اقتصادی

واحدهای نهضت ملی مسکن در ایوانکی، ویلایی است

واحدهای نهضت ملی مسکن در ایوانکی، ویلایی است

وزارت راه و شهرسازی ساخت 40 شهر را در دستور کار قرار داده که تعدادی از آنها در اطراف مراکز صنعتی از جمله سمنان و ایوانکی تهران و همچنین ساحل مکران احداث می شود. به گفته وزیر راه و شهرسازی، واحدهای در نظر گرفته شده در قالب نهضت ملی مسکن برای شهر جدید ایوانکی از نوع ویلایی خواهد بود.

به گزارش دنیای 77، وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد 18 شهرک جدید و 40 شهرک با جمعیتی حدود یک میلیون و 900 هزار نفر به اضافه 18 شهر جدید فعال در کشور بسازد. در این میان سه شهر در اطراف تهران ساخته می شود.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امروز در بیست و یکمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: سیاست در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ایجاد شهرک های مسکونی برای کارگران، مهندسان و سایر اقشار در کنار شهرک های صنعتی است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سیاست این وزارتخانه ساخت شهرک های مسکونی در کنار صنایع و محل کار است، تصریح کرد: ایجاد شهرک های مسکونی در کنار شهرک های صنعتی در دستور کار قرار دارد تا در مکران، تیس و غیره احداث شود. شهرهای جدید کار خواهد کرد.

قاسمی ادامه داد: به عنوان مثال در طرح نهضت ملی مسکن برای ساکنان تهران و ایوانکی استان سمنان که قطب صنعت است، مقرر شد زمینی به صورت ویلایی به این شهر داده شود. این کار با هدف محدود کردن انجام شده است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر 18 شهر جدید فعال با جمعیتی بالغ بر 1.2 میلیون نفر در کشور وجود دارد. شرکت عمران شهرهای جدید در نظر دارد 18 شهر با جمعیت 1.464 میلیون نفر و 40 شهر با جمعیت ساخته شود. 435252 بر اساس فن آوری های جدید، انرژی پاک و سازگار با محیط زیست. برنامه ریزی برای ساخت مجموعا 36 شهر جدید و 40 شهرک در آینده با هدف اولیه جذب جمعیتی حدود هفت میلیون نفر وجود دارد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا