حوادث و رویداد

کدام اتباع افعانستانی می‌توانند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند؟

کدام اتباع افعانستانی می‌توانند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند؟

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه امیدواریم امسال چهار تا پنج میلیون زائر اربعین حسینی داشته باشیم، گفت: تاکنون دو و نیم میلیون نفر در سامانه «سماح» ثبت نام کرده اند و هم اکنون به ایام پیاده روی اربعین نزدیک می شود. روزانه حدود 100000 نفر در این سامانه ثبت نام می کنند.

به گزارش دنیای 77، مجید میراحمدی در خصوص مشکلات زائران اربعین حسینی در دریافت گذرنامه و کارت تردد ویژه برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی تصریح کرد: مسئولان و مسئولان فرازه به ما قول داده اند تا 48 ساعت آینده مشکلات این حوزه را برطرف کنند. و این موضوعی است که وزیر کشور نیز پیگیر آن است.

وی همچنین درباره احتمال رفتن اتباع افغانستانی مقیم ایران به عراق برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی بیان کرد: اتباع افغانستانی که در طرح سرشماری شرکت کرده اند اما هنوز محل اقامتشان مشخص نشده است در حال حاضر امکان شرکت ندارند. موکب و گذرنامه های ویژه صادر شده برای ساکنان، برای دریافت آنها با طرف عراقی هماهنگ شده است و ما در حال رایزنی با مقامات عراقی برای حل برخی از مسائل باقی مانده در این زمینه هستیم.

میر احمدی در ادامه سخنان خود گفت: کسانی که برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی درخواست گذرنامه می کنند گذرنامه ویژه اربعین دریافت می کنند و سایرین که درخواست گذرنامه آنها مربوط به اربعین نیست باید منتظر بمانند. پاسپورت صادر می شود..
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین با تاکید بر اینکه زائران اربعین حسینی باید در سامانه سماح ثبت نام کنند تا کارکنان ستاد بتوانند با برنامه ریزی مناسب، امکانات لازم را برای برگزاری هر چه بیشتر زائران فراهم کنند. گفت: زائران حسینی شهرک می خواهیم مدارک هویتی مورد نیاز را داشته باشند.

این مقام وزارت کشور با بیان اینکه حدود 3 میلیون و 200 هزار زائر در موکب اوربان در سال 2018 شرکت کردند، افزود: نسبت به سال 1397 رشد 30 درصدی در تعداد زائران داریم که می تواند به دو دلیل باشد. زائران برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی زودتر سفر خود را آغاز کرده اند و دلیل دیگر افزایش تعداد زائران است.

وی همچنین با بیان اینکه امسال حدود 4 تا 5 میلیون زائر پیش بینی می کنیم، خاطرنشان کرد: تاکنون دو و نیم میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و هم اکنون با نزدیک شدن به ایام پیاده روی اربعین 100 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند. به طور متوسط.

میرا احمدی که در یکی از برنامه های رادیویی صحبت می کرد، گفت: از زائران می خواهیم برای دریافت سکه وقت خود را در صف های طولانی تلف نکنند، زیرا قیمت سکه 100 دلاری، قیمت توافقی است و تفاوت چندانی با قیمت آزاد ندارد. زائران این سکه ها را می خرند و می توانند از روش معمولی تهیه کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا