند ماه استفاده از واکسن های تولید شده ، ایمنی آنها در برابر ویروس از بین رفته است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: دستور رئیس جمهور در این زمینه پیش بینی های لازم را انجام داده و با کشورهای پیشرفته در زمینه واکسن مکاتبات انجام داده و ما سبد واکسن خود را در قطر گذاشته ایم.

واکسن آنفولانزا را با کارت ملی بفروشید

وی با اشاره به واکسن آنفلوانزا تأکید کرد: نباید در این زمینه نیاز کاذب ایجاد کنیم ، طبق برنامه امسال ده میلیون دوز واکسن آنفلوانزا خریداری می شود در حالی که ما فقط 200 تا دو و نیم هزار دوز خریداری کردیم. میزان ایمنی واکسن آنفلوآنزا از 40 تا 60 درصد است.

وی افزود: پس از ماسك كردن بیشتر افراد ، امسال انتظار می رود كه میزان آنفلوانزا كاهش یابد ، زیرا افراد بالای 60 سال و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای برای ما از جمله گروه های آسیب پذیر از اهمیت بیشتری برخوردار شده اند. .

وی تاکید کرد: این برنامه باید به گونه ای باشد که فروشنده رایگان نداشته باشیم ، برخی دلالان از شرایط جامعه برای کسب منافع استفاده می کنند ، بنابراین برای جلوگیری از این مشکل واکسن آنفولانزا با کارت ملی به فروش می رسد و قیمت آن زیر 50 هزار تومان است. گرفته شده.

در بیهوشی در درمان بیماری عروق بیماری کرونا قلب بی اثر است

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: متأسفانه در سراسر دنیا جهل زیادی در مورد کرونا وجود دارد و هنوز هیچ درمان خاص و موثری پیدا نشده است و آنچه در مورد داروهای گیاهی سنتی در درمان این بیماری گفته شده صحت ندارد و قطعی نیست.

وی تأکید کرد: اگر فردی ادعا کند که می تواند با دارو متداول کرونا را درمان کند ، باید آزمایش انجام شود ، اگر این دارو تأثیر مثبتی بر روی فرد بگذارد ، نمی توان آن را به همه تعمیم داد. شما می توانید سازمان غذا و دارو را ببینید و بخش تحقیقاتی آن را بررسی کنید.

وی افزود: “اثربخشی و ایمنی هر داروی گیاهی شیمیایی یا سنتی باید اثبات شود ، پس باید آن را اعلام كنیم. به گفته كارشناسان طب سنتی ، هر شخص دارای خلق و خوی خاصی است ، بنابراین نمی توان برای همه نسخه تجویز كرد و وزارتخانه همچنان در حال كار بر روی آن است.” ، “لری گفت. هیچ موردی تأیید نشده است

شرایط بهداشتی در همه بیمارستانها فراهم است

وی افزود: یکی از نگرانی های ما در ماه های اخیر عدم حضور بیماران زمینه ای به دلیل ترس از ویروس کرونا بوده که باعث تشدید بیماری و کاهش درآمد مراکز درمانی شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هدف ما حفظ سلامتی همه و جلوگیری از مراجعه بیماران مبتلا به ویروس کرونا است. اکنون شرایط بهداشتی در همه بیمارستان ها فراهم است.

وی افزود: بیماری های زمینه ای باید کنترل شود ، همه بیمارستان ها باید تمیز شوند تا جای نگرانی وجود نداشته باشد ، به عنوان مثال بخش قلب بیمارستان بوعلی در کازوین کاملا تمیز شده و کلیه خدمات درمانی به خوبی به بیماران ارائه شده و بیمارستان استان نیز تمیز شده است. فقط تعداد کمی از افراد در شرایط ایزوله هستند ، اما ممکن است خدمات پزشکی دریافت کنند.

لاری گفت: “ما هنوز در موج دوم ویروس کرونا قرار داریم ، وضعیت در قزاقستان در موج دوم کشیده شده است و ثبات این روند برای ما نگران کننده است.”

ما نمی توانیم ثبت نام دانشجو را افزایش دهیم

معاون وزیر آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت دانشجویان پزشکی در کشور گفت: مجلس سال گذشته بحث دو برابر شدن دانشجویان پزشکی را مطرح کرد ، وقتی دانشگاه های ما ظرفیت کافی ندارند ، هر دانشجو به کلاس و خوابگاه نیاز دارد. بعضی از دانشگاه ها ظرفیت پذیرش بیش از 30 نفر را ندارند و زیرساخت های کافی برای ثبت نام دانشجو ندارند ، اگرچه 38٪ افزایش یافته ایم که این امر مانع بودجه ما شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا