عمومی

دو تصمیم برای تقویت بازار سرمایه

دو تصمیم برای تقویت بازار سرمایه

ما یک هفته شلوغ ، مبهم و شلوغ داشتیم. مهمترین چیز در کشور تلاش های ایالات متحده برای لغو تحریم های شورای امنیت علیه ایران به بهانه فروش معاملات آتی نفت به عنوان بخشی از برنامه افتتاح اقتصادی آن و عدم تحقق تعهدات بورژام در عرصه بین المللی است. آنها بودند

خوشبختانه اروپا ، روسیه و چین با رویکرد ایالات متحده مخالفند و معتقدند که به دلیل خروج آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل قادر به اجرای این حق نیستند. متأسفانه قطعنامه شورای امنیت به اصطلاحات “کشورهایی که در شورای امنیت سازمان ملل متحد شرکت می کنند” اشاره کرد و آمریکا ادعا کرد که اولا در برژام شرکت می کند و ثانیا قطعنامه شورای امنیت یک سند قانونی است که جدا از بورجام (سند سیاسی) و عضو اصلی شورای امنیت است. به همین ترتیب ، به طور رسمی خواستار فعال شدن این اتهام علیه ایران شد.
به نظر می رسد كه آمریكا برای دستیابی به هدف خود شورای امنیت را ترك می كند ، زیرا در پایان 30 روز احتمالاً ایالات متحده خواستار لغو تحریم های سازمان ملل متحد به موجب ماده ماده است و بسیاری از كشورها این تفسیر را نمی پذیرند و اجرا نمی كنند. یا اروپایی ها با ایالات متحده موافقت می كنند كه در صورت برداشتن این ادعا ، آماده هستند كه تحریم تسلیحاتی علیه ایران را برای مدت زمان محدود (2 یا 3 سال) تمدید كنند ، و همچنین فشار بر ایران برای اجرای تعهدات تحت آژانس انرژی هسته ای است. وقتی قدرت بین المللی کاملاً عملیاتی شود ، ما با ایالات متحده ، اسرائیل و کشورهای عربی در مجموع دو ماه خواهیم داشت.
آمریکا تمام فشارها را برای فشار آوردن به ایران به کار خواهد گرفت و در سفر نخست وزیر عراق به ایالات متحده ، وی چندین میلیارد دلار پیمان نفت و برق را امضا کرد تا عراق را از عراق خارج کند و هاشاد الشبی را به صلح برساند. این عراق است.
پمپئو همچنین ادعا كرد كه گروه های مسلح خارج از كنترل دولت هستند ، در حالی كه ارتش و سفارتخانه های آمریكا در عراق كاملاً آزاد بودند و فضای هوایی عراق تحت كنترل ایالات متحده است.
امروزه ابهام فقط مربوط به روابط خارجی نیست ، نگرانی در مورد روابط با امارات پس از توافق با اسرائیل و اختلافات در مورد نحوه بیان روابط نفتی ، بورس اوراق بهادار 20٪ کاهش یافته و جریان سرمایه در حال افزایش است. بیا بریم.

موافقت وزارت نفت با قیمت پرداخت شده براساس “قیمت واقعی فروش” به جای میانگین قیمت “نفت خام دبی-عمان” باعث افزایش سودآوری پالایشگاه های نفت و نفت می شود و عرضه سهام پالایشگاه در 26 سپتامبر می تواند بازار سهام را بیشتر تقویت کند. برای کمک به.
این هفته چندین مصاحبه زنده و مکالمه درباره پیش فروش نفت داشتم. مصاحبه مستقیم با کارشناس ارشد بازار انرژی “دکتر سارا باخشی” مورد استقبال کارمندان فضای مجازی قرار گرفت و برای بیشتر بینندگان مفید بود. و من توافق کردم که بعد از انتشار جزئیات این طرح ، دوباره در موردش بحث کنیم.من بحث خوبی با آقای جانقان نماینده مجلس داشتیم و در مورد پیامدهای این طرح بحث داشتیم.به او و سایر کارشناسان گفتم که به دلیل نگرانی با این طرح مخالفت نکنند. “هزینه کردن منابع به عنوان هزینه فعلی” و “دولت آینده” به رفع کاستی های این طرح کمک می کند و این روش تأمین اعتبار ، محل استقراض از صندوق های توسعه و بانک ها خواهد بود.
در جلسه کمیسیون انرژی اتاق ایران که با تمرکز بر “چالش های کشور برای صنعت پتروشیمی” کشور ، “عدم کنترل” در نظر همه حاضران قرار گرفت و اولین الزام صنعت برای “افت سرمایه گذاری جدید” “قیمت گذاری خوراک” و “چگونگی توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی” بود. باید انجام دهد “. مقامات صنعت پتروشیمی با توجه به سرمایه گذاری های کلان ایالات متحده ، روسیه و چین در بازار پتروشیمی و تولید 1 میلیون تن متانول و بیش از 1 میلیون تن اوره (کودهای شیمیایی) نسبت به آینده بازار صادرات پتروشیمی ابراز نگرانی کرده اند. صادرات متان و اوره به میزان قابل توجهی کاهش یافت. همچنین به دلیل کمبود گاز شیل در ایالات متحده ، تولیدکنندگان پلیمر آمریکایی وارد بازار همسایگان ایران (ترکیه) شده اند و رقابت با آنها در بازار بین المللی بسیار دشوار است ، بنابراین شرکت های نفتی مانند پالایشگاه های نفتی نظارت و تعدیل میعانات میعانات و پتروشیمی و متان ، اتان را کنترل می کنند. و باید قیمت نفت را اصلاح کرد ، در غیر این صورت موقعیت آنها در بورس تضعیف می شود.

بعد از جلسه کمیسیون ، با دوربین روابط عمومی اتاق در مورد امنیت نفت مصاحبه کردم ، همچنین گفتگوی اسکایپ را با Khabar آنلاین داشتم و به گروه تلگرام جامعه جوانان صنعت نفت ارائه کردم و استدلال خود را در مورد تأثیرات مثبت نقدینگی ، تورم ، نظارت بر نفت ارائه کردم. من اشتغال و نشاط را در جامعه بیان کرده ام و این مقالات را برای مردم بسیار جالب و سودآور یافته ام.

روز یکشنبه به همراه جمعی از دوستان از اتاق مشترک و سازمان به دیدن آیت الله قزذونی ، دانشمند شناخته شده و معتدل متخصص ، برای به چالش کشیدن صادرکنندگان رفتیم و در این جلسه به ذکر ارزش نسبی ارزشها در اسلام به نقل از شهید مطهری پرداختم. من اصلاح توافق نامه را یک مقدار ثابت می دانم و اجتناب ناپذیر است و سه نیرو را یکی از بزرگترین بدبختی های کشور می دانم ، که به اعتماد مردم به سیستم و دولت آسیب رسانده است. من احیای قیمت فوق را توسط کارشناسان کشور دنبال کرده ام.
در این هفته چندین جلسه اجرائی و مشاوره ای در مورد فرآورده های نفتی و عراق برگزار کردم ، پس از دیدار هفته گذشته با دکتر ملک در این هفته ، ما نیز در باره بازار آفریقای شرقی نظراتی را مبادله کردیم و از مدیران یکی از موفق ترین شرکت های آرایشی کشور (سلین گرین) استقبال کردیم. من با برند “مشترک” بودم که پیشرو بازار در این محصولات است و متعهد به شرکت در بازارهای منطقه ای و عراق هستم. قول کمک کردم من همچنین از دفتر سازمان “کابل افوج البرز” و بازار کابل در این منطقه بازدید کردم. همانطور که صحبت کردیم و نظرات را مبادله کردیم ، این شرکت از سال 1997 تا 1997 در بازار عراق حضور موفقی داشت و پس از توافق بر اساس دانش من در مورد بازارهای جهانی کابل ، ایران و عراق ، صادرات را متوقف کرد ، من آنها را تشویق کردم که برای تأمین ارز همکاری کنند. در صورت فعال شدن مجدد بازار من اولین سفارش را نیز برای آنها ارسال کردم ، این شرکت از پتانسیل رقابتی خوبی برخوردار است زیرا دارای زنجیره تولید کابل کامل است. آنها ماشین های جدید و تیم مدیریت موفقی دارند.
این هفته صادرات عراق در همه مرزها در حال پیشرفت است و در اوت و سپتامبر شاهد پیشرفت در صادرات عراق خواهیم بود.
دوستان والیبال روز یکشنبه از سر گرفته شده اند و این هفته به دلیل درگیری با خانم باکشوری در طول دوره زندگی خود نتوانستم شرکت کنم ، اما امیدوارم از هفته آینده منظم شود.
همچنین من با آقای حمیدرضا صالحی ، رئیس کمیسیون انرژی اتاق و مدیرعامل سانی در مورد پروژه های عراقی جلسه‌ای در دفتر داشتم و با آقای شاهین نجفی در مورد صندوق بورس و شما جلسه‌ای داشتم و تصمیم گرفتم از این ابزار برای پس انداز پول استفاده کنید. در مصرف بنزین صرفه جویی کنید سعی کنید از قابلیت های بند 12 استفاده کنید.
برای آزادسازی منابع ایران در بانک تجارت عراق ، با مجید موزن ، معاون رئیس اتاق عراق صحبت کردم و وی قول داد که با مدیران این بانک صحبت کند و آنها را از آخرین اقدامات خود برای ایجاد یک واحد تجاری مطلع کند. والسلام
* در وب سایت نویسنده منتشر شده است. “شهریور ماه”

223223

دکمه بازگشت به بالا