سلامت

تعیین تکلیف سفرهای نوروزی در هفته پایانی اسفند

تعیین تکلیف سفرهای نوروزی در هفته پایانی اسفند

رئیس اداره مراقبت‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از تعیین سفر نوروزی در هفته پایانی فروردین ماه سال 1401 خبر داد و گفت: باید براساس مستندات و شواهد ستاد کرونا تصمیم‌گیری شود.

به گزارش دنیای 77دکتر ابراهیم گادری درباره برنامه و شرایط سفرهای نوروزی گفت: هنوز قطعی نشده است که آیا ممنوعیت سفر ما خواهد بود یا خیر.

وی افزود: توصیه می کنیم افراد در سفر ابتدا سه نوبت واکسن را تزریق کنند، علاوه بر آن حتما از ماسک به ویژه در اماکن عمومی استفاده کنند. بنابراین استفاده از ماسک در هوای آزاد را نباید فراموش کرد. همچنین اگر افراد به داخل خانه رفتند تا حد امکان از ازدحام پرهیز کنند. مهمانی ها نیز باید در خارج از خانه برگزار شوند و اگر زمانی را در خانه می گذرانید، مکان باید به خوبی تهویه شود.

قذافی ادامه می دهد: اگر فردی آمپول سوم انجام نداد باید بداند که اجباری نیست. امکان بررسی همه مسافران وجود ندارد، اما تهیه بلیط هواپیما و اتوبوس مهم است.

وی تاکید کرد: توصیه می کنیم کسانی که به نوبت سوم واکسن خود رسیده اند قبل از سفر این کار را انجام دهند.

رئیس اداره مراقبت‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، گفت: مشخص نیست تا نوروز به این هدف می‌رسیم یا خیر، اما ستاد ملی کرونا بر اساس شواهد تصمیم‌گیری می‌کند.

قذافی در هفته منتهی به فروردین 1401 از تعیین قطعی این موضوع خبر داد و گفت: باید بر اساس اسناد و مدارک ستاد کرونا تصمیم گیری شود.

او که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، از هموطنان مهم خواست که در مجالس و مهمانی های خانوادگی شرکت نکنند تا دیگران در امان باشند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا