عمومی

 مردم، زندگی می خواهند، لطفا برجام را امضا کنید! 

 مردم، زندگی می خواهند، لطفا برجام را امضا کنید! 

امام حسن علیه السلام پس از مدت کوتاهی حکومت خود را آماده کرد تا در برابر معاویه صف آرایی کند، اما در ارزیابی خود دریافت که اکثریت مردم تمایلی به مقاومت و مبارزه با معاویه ندارند.
امام کوچکترین تلاشی برای اجبار آنها به جنگ نکردند و همه پرسی و آراء را در بین مردم ترتیب دادند.
امام حسن خطاب به مردم فرمود:

«اگر آماده نیستی، صلح را رد کنیم و کار او را با تکیه بر شمشیرهای خود به خدا بسپاریم؛ اما اگر دوست داری زندگی و زندگی کنی، آرامش او را می پذیریم و برایت مقدمات می کنیم».
در این هنگام مردم از اطراف مسجد فریاد صلح کردند و گفتند: «استراحت، استراحت کن!» و با امام معاویه صلح امضا کردند. (نزهة الناظر، ج 1 ص 77)

این خبر بار دیگر حکایت از توقف مذاکرات برجامی دارد و جمهوری اسلامی احتمالاً از تریبون خود استدلال همیشگی ایدئولوژیک خود را تکرار خواهد کرد که ما مجبور به مقاومت در برابر دشمن هستیم و نمی توانیم انگ ذلت و سازش و ارزش آن را بپذیریم. سازش بیشتر از هزینه مقاومت است.

حال با توجه به مقدمه تاریخی پیش گفته باید به جمهوری اسلامی بگوییم که شما را دشمن حق و نظام امامت فرض می کنیم و هم غرب و هم آمریکا دشمن معاویه هستند ولی شما اینطور نیستید. بدون رضایت اکثریت می توان علیه آنها مقاومت کرد.با غرب سازش نکنید.

همه شواهد و گمانه زنی ها حاکی از آن است که اکثریت مردم ایران خواهان بقا و فنا نیستند و نمی خواهند در قافله پیشرفت و توسعه عقب بمانند و از این رو نمی توان بر اساس موازین دینی در برابر آنها ایستادگی کرد.

خداوند در قرآن مکرراً پیامبرش را از تحمیل دین و احکام دینی و اجبار مردم به بهشت ​​نهی کرده است و امام حسن (ع) نیز به خاطر همین اصول دینی و قرآنی به طور خاص جنگ را بر قوم خود تحمیل نکرده است. یک کار دموکراتیک و دموکراتیک برای صلح. او با معاویه موافق است و بر تمام عواقب آن می ایستد و عناصر تندرو زمان خود را مقصر می داند.

آقایان جمهوری اسلامی! از نظر قرآن، اهل بیت(ع) و قانون اساسی، شما حق ندارید موافقت دیوان عالی کشور را رد کنید و مقاومت، تحریم، ویرانی، فقر و بدبختی را بر مردم تحمیل کنید مگر اینکه همه پرسی «مقاومت و نهی» یا «صلح و حیات» و اگر اکثریت مردم ملت خواستند مقاومت کنند، با تمام قوا و توان خود بر تنور مقاومت بزنید و حکومت را جهادی و نظامی کنید و به فتح کشور ادامه دهید. منطقه و جهان را با توجه به مأموریت تاریخی خود اصلاح کنید!

دکمه بازگشت به بالا