حوادث و رویداد

فرار دختران، کودک‌همسری یا ناموس‌پرستی؟

آفتاب نیوز:

“این مقاله توسط شخصی نوشته شده است که خودش فرزند تالش است. او در آن فرهنگ زندگی می کند و آن را خوب می شناسد. او فرزند آن منطقه است و دوران کودکی ، نوجوانی و جوانی خود را در آن منطقه گذراند و با فرهنگ آن منطقه زندگی کرد و درد آنها را چشید.”

سنت دیرینه دختران فرار از فرهنگ Telangana مرده است. فرار یک پدیده فرانسوی است که طی دهه های اخیر برای نسل ها پابرجا بوده است. نه تنها دختران نسل قبل ، نه تنها نسل مادربزرگ ها ، مادران و خواهران ما بلکه دختران دهه هفتاد و رومیان دهه هشتاد امروز نیز به قصد ازدواج از خانه فرار کردند. چرا این سنت دیرینه همچنان زیر سؤال می رود! به نظر می رسد که استمرار آن به یک جامعه و فرهنگ سنتی سنتی بر می گردد.

ریشه قتل رومینا: فرار دختران ، فرزندان ، همسر یا ناموس؟

می توان گفت فرار دختران یک بازی برنده برای خود و خانواده هایشان است. دخترانی که فرار می کنند ممکن است اقتدار پدر و مادر خود را از دست دهند و آنها را برای تصمیم گیری جداگانه تحت فشار قرار دهند ، اما نباید فراموش کرد که این تصمیم قدرت چانه زنی آنها را از همان ابتدای زندگی متاهل کاهش می دهد.

دختران و پسران فراری در واقع از این احترام بهره مند می شوند ، زیرا با آسیب رساندن به احترام و ابتکار والدین و دیگر مردان خانواده ، سعی می کنند به اهداف خود برسند. پدر اقتدار خود را در مورد فرار از دست می دهد و در نهایت مجاز به ازدواج می شود تا از اعتبار خانواده حمایت کند.

فرار دختران نیز برای خانواده کار می کند. باور کردن سخت است ، اما خانواده هایی وجود دارند که خوشحال می شوند که دخترانشان از این بحران اقتصادی و تورم و ابر آلودگی فرار کنند! از آنجا که این سبک عروسی کم هزینه ترین و کم اهمیت ترین نوع عروسی در این آشفتگی اقتصادی است ، این شیوه عروسی هنوز در خانواده هایی که قادر به خرید جهیزیه نیستند ، مسکن ارائه می دهند ، حق برگزاری مراسم عروسی ، طلا و سایر انتظارات مربوط به ازدواج را دارند بسیار محبوب است. .

در جامعه ای که اقتصاد بخش بزرگی از خانواده هر روز بدون هیچ گونه ضمانت امنیت شغلی و سالمندی کار می کند ، یعنی بیمه بازنشستگی در هر شغلی به کار می رود. اگر در گذشته آنها به دامداری و کشاورزی مشغول بودند ، امروز کمبود آب وجود دارد و یک کارگر شکست خورده است.

برخی دامهای خود را به فروش رسانده اند ، از جنگل ها و تابستان ها به روستاهای اطراف شهر منتقل شده اند و در باغ های کیوی کار می کردند که زمانی مزارع برنج بودند. در انبارها و فروشگاههای تازه تاسیس آنها مشغول درآمدزایی هستند. این نوع ازدواج در چنین جامعه ای مؤثر است.

کارکردها و فواید زنده ماندن از ازدواج باعث تداوم این سنت می شود. فرار برای خانواده های پسر و پسر و همچنین خانواده های دختر و پسر کار می کند. فرار نشانگر ابتکار و شهرت خانواده آنها است که پیامدهای آن می تواند سالها در زندگی آنها وجود داشته باشد.

در پرونده قتل رومینا رابطه ایجاد شد و فراری ازدواج کرد و پدر خانواده با این ازدواج مخالفت کرد. از یک سو ، پدر ممکن است قدرت و اقتدار خود را از دست بدهد ، اما از طرف دیگر ، وی توسط خویشاوندان نزدیک و دوردست و حتی همسایگان به عنوان بی دقتی و تغییر ناپذیر قلمداد می شود. او از این برچسب ها می ترسد و می کوشد از شهرت خانواده خود محافظت کند. وی با محاصره یک دختر می خواهد ننگ ننگ و تحقیر و ننگ را از خود و خانواده اش برطرف کند ، زیرا در این ابتکار جامعه ، افتخار و عزت قابل تقدیر است و هرگونه تخلف از طرف فرد به دلیل این افتخار جوامع سنتی سنتی می تواند موضوع گناه و مجازات باشد.

اما ریشه این قتل کجاست؟

می دانیم که قتل رومینا محصول چندین عامل است. در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک پست چه خواهد کرد. دانستن دلایل اساسی خواب رفتن بسیار مهم است. ابتدا باید این جامعه را بشناسیم. در مقالات قبلی سعی کردم در این باره صحبت کنم و اطلاعات میدانی در مورد فرهنگ فرار و کودک آزاری را شرح دهم.

تحقیقات میدانی نشان می دهد که در این جامعه پرواز دختران با هدف ازدواج و ازدواج فرزندان یک اتفاق عادی و یک مسئله تقریباً حل نشده است. در این میان ، در عین حال ، علت قتل رومینا ابتکار پدرسالاری پدرش را تحت تأثیر فرهنگ و فشارهای اجتماعی آزار داده است. این ورود عکس ها و فیلم های رومینا در شبکه های اجتماعی مجازی و واکنش مردم محلی و فشارهای اجتماعی است که به پدر خانواده تحمیل می شود. آموخته می شود که این مرحله توسط بهمن برداشته شده است. پدر قادر به تصور حضور تصاویر و فیلم های محترم خود در چشم مردم نیست.

با این کار ، بهمن می خواهد مجدداً به پدرش فشار آورد تا مجوز ازدواج را بدست آورد. دوباره بهمن به تاکتیک های افتخار متوسل شد ، اما موفق شد ، اما پدرش تصمیم گرفت عزت خود را از بین ببرد زیرا احساس می کرد نمی تواند از ناموس خود مراقبت کند و تنها با از بین بردن او می توانست از ناموس خود محافظت کند.

تا آنجا که می دانیم ، هنوز مشخص نیست که آیا این عاشقانه به نام افتخار و عزت ، عاشقانه کودک را وحشت زده است یا خیر. در این زمینه ، احترام و عزت یک تکنیک برجسته برای اعمال فشار است که پسران گاهی اوقات از آن به عنوان سلاح فشار عشق استفاده می کنند.

اما راه دیگری برای پدر وجود نداشت؟ آیا او نمی تواند شور و شوق خود را به روشی دیگر نشان دهد؟ قبلاً هم گفته ام كه ​​فرهنگ و جامعه ای كه او در آن زندگی كرده همان فرهنگ و تولید كننده آن است. در این فرهنگ ، او چیزی جز این راه آموخت. اینگونه است که او انگیزه مردانگی را آموخته است! یادمان باشد که این نوع نسل کشی (قتل ناموسی) یک واقعه منزوی نیست ، بلکه یک پدیده اجتماعی و فرهنگی است و برای شناسایی ریشه های اجتماعی و فرهنگی این پدیده نیاز به یک تحلیل چند بعدی دارد.

دکمه بازگشت به بالا