حوادث و رویداد

معاون عمرانی وزیر کشور: به روستاهای بالای ۲۰ خانوار، دهیاری داده شود

معاون عمرانی وزیر کشور: به روستاهای بالای ۲۰ خانوار، دهیاری داده شود

به مناسبت هفته پژوهش سومین نشست معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری سراسر کشور در پژوهشگاه بلایای طبیعی برگزار شد.

به گزارش دنیای 77، به نقل از روابط عمومی شرکت طبیعی، سومین جلسه معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری سراسر کشور با حضور مهدی جمالی نژاد معاون امور عمرانی و هماهنگی عمران شهری و روستایی برگزار شد. پژوهشکده بلایای طبیعی. معاونان و مدیران وزارت کشور روز چهارشنبه 24 آذرماه پژوهشکده بلایای طبیعی را در این منطقه برگزار کردند.

مهدی جمالی نژاد معاون هماهنگی امور عمرانی و عمران شهری و روستایی وزارت کشور با تشکر از پژوهشکده بلایای طبیعی بر لزوم برگزاری منظم جلسات در سومین جلسه هماهنگی های امور عمرانی استانداری در سراسر کشور تاکید کرد. کشور. کمیسیون و می گوید: خلاق باشید و حضور فعال و شجاعانه داشته باشید. علاوه بر این، آنها باید گزارش دهی بدون وقفه داشته باشند.

جمالی نژاد در ادامه می گوید: نگاه معاونت های عمرانی استانداری باید هدایت، حمایت و نظارت شود. معاونت های عمرانی مسئولیت شهرداری و دهیاری را بر عهده دارند و در صورت بروز مشکل با معاونت های عمرانی جهت تسهیل در سفر مشورت کنند. شهرداری ها و دهیاری ها رها نشود و تعامل مستمر با معاونت های عمرانی باشد.

وی بر لزوم ایجاد درآمدهای پایدار با بهره گیری از توانمندی های موجود در شهرها و روستاها تاکید کرد.

جمالی نژاد افزود: در روستاهای بالای 20 خانوار باید کمک های روستایی انجام شود. برای روستای مرزی بسیار مهم است و به عنوان پدافند غیرعامل عمل می کند.

جمالی نژاد همچنین با تاکید بر اهمیت مدیریت پسماند گفت: این موضوع از اولویت های کشور است و در صورت ارائه طرح کارشناسی در آن بودجه تخصیص می یابد.

جمالی نژاد گفت: کمپ ویژه ای به همین منظور برای توزیع مناسب تجهیزات و لوازم تشکیل شده است. همچنین دولت جدید در حال اصلاح آیین نامه ها و مقررات است.

وی در پایان بر لزوم توجه به هوای پاک، تخریب اراضی و هویت ایرانی ـ اسلامی، توانمندسازی مردم و اهمیت شورا تاکید کرد.

سید امیرحسین گدکنی رئیس پژوهشکده بلایای طبیعی ضمن خیر مقدم به مهمانان از مرحوم علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن یاد کرد.

گرکانی با تاکید بر خسارات مستقیم و غیرمستقیم این فاجعه به رویدادی به نام خشکسالی اجتماعی اشاره کرد و گفت: وقوع خطر می تواند منجر به تهدیدات امنیتی شود.

در ادامه رئیس پژوهشکده بلایای طبیعی به معرفی تاریخچه پژوهشکده ها، گروه های تحقیقاتی و واحدهای مصوب و همچنین تخصص های موجود پرداخت و تاکید کرد: برگزاری نشست های ویژه و استارت آپ ها در حوزه مدیریت بلایا یکی از فعالیت های در حال انجام است. . موسسه تحقیقاتی.

وی با بیان اینکه پیش نویس زیر پیش نویس قانون مدیریت بحران در سال 1388 به پژوهشگاه بلایای طبیعی ابلاغ شد، گفت: این پژوهشکده 23 سند بر اساس این قانون را در کمیته ای ویژه با حضور بیش از 300 کارشناس تدوین کرده است. . پژوهشگاه ها نیز در حال کار بر روی طرح آسیب شناسی قانون مدیریت بحران کشور هستند.

گارجانی گزارشی از آخرین وضعیت اسناد این قانون ارائه کرد و گفت: تاکنون سه آیین نامه به تصویب هیئت وزیران رسیده و سایر آئین نامه ها نیز در مرحله تصویب است. همچنین سند راهبردی ملی مدیریت بحران، برنامه ملی کاهش خطر حوادث، برنامه ملی آمادگی و واکنش، طرح ملی بازسازی و توانبخشی، سند مدیریت رسانه بحران و مدیریت ملی بحران برای عملیات هماهنگی، هماهنگی و واکنش به طور گسترده توسعه یافته است. در بحران

وی افزود: موضوع مهم دیگر بحث موارد مغفول مانده قانون مدیریت بحران در قالب آیین نامه اجرایی مربوطه است و همه دستگاه های اجرایی در تدوین این اسناد مشارکت داشته اند.

رئیس پژوهشکده بلایای طبیعی در ادامه به تشریح برنامه ها و اقدامات شناسایی روستاهای در معرض خطر بلایای طبیعی در کشور پرداخت.

در ادامه محمد جاوید بلورچی وضعیت کشور را پایین و دلایل انحطاط کشور عنوان کرد و نمونه هایی از انحطاط و انحطاط را در سراسر کشور بیان کرد.

بلورچی گفت: بین 60 تا 100 درصد از 60 دریاچه و تالاب کشور خشک شده و در خطر انقراض قرار دارند. هر کجای کشور چاه باشد، زمین ما نیز به انحطاط رسیده است. همین که خاک خوب باشد کافی است.

بلورچی تاکید کرد: چیزی که ما از دست می دهیم غیر قابل برگشت است. امروز اگر از من بپرسید کجا بهتر است یک مجتمع مهم بسازیم، می گویم در کوه های ما زلزله و رانش زمین و در دشت ها رانش زمین و سیل است. بنابراین مکان مناسبی برای ساخت مجموعه های مهم نداریم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به لزوم کنترل میزان برداشت آب از تالاب ها اشاره کرد و افزود: هستی پدیده ای نیست که بتوان آن را بازسازی یا احیا کرد، فقط باید از پیشرفت آن جلوگیری کرد. میانگین برداشت آب زیرزمینی در جهان 20 درصد است در حالی که میزان برداشت آب در ایران بالای 100 درصد است. ما بیشترین مصرف آب را در دنیا داریم و در حالی که کشورهای دیگر به دنبال واردات آب مجازی هستند، ما همچنان به دنبال صادرات هستیم.

وی تاکید می کند: بارش ها روز به روز کاهش می یابد، دما روز به روز افزایش می یابد. تغییرات آب و هوایی واقعی است و جهان در حال خشک شدن و خشک شدن است.

سپس نیاز به تصویب جلسات قبلی معاونین استانداری برای هماهنگی امور عمرانی سراسر کشور، تمرکز بر حاشیه شهرها، ایجاد پایگاه پشتیبانی لجستیکی از شهرداری ها در حوزه ترافیک است. قانون هوای پاک توسط فرمانداران، نظارت بر ساخت و ساز غیرمجاز. مشکلات مربوط به خشکسالی و تخریب زمین برجسته شد.

در ادامه برای هماهنگی امور مدنی استانداران بین معاونین استانداری تبادل نظر صورت گرفت و در این بخش مواردی از جمله لزوم تبیین ارتباط ساختار مدیریت بحران با معاونین عمرانی لایحه 1401 نیاز به پرداخت است. توجه ویژه و انطباق با سازه های غیررسمی، انتقال آب و برنامه ریزی.

از جمله پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک معاونت های عمرانی با پژوهشگاه بلایای طبیعی به منظور آسیب شناسی قانون مدیریت بحران کشور و کار در راستای انتظارات و تمرکز بر ایمنی روستاهای در معرض خطر. .

ضمناً به مناسبت هفته پژوهش، آزمایشگاه ژئوتکنیک و ارزیابی غیرمخرب مقاومت و سازه مصالح افتتاح شد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا